Zanim zagrasz w Wiedźmina 3: Krew i wino - przewodnik po Toussaint - Strona 4
Drugi dodatek do Wiedźmina 3, zatytułowany Krew i wino, zabiera nas w nowy region świata – wyrwane jakby z bajek i rycerskich legend Toussaint. Przekonajcie się, co czeka Geralta, czytając nasz przewodnik po tej niezwykłej krainie.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, czego pragniesz od dodatku
O drugim dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, zatytułowanym Krew i wino, przez długie miesiące nie wiedzieliśmy prawie nic poza tym, że jego akcja zostanie osadzona w krainie Toussaint. Dla przeciętnego gracza może to być nazwa bez znaczenia, ale przypuszczam, że na jej widok mocniej zabiło serce każdemu, kto czytał książki Andrzeja Sapkowskiego. W końcu w tej części świata rozgrywała się w sporej mierze akcja ostatniego tomu tzw. „sagi” o wiedźminie („Pani Jeziora”) – i z racji niezwykłości owego miejsca bez wątpienia był to epizod, który mocno utkwił w pamięci niejednemu czytelnikowi. Dlatego postanowiliśmy przypomnieć i/lub przybliżyć Wam, czego możecie spodziewać się po przygodzie Geralta z Rivii rozgrywającej się w tym bajkowym księstwie. Toussaint to kraina o bardzo specyficznym klimacie, więc nie zaszkodzi, jeśli zapoznacie się z jej charakterystyką, zanim dacie studiu CD Projekt RED zabrać się na następną wyprawę. Zapraszamy do lektury naszego małego przewodnika.
Choć niniejszy artykuł jest oparty głównie o informacje zawarte w ostatnim tomie książkowej serii Andrzeja Sapkowskiego, spieszę uspokoić osoby, które jeszcze nie miały okazji zapoznać się z nią w całości – nie uświadczycie tutaj spoilerów dotyczących głównego wątku fabularnego „sagi” (i prawie żadnych innych).
Mapa wiedźmińskiego świata (wersja z pierwszej odsłony serii Wiedźmin) z zaznaczonymi miejscami akcji podstawowego Dzikiego Gonu oraz dodatku Krew i wino.
Za górami, za lasami
Na początek trzeba uzmysłowić sobie fakt, że Księstwo Toussaint leży daleko od terenów, na których rozgrywa się akcja Dzikiego Gonu i Serc z kamienia – hen na południe, za Temerią, Mahakamem i rzeką Jarugą, mniej więcej na wysokości Cintry i pasma Gór Amell (rzućcie okiem na mapę powyżej). Innymi słowy, głęboko na terytorium Nilfgaardu. Dlatego nie ulega wątpliwości, że do owej krainy dotrzemy, skorzystawszy z systemu szybkiej podróży i odczekawszy swoje na wczytanie danych. W tej sytuacji jeszcze większą ciekawość budzą powody, dla których Geralt ma ruszyć na tak daleką wyprawę, ale trudno nad nimi gdybać, więc na razie zostawmy tę kwestię.
Co istotne, Toussaint ma naturalne granice w postaci gór – jedyne drogi poza księstwo to cztery przełęcze, wiodące w cztery różne strony świata. To sprawia, że mamy tu do czynienia z bardzo wdzięcznym obszarem do uczynienia miejscem akcji dodatku do Wiedźmina 3. Zwłaszcza wobec jego umiarkowanie dużych rozmiarów – jak ujawnił CD Projekt RED, nowe tereny w Krwi i winie mają być powierzchniowo porównywalne z Wyspami Skellige z „podstawki”.