Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 lutego 2016, 15:39

Quantum Break na PC - czym jest nowa gra twórców Maksa Payne'a? - Strona 3

Od ogłoszenia w 2013 roku Quantum Break zmierzało na konsolę Xbox One jako wyjątkowo dopracowana gra na wyłączność. Niedawno Microsoft zaskoczył nas decyzją o równoczesnej premierze wersji na komputery PC.

Kiedy latem zeszłego roku na targach gamescom uczestniczyłem w pokazie Quantum Break, prezentacja tytułu tworzonego przez studio Remedy na komputerze PC obudziła pewne podejrzenia, że gra może kiedyś wylądować na blaszakach. Z jednej strony słabiej radzący sobie na rynku sprzęt Microsoftu bardzo potrzebuje wielkiego hitu, który wywindowałby w górę słupki sprzedaży samej konsoli, z drugiej – przykład Alana Wake’a, poprzedniej produkcji fińskiego studia, wskazywał, że wydanie gry na PC w późniejszym okresie jest jak najbardziej prawdopodobne. Gigant z Redmond postanowił jednak wszystkich zaskoczyć i zdecydował, że posiadacze pecetów nie będą zmuszeni zabijać jakoś czasu, oczekując premiery gry na swoją platformę. Quantum Break wyjdzie równocześnie w wersji na Xboksa One i komputery PC z Windowsem 10. Decyzja ta prawdopodobnie pomoże tytułowi dotrzeć do większej liczby odbiorców już na samym początku, ale nie oznacza to od razu, że gra będzie ogólnie dostępna – wydawca zachował pewne pozory ekskluzywności.

Microsoft podjął się tu eksperymentu, podobnie jak Finowie z Remedy z połączeniem serialu i gry, czyniąc produkt wyłącznym dla kontrolowanych przez siebie systemów. Quantum Break nie będzie powszechnie dostępne na półce lokalnego marketu czy platformie Steam, a jedynie w wirtualnym sklepie Windows Store, będącym częścią systemu Windows 10. Każdy jednak, kto do 4 kwietnia złożył preorder na wersję konsolową, otrzyma również w prezencie klucz do edycji PC. Gratis. Obie wersje będą dzielić ze sobą system osiągnięć oraz pliki z zapisem stanu gry. Warto też wspomnieć, że nabywcy konsolowi dostaną za darmo poprzednią grę Remedy – Alana Wake’a wraz z dwoma DLC. Przy okazji ogłaszania wydania gry na komputery osobiste nie obyło się bez małego zamieszania. Początkowo ujawnione potworne wymagania sprzętowe jako zalecane (procesor i7 4790, grafika GTX 980Ti, 16 GB RAM) zmieniono później na potrzebne do ustawień ultra. Ostatecznie poszczególne specyfikacje przedstawiają się następująco:

Minimalne wymagania sprzętowe:

  1. Procesor: Intel Core i5-4460 2.70 GHz lub AMD FX-6300;
  2. Karta grafiki: z 2 GB pamięci – Nvidia GeForce GTX 760 lub AMD Radeon R7 260x;
  3. DirectX: 12;
  4. Pamięć: 8 GB RAM;
  5. System operacyjny: Windows 10 (64-bit).

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  1. Procesor: Intel Core i5-4690 3.9 GHz lub podobny od AMD;
  2. Karta grafiki: z 4 GB pamięci – Nvidia GeForce GTX 970 lub AMD Radeon R9 390;
  3. DirectX: 12;
  4. Pamięć: 16 GB RAM;
  5. System operacyjny: Windows 10 (64-bit).

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.