Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 maja 2016, 15:18

Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, co wiemy o wielkim dodatku do Dzikiego Gonu - Strona 8

Premiera Krwi i wina już za pasem, więc zebraliśmy ujawnione dotąd informacje o drugim dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Atrakcje Toussaint, zarys fabuły, nowości w mechanice i wiele innych – wszystko w jednym miejscu.

W naszej branży przyjęło się, że do nagród i wyróżnień w plebiscytach nie są kwalifikowane dodatki do gier, a jedynie „podstawki”. A co w sytuacji, gdy ów dodatek rozmiarami przewyższa niejedną pełnoprawną pozycję? Taki właśnie przypadek stanowi Wiedźmin 3: Krew i wino, czyli drugie (i niestety ostatnie) rozszerzenie do przebojowej polskiej produkcji RPG Wiedźmin 3: Dziki Gon z 2015 roku. Duża kraina do zwiedzenia, przygoda na kilkadziesiąt godzin – ten dodatek skalą dorównuje poprzedniej odsłonie cyklu o przygodach Geralta z Rivii, Wiedźminowi 2: Zabójcom królów! Ale nie ma co oglądać się na statuetki, które będą rozdawane za pół roku albo jeszcze później. Skupmy się na teraźniejszości – a teraźniejszością jest premiera Krwi i wina, która nastąpi już za kilkanaście dni. Czeka nas daleka podróż do Toussaint i niebezpieczne polowanie, więc przed wyruszeniem w drogę należałoby zebrać informacje o tym, co szykuje CD Projekt Red. Tutaj zaś na scenę wkraczamy my i nasze kompendium wiedzy o grze. Fabuła, atrakcje oferowane przez nowy obszar, innowacje w mechanice rozgrywki – to wszystko znajdziecie w niniejszym artykule.

Rzecz jasna tekst nie zdradzi Wam zakończenia opowieści ani innych „pikantnych” szczegółów, ale jeśli cenicie sobie niespodzianki, dobrze przemyślcie dalszą lekturę – niektóre z zawartych tu informacji mogą być poczytywane za spoilery (zwłaszcza przez osoby, które nie przeczytały tzw. „sagi” Andrzeja Sapkowskiego w całości). Ewentualnie pomińcie sekcję „Fabuła”, zawierającą najwięcej tego typu wiadomości, i przeskoczcie od razu na następną stronę.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.