Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Pro Evolution Soccer 2018 Przed premierą

Przed premierą 17 czerwca 2017, 18:00

autor: Amadeusz Cyganek

Analizujemy grę Pro Evolution Soccer 2018 – było bardzo dobrze, ma być jeszcze lepiej

Jak poprawić coś, co jest naprawdę dobre? Nad tym głowi się ekipa Konami pracująca nad najnowszą odsłoną gry Pro Evolution Soccer. I trzeba przyznać, że zestaw zapowiadanych zmian przedstawia się naprawdę przyjemnie.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Pro Evolution Soccer 2018 – lepsze przyjacielem dobrego

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Zeszłoroczny pojedynek pomiędzy FIF-ą a PES-em był niezwykle emocjonujący – co więcej, ku zaskoczeniu wielu to właśnie produkcja Konami znalazła się na szczycie gatunku gier piłkarskich. Cel twórców serii Pro Evolution Soccer jest więc prosty – utrzymać ją w najwyższej formie i sprawić, że tegoroczna edycja będzie co najmniej tak dobra jak poprzednia. Do tego potrzebny jest jednak ogrom wytężonej pracy i widać, że deweloperzy nie zamierzają spocząć na laurach, proponując szereg ciekawych ulepszeń i poprawek w strukturze gry.

Czas na lepszą kontrolę piłki!

CO NOWEGO W PES-ie 2018?
  1. lepsze animacje i kontrola futbolówki;
  2. przemodelowany system dryblingu;
  3. zmiany w systemie rzutów wolnych i karnych;
  4. ulepszona prezentacja meczu;
  5. nowe moduły rozgrywki – Random Match Selection, kooperacja trzech graczy, zmiany w Master League.

Rzecz jasna te najbardziej oczekiwane zmiany dotyczą mechanizmów rozgrywki. Dzięki zastosowaniu silnika Fox Engine w poprzedniej odsłonie serii gra wskoczyła na nowy poziom, jeśli chodzi o pojedynki pomiędzy graczami czy zakres animacji poszczególnych ruchów – widać było jednak, że w niektórych elementach mechaniki nadal jest całkiem sporo do zrobienia. Poprawki w PES-ie 2018 pojawią się chociażby w systemie kontroli nad piłką – futbolówka będzie znacznie bardziej realistycznie trzymać się stopy, co pozwoli na precyzyjne wykonywanie zmian kierunku biegu oraz dokładnych podań do innego zawodnika z naszego zespołu. Ulepszeniom ulegnie także sama fizyka futbolówki – objawi się to chociażby odpowiednim odbijaniem się „łaciatej” zarówno od murawy, jak i poszczególnych części ciała wirtualnych piłkarzy. Jeszcze bardziej nieprzewidywalne mają stać się rykoszety, choć oczywiście zależy to od stopnia wpływu postaci piłkarza na trajektorię lotu piłki.

Zmiany te oddziałują także na przemodelowany system dryblingu – za pomocą lewego analoga jesteśmy w stanie wyczarować znacznie więcej niż zwykle, zwłaszcza jeśli chodzi o grę na małym polu czy tzw. fake passy, pozwalające w sposób bardzo widowiskowy oszukać graczy drużyny przeciwnej. Jak zawsze ekipa Konami zajęła się także podrasowaniem sztucznej inteligencji – twórcy obiecują, że zawodnicy postarają się jeszcze lepiej wykorzystywać całą powierzchnię murawy i szukać wolnych stref, co poskutkuje większą ilością podań krosowych czy dalekich zagrań na wybieg.

Modyfikacji doczekają się także systemy wykonywania stałych fragmentów gry: rzutów karnych i rzutów wolnych. W przypadku tych drugich do ich rozegrania użyjemy większej liczby zawodników, a nowe opcje taktyczne pozwolą rozpracować przeciwnika jeszcze przed uderzeniem na bramkę. Możliwości w tym zakresie przeniosą się także na defensywę, chociażby w kontekście ustawienia muru czy zawodników kryjących wbiegających w pole karne piłkarzy.

Wizualnie wyższa półka

Ogromne zmiany strony wizualnej ma przynieść moduł Real Capture i faktycznie – patrząc na ich listę, można odnieść wrażenie, że ekipa Konami mocno przyłożyła się do tego, jak będzie wyglądać PES 2018. Deweloperzy obiecują setki nowych modeli najbardziej znanych zawodników, bazując na realnych danych dotyczących ich prezencji, jak również strojów i animacji. Sam proces poruszania się zawodników po boisku oraz wykonywania poszczególnych zagrań także zostanie widocznie podrasowany – twórcy zajmą się nie tylko wyglądem piłkarzy podczas biegu czy podań, ale także mimiką ich twarzy i gestykulacją.

Sporymi poprawkami objęto także samą prezentację meczową. W trakcie spotkania na ekranie zobaczymy szereg różnorodnych i ciekawych statystyk, dotyczących zarówno całego zespołu, jak i poszczególnych piłkarzy. Nie zabraknie też świeżych lub ulepszonych modeli stadionów, które zyskają nowe oblicze dzięki przemodelowanemu systemowi oświetlenia. Do prezentacji przedmeczowych dołączą ujęcia z szatni, poprawione zostaną również reakcje widowni oraz wygląd kibiców, deweloperzy nie zapomnieli także o nowych animacjach w trakcie zmian czy sytuacji stykowych pomiędzy piłkarzami.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?