Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 kwietnia 2003, 11:21

autor: Krzysztof Żołyński

Etherlords II: Second Age - przed premierą - Strona 3

Druga część interesującej strategii turowej z elementami cRPG – Etherlords, bazującej na takiej sławnej grze jak Heroes of Might & Magic. Akcja gry ponownie przenosi nas do świata fantasy, gdzie do walki stają cztery odmienne nacje.

Mamy następującą sytuację. Dwaj giganci na rynku gier, czyli Nival Interative i Startegy First skrzyknęli się i zabrali do roboty nad nowym wcieleniem gry Etherlords. Tym razem tytuł zostanie opatrzony numerkiem II. Dla pełnego obrazu przypomnę, że Nival Interative to rosyjska firma, która powstała w 1996 roku i ma na swym koncie takie tytuły jak: Rage of Mages, Evil Islands no i Etherlords. Z kolei Strategy First to prawdziwy dinozaur istniejący w branży od 1990 roku. Wśród długiej i efektownej listy produkcji, jakie wyszły z tej stajni znajdziecie między innymi: O.R.B., Disciples 2, Hexagon: Sacred Lands, Europa Universalis, Kohan: Immortal Sovereigns i Steel Beasts.

No, winowajców już poznaliśmy, teraz pora na przedstawienie efektu ich knowań. Etherlords 2 będzie sequelem innowacyjnej strategii turowej, która narodziła się w listopadzie 2001 roku. Autorzy gry zapowiadają, że nie zaprzepaszczą dorobku poprzedniczki i tego, za co gra zbierała największe pochwały, czyli hardcorowej strategii i pięknej grafiki. Zapowiadają, że dołożą wszelkich starań, aby pójść dalej. Mają zamiar przebudować nieco grę. Zamiast prostego odkrywania nowych zakątków świata i gromadzenia surowców, chcą raczej położyć nacisk na opartej na ciekawej fabule przygodzie.

Gameplay Etherlords 2 zostanie rozdzielony na dwie części: strategiczną i taktyczną. Część strategiczna ma być radykalnie inna od tego, co znamy z pierwszej części Etherlords. Strona taktyczna nie zmieni się pod względem celów, bo nadal najważniejsze będzie zwycięstwo bohatera nad wszystkimi przeciwnikami.

W czasie walki będziemy mieli bardzo „proste” zadanie. Nic tylko pokonać przeciwników. Łatwo powiedzieć, wiem, ale wykonać znacznie trudniej. W świecie Etherlords naszą jedyną bronią jest magia. Żołnierzami w naszej armii będą wszelkiej maści bestie, które przy użyciu magicznych zaklęć pod swą komendę zwerbują bohaterowie. Potwory mogą atakować wrogich bohaterów, ale także odpierać ich ataki, przejmując na siebie ciosy wymierzone w dowódców. Oczywiście cała energia ataków nie zostanie przez nie przejęta. Z czasem nasi bohaterowie tracą coraz więcej energii i może się nawet zdarzyć, że umrą.

Każde starcie rozegra się krok po kroku, czyli w znanych wszystkim doskonale turach. Na początku tury bohater otrzyma dostęp do kilku czarów z tych, które przechowywane są w księdze zaklęć. Nie będzie problemu, aby używać nawet kilku czarów i tworzyć z nich kombinacje, które najlepiej spiszą się w danej sytuacji na polu walki. W ten sposób, także czary nabiorą strategicznego znaczenia. Każde zaklęcie zużyje określoną ilość energii z ogólnej puli, jaką przydzielono na dany ruch.

Bohater może zużywać zaklęcia do przywoływania, jednego ze 120 dostępnych w grze, potworów. Jednak dla utrudnienia mogą to być tylko te stwory, które pasują do jego rasy. Mimo tak wielkiej liczby potworów nie spotkamy dwóch identycznych. Twórcy gry zapowiadają, że dołożą wszelkich starań, aby każdy z nich wyglądał całkiem inaczej. Ponadto każdy zostanie wyposażony w sporą pulę urozmaiconych umiejętności.

Czary będą miały określoną siłę i długość działania. Decydujący wpływ na te czynniki ma mieć, kto i na kogo rzuca zaklęcie. Z każdym następnym ruchem postaci poziom energii magicznej wzrośnie. To z kolei przełoży się na kilka spraw, jak choćby fakt, że bohater może przywołać bardzo silne potwory, które o wiele lepiej sprawdzą się w walce.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.