Dlaczego gry zajmują dziś często ponad 100 GB na dysku?
Coraz więcej nowych gier wymaga ogromnej przestrzeni dyskowej. To oznaka postępu czy lenistwa twórców? Dlaczego produkcje zajmują tak dużo miejsca?
Do grania w większość nowych tytułów nie potrzeba topowej karty graficznej ani procesora, zwłaszcza gdy nie zależy nam na wysokiej liczbie klatek. Tym, co rzuca się w oczy, jest za to ogromna ilość wymaganego miejsca na dysku. Wartości powyżej 100 GB stają się powoli standardem przy większych produkcjach, co można sprawdzić na liście gier z ponadprzeciętnie dużym rozmiarem. Co stoi za tym, że te produkcje potrzebują aż tyle przestrzeni?
Jeśli sądzicie, że rosnący rozmiar gier jest wynikiem lenistwa twórców, którym nie chciało się zoptymalizować swoich dzieł pod tym kątem, musimy wyprowadzić Was z błędu. Większa waga jest oznaką postępu. Zanim wyjaśnimy dlaczego, wypadałoby sprawdzić, co w ogóle składa się na ostateczny rozmiar produkcji.
Co zajmuje najwięcej miejsca?
Zdecydowanie najwięcej miejsca zajmują assety graficzne, czyli obiekty umieszczane w świecie gry, animowane modele postaci, elementy środowiska np. chmury, woda i przede wszystkim gotowe tekstury. Ich rozmiar wielokrotnie przewyższa przestrzeń, którą rezerwuje cała reszta składowych. Jak poinformował nas pracownik The Farm 51 w tytułach z fotorealistyczną grafiką 3D pliki z teksturami zajmują nawet 60-70% objętości. Bitmapy mają coraz większą rozdzielczość, przez co zawierają więcej detali i po prostu lepiej wyglądają. To bardzo ważne, bo teksturami pokrywane są niemal wszystkie obiekty, które widzimy w grze. Bitmapy mają więc niebagatelny wpływ na ostateczny odbiór oprawy graficznej.
Zostało jeszcze 89% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie