Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 kwietnia 2016, 17:52

Graliśmy w Champions of Anteria – strategiczne RPG na gruzach Settlersów - Strona 2

Na gruzach skasowanej ósmej odsłony serii The Settlers niemieckie studio Blue Byte przygotowało... strategicznego RPG-a. Oto Champions of Anteria.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

CHAMPIONS OF ANTERIA:
  • miks różnych gatunków z naciskiem na taktyczną grę akcji;
  • trzon rozgrywki stanowią misje, w których dowodzimy trzema bohaterami;
  • rozbudowane walki z bossami;
  • humorystyczny styl znany z Osadników;
  • gra tworzona na bazie skasowanej ósmej odsłony serii The Settlers;
  • pełna polska wersja językowa;
  • 20-godzinna kampania dla jednego gracza;
  • premiera zaplanowana na 30 sierpnia.

Seria The Settlers towarzyszy graczom chyba od zawsze – mnie konkretnie od kultowej „dwójki’. Dziwnie więc się czułem, jadąc na swego rodzaju stypę po skasowanej najnowszej część cyklu... Zacznijmy jednak od tego, że w 2014 roku firma Ubisoft zapowiedziała ósmą odsłonę popularnych Osadników. Produkcja z podtytułem Kingdoms of Anteria została pokazana na targach gamescom, a następnie... zniknęła, twórcy zaś nabrali wody w usta. Dzisiaj gra szczęśliwie powraca – przeobrażona, poprawiona i ze zmienioną nazwą. Champions of Anteria, nowe dzieło studia Blue Byte, nie będzie jednak częścią historii Settlersów. Na pociechę dostaniemy niebanalny koktajl gatunków, w którym bez trudu dostrzec można hack’n’slasha, grę taktyczną czy pozostałości strategiczne z Osadników. A wszystko to opatrzone barwną oprawą i doprawione sporą ilością humoru.

Podczas krótkiego pobytu w Düsseldorfie w siedzibie studia Blue Byte mieliśmy okazję się przekonać, czy po takiej metamorfozie nowa gra jest strawna i jak wiele zostało w niej z Settlersów. A zostało... niewiele.

Czym było skasowane The Settlers: Kingdoms of Anteria?

Graliśmy w Champions of Anteria – strategiczne RPG na gruzach Settlersów - ilustracja #1

Champions of Anteria powstało na bazie skasowanej odsłony serii The Settlers. Ósma część popularnego cyklu gier ekonomicznych stanowiła przedziwną hybrydę, w której zarówno skrupulatnie zarządzaliśmy naszym królestwem, jak i braliśmy udział w niebezpiecznych misjach, kierując trzema bohaterami. Tytuł został skrytykowany przez dziennikarzy i testerów – nie podobało się i zarządzenie gospodarką, i dość toporna realizacja RPG-owych przygód. Blue Byte posłuchało swoich fanów i projekt gruntownie przebudowało – m.in. mocno upraszczając warstwę ekonomiczną.

Wszystkich miłośników Settlersów spieszę uspokoić – ojcowie serii twierdzą, że ta ma się dobrze. Miejmy nadzieję, że niedługo dowiemy się więcej o planach niemieckich deweloperów.

RPG-owe Settlersy

Champions of Anteria to głównie taktyczna gra akcji, w której dowodzimy trzema bohaterami i zaliczamy kolejne misje. Każdy z naszych herosów posiada cztery umiejętności, a także reprezentuje jeden z pięciu żywiołów (tutaj kłania się klasyczny system papier-kamień-nożyce). Zabawę, która na pierwszy rzut oka przypomina hack’n’slasha w stylu Torchlighta, obserwujemy w widoku z kamery zawieszonej wysoko ponad postaciami. Tym, co wyróżnia nowy tytuł, jest możliwość zatrzymania akcji w dowolnym momencie za pomocą aktywnej pauzy. Pozwala to zaplanować kolejne działania bohaterów, a sposobem prezentacji umiejętności przypomina do złudzenia Divinity: Original Sin. Dokładnie tak – dawnych Settlersów przerobiono na taktyczną grę RPG! Z elementami strategicznego RTS-a oczywiście.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?