Graliśmy w Hitman 2 – jeszcze więcej morderczej swobody - Strona 2
Hitmana 2 w niektórych miejscach łatwo pomylić z poprzednią częścią – znaczących zmian po prostu tutaj nie ma. Ale może rzeczywiście wystarczy nowy zestaw lokacji i jeszcze więcej swobody w eliminacji celów, by wszyscy byli zadowoleni?
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Hitman 2 – kolejny krok ku skradankowej perfekcji
Niecały kwadrans zajęło mi w Hitmanie 2 wyskoczenie z gustownego garnituru Agenta 47, by zamienić go na pluszowy kostium wielkiego ptaka w kolorze bijącego po oczach różu. W tym absurdalnym stroju udałem się na wcześniej umówione spotkanie z właścicielką szemranej firmy technologicznej i wykorzystując fakt, że odesłała swoich strażników, zepchnąłem ją do pustego szybu na śmieci. Następnie opuściłem miejsce zbrodni, cały czas mając na sobie krzykliwe różowe wdzianko. Cóż, Hitman 2 może i nie odkrywa koła na nowo – ba, w dużej mierze jest kalką poprzedniej części cyklu – ale oferuje tyle możliwości, że trudno mu tego nie wybaczyć.
Jest masa rzeczy, do których mógłbym się przyczepić po mniej więcej czterdziestu minutach gry na targach gamescom. Zaplanowany na listopad projekt studia IO Interactive ma widoczne wady: momentami zbyt mocno prowadzi gracza za rękę i potrafi mu nieco za dużo wybaczyć. Ma też okazjonalne kłopoty z działaniem – podczas mojej rozgrywki gra kilkakrotnie gubiła klatki i doczytywała tekstury. Wymaga więc pewnych szlifów – i to czym prędzej, bo do premiery nie zostało wcale tak dużo czasu! Z drugiej strony wynagradza to wszystko hurtowymi ilościami frajdy.
HITMAN 2 TO:
- kontynuacja udanego restartu serii sprzed dwóch lat;
- symulator dokonywania zabójstw wszelakich – im bardziej wyszukanych i pomysłowych, tym lepiej;
- pozycja oferująca jeszcze większą swobodę w podejściu do misji – sposobów na ukończenie zadań jest naprawdę mnóstwo;
- tytuł stawiający na przebieranie się, wtapianie w tłum i unikanie niepotrzebnego wzbudzania uwagi;
- prawdopodobnie jedyna gra, w której zabijecie kogoś jako wielki różowy kurczak.
SAM SOBIE STEREM, ŻEGLARZEM, OKRĘTEM
Dotychczasowe części serii Hitman były wydawane przez Square Enix. W zeszłym roku jednak studio IO Interactive wykupiło samo siebie od wydawcy i stało się w pełni niezależne. Czy wyjdzie to grze na dobre? Przekonamy się po premierze.
Pstrokate Miami
Etap rozgrywany w Miami jest jak na razie eksploatowany w każdym materiale z Hitmana 2, tymczasem na premierę misji ma być łącznie sześć. Na gamescomie twórcy nie zdradzili co prawda, gdzie polecimy z Florydy, przedstawili jednak króciutki filmik, w którym mogliśmy zobaczyć kawałek dżungli. Byłoby to ciekawe, aczkolwiek niecodzienne miejsce na zabójcze zlecenia – w serii lokacje umiejscowione w gęstym lesie pojawiały się bardzo rzadko, ale mogliśmy je odwiedzić m.in. w pierwszym Hitmanie: Codename 47 z 2000 roku. Kto wie, może takie osadzenie akcji wprowadziłoby całkowicie nowe, iście partyzanckie rozwiązania?
W Kolonii duńscy deweloperzy po raz kolejny postawili na prezentację misji dziejącej się w Miami, przedstawianej już w okrojonej wersji podczas czerwcowego E3. Agent 47 trafia na Florydę z zadaniem eliminacji dwójki przedsiębiorców: Roberta Knoxa oraz jego córki Sierry, podejrzewanych o sprzedaż sprzętu dyktatorom oskarżanym o zbrodnie wojenne. Trafiamy więc w sam środek hucznej wystawy i organizowanego przy jej okazji wyścigu – i dostajemy wolną rękę.
Sama lokacja jest naprawdę duża, ale przede wszystkim tętni życiem. Impreza trwa na całego, wszędzie wałęsają się ludzie w pstrokatych ubraniach, z głośników rozbrzmiewa muzyka. Na samym początku ten rozmach może przerażać, bo jak tu dokonać dwóch zabójstw i uciec bez pozostawienia rzeszy świadków? Na szczęście w Hitmanie 2 tłum wydaje się być równie wiernym sprzymierzeńcem co ciemne zakamarki. A przy tym przynosi dodatkowy zestaw możliwości, bo co chwilę możemy podsłuchać informację, która okazuje się kluczem do skutecznego wykonania zadania lub otwiera przed nami kompletnie nową ścieżkę.