autor: Przemysław Zamęcki
Outlast 2 - gra zadebiutuje, gdy jej twórcy będą bali się w nią grać - Strona 3
Amerykańska prowincja gdzieś w Arizonie. Tajemnicza apokaliptyczna sekta, satanistyczne rytuały, groza i śmierć. W środku tego wszystkiego dziennikarz i jego zaginiona żona. W grze Outlast 2 twórcy z Red Barrels nie zamierzają żartować.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Outlast 2 – naprawdę straszna historia
- to samo uniwersum co w części pierwszej, ale z nowymi bohaterami;
- lukę fabularną pomiędzy obiema odsłonami cyklu wypełni komiks;
- akcja rozgrywa się gdzieś na pustkowiach stanu Arizona;
- inspirację fabularną stanowiło masowe samobójstwo (lub masowe morderstwo, jak twierdzą niektórzy) ponad dziewięciuset członków sekty Świątynia Ludu w osadzie Jonestown, do którego doszło w 1978 roku;
- gra ma być o około 20% dłuższa od części pierwszej.
Wieczorem 18 listopada Sharon Amos otrzymała radiowy komunikat instruujący członków sekty Świątynia Ludu, że powinni zemścić się na wrogach wspólnoty, a następnie popełnić samobójstwo. Kiedy policja dotarła do kwatery głównej wyznawców w Jonestown, Sharon wzięła do ręki kuchenny nóż i zaprowadziła troje swoich dzieci do łazienki. Tam najpierw zabiła dwoje młodszych, a następnie w asyście najstarszej, dwudziestojednoletniej córki o imieniu Liane popełniła samobójstwo. Kiedy matka umierała, dziewczyna również zadała sobie śmiertelne ciosy. Tego dnia w masowym samobójstwie cyjankiem potasu lub od ciosów nożem zginęło ponad dziewięćset osób. Zanim do tego doszło, członkom sekty tego samego dnia udało się także na lotnisku zastrzelić amerykańskiego kongresmana wizytującego osadę wraz z towarzyszącymi mu trzema dziennikarzami i małą grupą uciekinierów.
Gdzieś w Arizonie na poboczu drogi zostaje odnaleziona kobieta. W szpitalu, do którego trafia, okazuje się, że jest w ósmym miesiącu ciąży. Nie wiadomo, kim jest, ani jak się nazywa. Do akt szpitalnych zostaje wpisana jako Jane Doe. Osoba nieznanego pochodzenia. Wkrótce potem kobieta popełnia samobójstwo. A może było to morderstwo? Odpowiedzi na to pytanie szuka małżeństwo dziennikarzy śledczych – Blake Langermann i jego żona Lynn. Wynajmują oni śmigłowiec, by zbadać okolice miejsca odnalezienia Jane Doe. Maszyna się jednak rozbija, a kiedy Blake odzyskuje przytomność, zauważa, że nigdzie w pobliżu nie ma jego ukochanej. Chwyta leżącą obok wraku kamerą z funkcją noktowizji i wyrusza na poszukiwania.
Choć życie pisze różne scenariusze, tylko pierwsza z powyższych historii jest prawdziwa. Wydarzenia z 1978 roku stały się inspiracją do powstania fabuły drugiej części gry Outlast, w której ponownie wcielimy się w dziennikarza wyposażonego jedynie w kamerę z noktowizorem, ułatwiającą poruszanie się w pogrążonym w nocnym mroku świecie. Tym razem jednak nie będzie to Miles Upshur, którym sterowaliśmy przy okazji penetracji ośrodka dla psychicznie chorych (Mount Massive Asylum) w górach Kolorado, tylko zupełnie nowy bohater. Twórcy z Red Barrels postanowili nie wykorzystywać tych samych postaci, choć akcję obu gier umiejscowili w jednym uniwersum. Co więcej, obie odsłony połączy istnienie korporacji Murkoff, właściciela psychiatryka z „jedynki”. Na jednej z konferencji towarzyszących pokazom gier indie ujawniono także, że lukę pomiędzy dwiema opowieściami wypełni komiks. W tej chwili nie wiadomo jednak nawet, kto będzie jego wydawcą i czy w ogóle doczeka się on wydania fizycznego, czy też dostępny okaże się jedynie w formie elektronicznej.