Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 czerwca 2015, 13:03

autor: Przemysław Zamęcki

Testujemy wczesną wersję gry LEGO Worlds, konkurentkę Minecrafta - Strona 2

Klocki LEGO wkraczają na terytorium opanowane dotychczas przez sandboksowe klony popularnego Minecrafta. Dzieło Traveller's Tales wypróbowuje sprawdzoną formułę łącząc ją z mechaniką znaną ze swoich poprzednich gier z lego ludkami w roli głównej.

LEGO WORLDS W SKRÓCIE:
  1. rozgrywka polegająca na eksploracji klockowych terenów;
  2. łatwa i szybka możliwość odblokowywania obiektów;
  3. możliwość korzystania z różnych środków transportu;
  4. mechanika nie odbiegająca zasadniczo od pozostałych produkcji dewelopera;
  5. na razie brak jakichkolwiek wyzwań.

Markus Persson stworzył grę Minecraft - sandboksowy tytuł, który rozkochał w sobie setki tysięcy osób ślęczących godzinami w wirtualnym świecie i ciosających kwadraty, budując z nich abstrakcyjne twory. W sumie nie do końca wiadomo po co, ale pomysł padł na podatny grunt, na którym mogli wykazać się ludzie kreatywni. Trafiony pomysł zwykle znajduje naśladowców, więc przez ostatnie kilka lat jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać klony dzieła Perssona. Jedne udane, inne mniej. Sił w gatunku postanowiło spróbować także studio Traveller's Tales, znane skądinąd z hurtowej produkcji kolejnych tytułów z serii LEGO. To chyba pierwszy przypadek kiedy za sandboksowy odpowiednik Minecrafta wziął się tak utytułowany deweloper. Gra LEGO Worlds obecnie dostępna jest na platformie Steam w ramach wczesnego dostępu, dzięki czemu mogliśmy na nią rzucić okiem.

Silnik fizyczny w LEGO Worlds nie należy do specjalnie skomplikowanych.

LEGO Worlds znajduje się nadal w fazie rozwoju w związku z czym oczywistym jest, że dostępny na Steamie produkt nie jest kompletny i jakiekolwiek dywagowanie o jego ostatecznym kształcie jest nie na miejscu. Gra nie zawiera jeszcze żadnego samouczka, który chyba na tym etapie nie do końca by spełniał swoje zadanie, jako że przystępując do zabawy nie zostajemy wrzuceni w żadne sztywne ramy wymuszające na nas konkretyzację działań. Generujemy proceduralny świat i zostajemy w obszarze LEGO galaktyki. Ekran startowy pozwala na wybór jednej z dwóch klockowych postaci, w które na początku się wcielimy, ale wraz z eksploracją świata możliwość kreowania bohatera przybierze niemal nieograniczoną formę.

Aby dosiąść smoka nie trzeba go nawet wcześniej pokonać.

Choć forma LEGO Worlds koncepcyjnie z grubsza przypomina Minecrafta, na obecnym etapie gra studia TT wydaje się podążać swoimi ścieżkami, odwołując się zastosowanymi mechanikami przede wszystkim do pozostałych gier tego dewelopera. W wirtualnym świecie klocków istnieje cykl dobowy i w nocy zaczynają pojawiać się jakieś nieprzyjemne bestie takie jak szkielety, ale ich pokonanie to bułka z masłem. Kilka uderzeń i przeciwnik rozpada się, a w naszym menu pojawia się możliwość zamiany w pokonaną postać. Dotyczy to zresztą nie tylko szkieletów, ale wszelkich innych napotkanych w czasie eksploracji postaci. Kluczem do zrozumienia czym na obecnym etapie jest LEGO Worlds, jest właśnie słowo „eksploracja”.

Gra korzysta ze zróżnicowanych środowisk i może zamienić się nawet w Symulator Farmy.

Gra w żaden sposób nie ogranicza możliwości podróżowania. Przez kilka pierwszych minut biegamy bez celu, ale już za chwilę możemy dosiąść jednego z błąkających się w okolicy rumaków. Za chwilę przesiądziemy się na krowę, kozę, świnię, wielbłąda czy nawet smoka - wszystko zależy od tego jak dalece jesteśmy wytrwali w zwiedzaniu proceduralnego świata dzielącego się na różnotematyczne strefy. Jest kraina wielkich grzybów, las, spalona słońcem pustynia, sielskie krajobrazy wsi czy wrzące magmą wulkany, a także ogromne połacie jeszcze nijak nie wykorzystanej wody. Wytrwałość klockowego podróżnika popłaca, bo w różnych częściach mapy znajdziemy także pojazdy mechaniczne. Są gotowe samochody, śmigłowce czy samoloty, którym możemy wznieść się ponad klockowe chmury i przyjrzeć krajobrazowi z góry czy też poszukać nie odkrytych jeszcze wysepek.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.