autor: Łukasz Kasztelowicz
Civil War: War Between the States - zapowiedź - Strona 2
Civil War: War Between the States to strategia czasu rzeczywistego przenosząca nas w czasy Amerykańskiej Wojny Secesyjnej. Gracz może objąć dowodzenie zarówno nad wojskami Unii jak i Konfederacji.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
W roku 1861 armia Stanów Zjednoczonych, znajdująca się na terytorium stanów, które ogłosiły secesję od Unii, została okrążona i całkowicie zniszczona. Upadek Fortu Sumter zwiastował początek najkrwawszej wojny, jaka miała miejsce w północnej Ameryce. W wielu dziedzinach wyznaczała ona wątpliwej jakości standardy prowadzenia zbrojnego konfliktu i negocjacji pokojowych na wiele następnych lat. To właśnie Wojna Pomiędzy Stanami wprowadziła między innymi pojęcie tzw. "bezwarunkowej kapitulacji", które prawie 100 lat później nie da szans Hitlerowi na wyjście z twarzą z jego szaleńczych zapędów opanowania świata. Burzliwy okres 1861-1865 będzie tematem nowej strategii grupy developerskiej Walker Brys Studio i jeśli wszystkie założenia się sprawdzą, może wyznaczyć nowe standardy w dziedzinie historycznych gier wojennych.
Civil War: War Between States ma być wojenną strategią czasu rzeczywistego, która pozwoli nam zarówno wziąć udział w historycznych bitwach tamtego okresu, jak i da możliwość wcielenia się w rolę głównodowodzącego armiami jednej ze stron konfliktu. Gracze będą mogli zmienić historię, poprzez przyjęcie odmiennej taktyki niż ta, o której uczy się na lekcjach historii w szkole, liceum, bądź na uniwersytecie. Sami zdecydujemy, gdzie walczyć, gdzie przesunąć swoje jednostki, kogo zaatakować i kiedy szturmować najważniejsze pozycje wroga. Nie będzie mowy o żadnych wytycznych co do tego, jaki ruch mamy w danym czasie wykonać - gracze powinien więc mieć wolną rękę co do przebiegu całej kampanii. Jak twierdzą autorzy, to od nas zależeć będą ruchy wszystkich jednostek wojskowych danej strony konfliktu, a zadaniem podstawowym każdego głównodowodzącego określoną armią będzie albo skruszenie i krwawe rozprawienie się z południową rebelią, albo odparcie inwazji z północy i udaną secesję z Unią, po to, by Konfederacja przetrwała i umocniła swoją młodą państwowość. Co ważne, autorzy dadzą nam do wyboru, w którym roku chcemy rozpocząć nasze zmagania wojenne, co bardzo urozmaici rozgrywkę. Dalej zaś, naszym zadaniem będzie rozbudowa armii, dbanie o sprawne zorganizowanie szlaków zaopatrzeniowych, niedopuszczanie do utraty najważniejszych miast i osad, jak i dość ogólna kontrola nad aspektami ekonomicznymi Stanów Zjednoczonych bądź Konfederacji.
War Betwen The States prezentuje całkowicie nowe i oryginalne rozwiązania w dziedzinie graficznej wizualizacji pola bitwy. Będziemy mieli więc do czynienia z całkowicie unikalnym enginem trójwymiarowym, który pozwoli autorom odtworzyć wielkie bitwy czasów Wojny Secesyjnej na niespotykaną dotąd skalę. Armie nie będą znały żadnych ograniczeń, ukształtowanie terenu będzie dokładnie odwzorowane , będziemy mogli podziwiać wspaniałe góry, rzeki, pola, lasy, co ma wpływać na przebieg wszystkich bitew, tak jak to miało miejsce w rzeczywistości. Skala gry ma być - jak zapowiadają butnie autorzy – przeogromna, to znaczy mamy mieć możliwość rozegrania bitwy na całym obszarze ówczesnych Stanów Zjednoczonych. Wydaje się to wysoce nieprawdopodobne, ale z drugiej strony bardzo intrygujące i ciekawe. Wschodnie terytoria Ameryki Północnej, na których będą prowadzone działania zbrojne, odwzorowane zostaną za pomocą zdjęć satelitarnych, a wraz ze zmianami pór roku odnotujemy różnice w wizualizacji terenu obejmującego rozgrywkę. Transport naszych jednostek zapewnimy poprzez rozbudowę linii kolejowych oraz wykorzystując szlaki wodne. Szczególnie właśnie kolej ma odgrywać decydującą rolę w rozgrywce, zapewniając możliwość szybkiego przemieszczenia naszych armii z miejsca na miejsce.