Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 czerwca 2015, 18:02

Widzieliśmy White March - pierwszy duży dodatek do gry Pillars of Eternity - Strona 2

Obsidian Entertainment nie zwalnia tempa i już na jesień bieżącego roku obiecuje wydanie pierwszego dużego rozszerzenia do gry Pillars of Eternity. White March, bo taki będzie nosić tytuł ów dodatek, przypomni fanom klimat panujący w Icewind Dale.

Studio Obsidian Entertainment istnieje od 2003 roku i przez ten długi czas aktywnie działa w szeroko rozumianym gatunku RPG, ale nie zmienia to faktu, że dopiero po dziewięciu latach od powstania firmy, utalentowany zespół zaczął realizować swój pierwszy, w pełni autorski projekt. Do momentu zapowiedzi gry Pillars of Eternity, ekipa dowodzona przez Feargusa Urquharta (niegdysiejszego szefa Black Isle Studios) pełniła raczej rolę wyrobnika, realizując projekty zlecane i finansowane przez dużych wydawców. W Filarach wieczności deweloperzy uwolnili się wreszcie od naginających terminy mocodawców i zajęli się tworzeniem dzieła na swoich własnych warunkach. Pomogli im w tym oczywiście fani erpegów, którzy hojnie sypnęli groszem podczas Kickstarterowej zbiórki. Efekt tych prac poznaliśmy pod koniec marca bieżącego roku (bardzo wysoka ocena w naszej recenzji mówi sama za siebie), a już niedługo zajmiemy się eksploatacją pierwszego z zapowiedzianych dodatków.

Rozszerzenie White March zostanie podzielone na dwie odrębne części i co piekielnie istotne, części osób, które dawno temu pomogły grze ujrzeć światło dzienne, otrzymają je bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Pracownicy Obsidiana postanowili nie organizować kolejnej zbiórki na poczet wspomnianych dodatków, co w oczach przeciętnego zjadacza chleba stawia ich w nieco korzystniejszym świetle, niż choćby firmę inExile Entertainment, która mimo realizacji poprzedniego projektu nadal szuka pieniędzy w kieszeniach fanów. To miłe, zwłaszcza, że zespołowi Urquharta powodzi się ostatnio całkiem nieźle. Tylko w letniej wyprzedaży na Steamie, która zakończyła się przed kilkoma dniami, Pillars of Eternity uzyskało półtora miliona dolarów przychodu, co po odliczeniu stosownych opłat zaowocowało sporą sumką na koncie studia.

Widzieliśmy White March - pierwszy duży dodatek do gry Pillars of Eternity - ilustracja #2

Przedstawiciele Obsidiana zapowiedzieli dodatek na targach E3 i tam po raz pierwszy zaprezentowali go przybyłym do Los Angeles dziennikarzom. Podczas krótkiej prezentacji deweloperzy dali dość jasno do zrozumienia, że najważniejsze jest dla nich zdanie miłośników gry, dlatego nie ustają oni w wysiłkach, aby usprawnić wydane w marcu dzieło. Część kluczowych zmian została lub zostanie zaimplementowana w łatach, ale White March przyniesie ich znacznie więcej. Na życzenie fanów modyfikacji doczeka się np. mechanizm odpowiedzialny za skradanie, który pozwoli wreszcie kontrolować wybranego członka drużyny, a nie całą grupę.

Widzieliśmy White March - pierwszy duży dodatek do gry Pillars of Eternity - ilustracja #3

Sam dodatek przeniesie nas do tytułowej Białej Marchii, terenu górzystego i mroźnego, nasuwającego oczywiste skojarzenia z pamiętną grą Icewind Dale. Nawiązanie to nie jest oczywiście przypadkowe. Legendarny erpeg studia Black Isle odciśnie mocne piętno na kształcie i klimacie rozszerzenia, co z pewnością dostrzegą wszyscy weterani starych erpegów. Sama fabuła skoncentruje się wokół starej krasnoludzkiej twierdzy, tzw. Baterii Durgana, która oprócz licznej populacji żądnych krwi stworów, zawiera również intrygujące artefakty i mocno pożądaną przez poszukiwaczy przygód stal. Próby zdobycia tych fantów podejmie się oczywiście nasza grupa śmiałków, która po wydarzeniach opowiedzianych w podstawce mocno urosła w siłę. Nowa przygoda ma zapewnić około piętnastu godzin zabawy, więc na brak wrażeń nie powinniśmy narzekać.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?