autor: Marek Bazielich
Moto GP 2 - przed premierą - Strona 2
Moto GP 2 to kolejna część, znanych i niewątpliwie udanych wyścigów motoocyklowych, pierwotnie wydanych na konsolę Sony Playstation 2.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Od najwcześniejszych dni swojego dzieciństwa odczuwałem pewien pociąg do pojazdów jednośladowych, zwanych motorami. Uwielbiałem ich widok, wydawany głos, a w późniejszych latach doceniłem możliwość ich prowadzenia. Co prawda wcześniej miałem małą namiastkę typowych „potworów” zwanych ścigaczami, bowiem śmigałem na motorynce :), jednak skończyło się to wraz z pewną przygodą, którą raczej zanudzał Was nie będę. Wtedy to pomyślałem, że za młody jeszcze jestem na to i lepiej znaleźć jakąś grę komputerową – będzie bezpieczniej. I tak w me ręce w roku 1993 trafiła jakaś pierwsza ścigałka, nie pamiętam jej tytułu, ale dzięki niej zakochałem się w grach wyścigowych z udziałem wszelkiej maści motocykli.
Przyznacie, że od tamtej pory minęło już trochę czasu, podczas którego wiele się zmieniło. Gry wyścigowe (i nie tylko) mocno ewoluowały i dostarczały wielu przyjemnych wrażeń z możliwości grania. W końcu przestaliśmy sterować trzema pikselami o innym kolorze, a zaistniała możliwość jazdy wspaniale błyszczącym i dopracowanym pod każdym szczegółem, niemal prawdziwym motocyklem. Z roku na rok dostajemy kilka takich tytułów, jedne są lepsze, drugie gorsze, a o trzecich dla dobra własnego i drugich wspominał nie będę. Tak czy siak, stałem się graczem wymagającym i przyznam szczerze, że nie było zbyt wielu produkcji, które zadowoliłyby mnie w pełni poza jedną – Moto GP. Niestety na początku była dostępna tylko na konsolę PlayStation 2. Cały nacisk gry położony został bardziej na zręcznościowy charakter gry, co bardzo przypadło mnie osobiście do gustu. Teraz to mam przyjemność (może i zaszczyt) przedstawić Wam zebrane informacje o nadchodzącej drugiej części tej wspaniałej gry, noszącej nazwę Moto GP 2!
Na wstępie warto zaznaczyć, że jest to oficjalna gra wyścigów Moto GP, które co roku możemy oglądać na EuroSporcie. Co za tym idzie w grze pojawiają się oryginale maszyny, autentyczne tory wyścigowe oraz prawdziwi kierowcy tych potężnych maszyn. Wszystkie te czynniki pozwalają nam – graczom – wczuć się w rolę prawdziwego kierowcy rajdowego, to bardzo fajne uczucie gdy pokonujemy na komputerze odcinki tras, które wcześniej widzieliśmy w telewizji. Dzięki temu możemy zobaczyć jak trudna jest jazda bez żadnych kolizji, a także zaobserwujemy zachowanie naszej maszyny. Tym razem weźmiemy udział w sezonie 2002 z udziałem motorów o pojemności do 500cc.
Zabawę będziemy mogli rozpocząć w aż ośmiu różnych trybach rozgrywki takich jak: Stunt, Grand Prix, Time Trial, Training Challenges, Tag, Live, Single Race oraz Multiplayer. W zasadzie są to podstawowe tryby w wersji odświeżonej. Ciekawie zapowiadać ma się jednak tryb Training, gdzie nawet mało doświadczony gracz nauczy się wszystkich tajników umiejętnej jazdy, a wiecie z pewnością, że do prostej ona nie należy. Drugim trybem, który zasłużył sobie na wspomnienie o nim w tej zapowiedzi jest Multiplayer, ponieważ ma być bardzo ciekawie skonstruowany i znakomicie dopracowany, co więcej na jednym torze będzie mogło zagrać do szesnastu osób jednocześnie! Zapewne jakość naszych łącz udostępnianych przez kochanego dostawcę usług telekomunikacyjnych nie pozwoli nam na płynną grę, ale fajnie, że w ogóle taka jest możliwa. Co ciekawe przed każdym wyścigiem będziemy mogli oglądnąć trasę, na której chcemy się ścigać, sprawdzić jej nawierzchnię, zapoznać się z prognozą pogody i tym podobnymi czynnikami.
Przejdźmy teraz do samej kwintesencji tematu, do tego co maniacy lubią najbardziej, czyli bez zbędnego przedłużania – motocykli. Z informacji udostępnionych przez producenta, dowiedziałem się, że maszyn będzie dwanaście i to w różnych team’ach, a mam tu na myśli takie cuda jak: Proton KR3 - Proton Team KR, Pulse - Pulse Racing, Suzuki RGV - Telefonica MoviStar Suzuki, Yamaha YZR500 - Yamaha Team, Honda NSR500 - Repsol YPF Honda Team, Honda NSR500 - Honda Team, Yamaha YZR500 - Red Bull Yamaha WCM, Honda NSR500 - Honda Pons, Yamaha YZR500 - Antena 3 Yamaha-d'Antin, Yamaha YZR500 - Yamaha Tech 3, Honda NSR500V - Shell Advance Racing Honda, Honda NSR500V - Arie Molenaar Racing.