Najciekawsze gry strategiczne wydane w 2004 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Emergency Services Manager
Strategiczne 5 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, w której zadaniem gracza jest objęcie posady burmistrza jednego z wielkich miast i pokierowanie oddziałami policji, straży pożarnej oraz pogotowia ratunkowego.
Outdoor Life: Sportman's Challenge
Strategiczne 5 stycznia 2004
Dość nietypowa gra strategiczna. W przeciwieństwie do wielu innych pozycji, w których mamy okazję wcielić się w postać myśliwego, tym razem musimy pokierować profesjonalnym ośrodkiem zlokalizowanym w lesie.
Castle Strike
Strategiczne 6 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.
Starship Tycoon
Strategiczne 13 stycznia 2004
„Starship Tycoon” to oficjalna kontynuacja gry „StarLines INC”. Mamy tu do czynienia z klasyczną strategią czasu rzeczywistego osadzoną w futurystycznym świecie. Gracz staje na czele międzyplanetarnej firmy transportowej.
Riot Police
Strategiczne 14 stycznia 2004
Riot Police to strategia taktyczna, w której gracze mogą spróbować swoich sił jako stróże prawa odpowiedzialni za przeciwdziałanie niebezpiecznym rozruchom w mieście. Deweloperzy ze studia Zono przygotowali kilkanaście scenariuszy tłumienia ulicznych zamieszek związanych m.in. z burdami kibiców, demonstracjami antyglobalistów i różnego rodzaju protestami społecznymi.
Luxury Liner Tycoon
Strategiczne 24 stycznia 2004
Luxury Liner Tycoon to strategia-ekonomiczna oparta na idei popularnych Tycoonów, czyli w skrócie - buduj, zarządzaj i zarabiaj pieniądze. Całość w sporym stopniu przypomina Cruise Ship Tycoon - możemy sprawdzić się w kierowaniu statkiem wypoczynkowo-turystycznym.
The Road To Baghdad
Strategiczne 30 stycznia 2004
The Road To Baghdad to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego pozwalająca graczom na poprowadzenie amerykańskich żołnierzy do boju w szeregu scenariuszy, opartych na amerykańskiej operacji „Iracka Wolność”.
Dwa Trony: Wojna Róż
Strategiczne 10 lutego 2004
Kolejna gra strategiczna z firmy Paradox Entertainment oparta na pomyśle i rozwiązaniach zastosowanych w roku 2001 w znakomitej Europa Universalis, a następnie w Europa Universalis II, Hearts of Iron, Europa Universalis Crown of the North czy Victoria: Empire Under the Sun.
Gangland
Strategiczne 4 marca 2004
Gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości. Nasza działalność obejmuje m.in. kradzieże, zastraszanie, pobierane haraczów, szerzenie prostytucji, przemy oraz bicie i mordowanie ludzi.
Everest (2004)
Strategiczne 5 marca 2004
Everest to gra pretendująca do miana strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, która podejmuje temat wspinaczki wysokogórskiej.Gracz staje w niej przed możliwością zdobycia siedmiu najwyższych szczytów Ziemi.
Blitzkrieg: Operation North
Strategiczne 5 marca 2004
Operation North, to dodatek stworzony przez grupę Dark Fox, do Blitzkrieg, popularnej strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym. Tym razem pod komendę gracza oddano słynny oddział Wehrmachtu „North”, z zadaniem zdobycia dwóch radzieckich miast.
Jagged Alliance 2: Wildfire
Strategiczne 8 marca 2004
Jagged Alliance 2: Wildfire to ulepszona wersja popularnej turowej gry strategicznej, wprowadzonej do globalnej sprzedaży pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Wzbogacona edycja powstała na bazie nieoficjalnej modyfikacji podstawowego wariantu programu, stworzonej przez Rosjanina nazwiskiem Serge Popov.
Konung 2: Blood of the Titans
Strategiczne 12 marca 2004
Oficjalna kontynuacja gry „Konung: Legends of the North” (w Polsce znana jako „Konung: Legenda Północy”). „Konung” łączy wybrane cechy gier role-playing, strategii czasu rzeczywistego oraz przygodówek przy czym elementy RPG zdecydowanie przeważają.
The Campaigns of the Danube 1805 & 1809
Strategiczne 12 marca 2004
Klasyczna strategia turowa osadzona w realiach historycznych. Motywem przewodnim gry jest prowadzona przez Napoleona kampania nad Dunajem, która zakończyła się jego zwycięstwem pod Wiagram w lipcu 1809 roku.
Ósmy cud świata
Strategiczne 12 marca 2004
Czwarta odsłona cyklu „Cultures”, łącząca w sobie elementy prostej przygodówki oraz strategii czasu rzeczywistego. Jej akcja rozgrywa się po wydarzeniach zaprezentowanych w „Northland” (trzeciej części serii „Cultures”).
Charm of War
Strategiczne 12 marca 2004
Interesująca mieszanka cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego promowana przez firmę Buka Entertainment. Jej akcja przeniesie nas w fantastyczny świat rosyjskich legend i opowieści, pełny złych goblinów, czarownic i magów.
Lords of the Realm III
Strategiczne 14 marca 2004
Lords of the Realm III jest trzecią odsłoną serii gier strategicznych z elementami RPG, stworzonej i rozwijanej przez studio Impressions Games. Akcja osadzona została w okresie Średniowiecza, a gracz przejmuje kontrolę nad jednym z ówczesnych państw i stara się doprowadzić do jego rozkwitu oraz dominacji. W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon cyklu, rozgrywka w Lords of the Realm III toczy się wyłącznie w czasie rzeczywistym (RTS).
Nemesis of the Roman Empire
Strategiczne 17 marca 2004
Kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego z elementami przygodowymi i role-playing – Celtic Kings, której developingiem zajęło się bułgarskie studio Haemimont Games. Akcja wspomnianej gry przenosi nas w lata 264-146 przed naszą erą, kiedy to rosnąca w siłę Republika Rzymska natrafiła na opór fenickiego państwa-miasta - Kartaginy.
Spartan
Strategiczne 18 marca 2004
Rozbudowana strategia turowa, autorstwa zespołu Slitherine Studios (twórcy m.in. Legion czy Chariots of War). Przenosimy się w niej w odległą przeszłość, w czasy kiedy Grecy toczyli zacięty bój z Imperium Perskim.
Battle Mages
Strategiczne 26 marca 2004
Strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Gracz staje się świeżo upieczonym absolwentem Imperialnej Szkoły Magów, który odnajdzie zapomniany krasnoludzki artefakt i przy jego pomocy pokonana armię chaosu.
War Times
Strategiczne 31 marca 2004
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana w trójwymiarowej oprawie graficznej. Akcja osadzona została w czasie II Wojnie Światowej (Europejski teatr działań począwszy od roku 1939 a skończywszy na roku 1945) i umożliwia graczowi wzięcie udziału w największych bitwach i kampaniach tego konfliktu.
Full Spectrum Warrior
Strategiczne 1 kwietnia 2004
Zespołowa taktyczna gra akcji, oparta o specjalny program szkoleniowy piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach.
Desert Rats vs. Afrika Korps
Strategiczne 5 kwietnia 2004
Taktyczny RTS pozwalający na wzięcie udziału w działaniach zbrojnych na północnoafrykańskim froncie II Wojny Światowej. Możemy pokierować zarówno siłami niemieckimi jak i brytyjskimi. Tryb solo oferuje długą na ponad 20 misji kampanię.
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu
Strategiczne 6 kwietnia 2004
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu jest samodzielnym dodatkiem do wyprodukowanej przez studio deweloperskie Nival Interactive strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg. Rozszerzenie zawiera nową kampanię, w której gracze mają okazję wcielić się w dowódcę wojsk niemieckich podległych feldmarszałkowi Erwinowi Rommlowi i wziąć udział w zmaganiach z okresu II wojny światowej toczonych m.in. na Sycylii, w Normandii i w Ardenach.
Blitzkrieg: Ostfront Barbarossa
Strategiczne 12 kwietnia 2004
Ostfront Barbarossa to nieoficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego Blitzkrieg, jakie przygotowała brytyjska firma Active Gaming.
Battle For Troy
Strategiczne 12 kwietnia 2004
Nieskomplikowana strategia czasu rzeczywistego, która w dość luźny sposób nawiązuje do wydarzeń znanych z mitologii, a konkretnie Wojny Trojańskiej. Gracz staje na czele jednej z dwóch armii, które brały w niej udział.
The Alamo
Strategiczne 15 kwietnia 2004
Strategiczna gra czasu rzeczywistego zorientowana w realiach historycznych. „History Channel's Alamo” (drugi tytuł gry równorzędnie używany przez jej producenta to „The Alamo”) opisuje wydarzenia, które miały miejsce podczas wojny amerykańsko-meksykańskiej (lata 1846-1848).
Europa Universalis: Mroczne Wieki
Strategiczne 18 kwietnia 2004
Kontynuacja (i zarazem spin-off) wydanej w 2001 roku gry strategicznej Europa Universalis II, koncentrującej się na losach świata w ciągu 400 lat (1419-1820). Pod względem ram czasowych, gra Crusader Kings (dostępna w Polsce pod nazwą Europa Universalis: Mroczne Wieki) stanowi swoisty prolog do wspomnianej pełnoprawnej odsłony cyklu, cofając graczy znacznie wcześniej i pozwalając im pokierować losami mocarstw europejskich w okresie 1066-1419 r.
Universal Boxing Manager
Strategiczne 23 kwietnia 2004
Kolejny produkt z gatunku „menedżerów”, tym razem podejmujący temat zawodowego boksu. Jako opiekun kilku pięściarzy, gracz musi zadbać o ich prawidłowe treningi, które zaowocują wysokimi umiejętnościami na ringu.
Rise of Nations: Thrones and Patriots
Strategiczne 27 kwietnia 2004
Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).
Fate of the Dragon II
Strategiczne 29 kwietnia 2004
Wojenna strategia czasu rzeczywistego rozgrywają się w antycznych Chinach. Gra koncentruje się głownie na olbrzymich bitwach z udziałem tysięcy jednostek. Warstwa ekonomiczna została natomiast potraktowana po macoszemu. Poza trybem solo dostępna jest również opcja multiplayer.
COPS 2170: The Power of Law
Strategiczne 30 kwietnia 2004
Mieszanka strategii czasu rzeczywistego i gry taktycznej, wzbogacona dodatkowo o elementy cRPG i osadzona w futurystycznym, cyberpunkowym świecie.
President Forever
Strategiczne 1 maja 2004
Niezwykle rozbudowana gra strategiczna, która pozwoli Ci wziąć udział w fascynującym wyścigu o fotel prezydenta Stanów Zjednoczonych. Program jest kontynuacją rozwiązań zapoczątkowanych w President 2000, tym razem jednak, wyposażony w całą masę funkcji, których istnienia domagali się ówcześni fani gry.
Warlords: Battlecry III
Strategiczne 17 maja 2004
Trzecia już część serii gier strategicznych z elementami cRPG rozgrywających się w przepełnionym magią świecie fantasy Etheria. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wielkiej wojnie, jaka toczy się pomiędzy zjednoczonymi rasami północy i południowym Imperium Ssrathi.
The Boss: La Cosa Nostra
Strategiczne 17 maja 2004
The Boss: La Cosa Nostra to gra będąca połączeniem RTS'a i symulacji. Gracz będzie miał w niej możliwość uczestniczenia w mrocznych wydarzeniach z życia mafii w Stanach Zjednoczonych.
Perimeter
Strategiczne 21 maja 2004
Perimeter to trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa rosyjskiego studia K-D LAB. Fabuła gry osadzona została w dalekiej przyszłości.
Anno 1503: Treasures, Monsters and Pirates
Strategiczne 25 maja 2004
Treasures, Monsters and Pirates to oficjalny dodatek do gry Anno 1503: The New World, który wszystkim entuzjastom pierwowzoru ma do zaoferowania zarówno zupełnie nowe wyzwania, jak i rozwinięcie starych pomysłów.
Besieger
Strategiczne 28 maja 2004
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Primal Software, twórców gry The I of the Dragon. Akcja osadzona została w krainie fantasy, gdzie do walki stają dwie odmienne nacje.
Wildlife Park: Wild Creatures
Strategiczne 30 maja 2004
Wild Creatures to podtytuł pełnoprawnego rozszerzenia do rozbudowanej strategii ekonomicznej, pt. Wildlife Park, której premiera miała miejsce w maju 2003 roku i która pozwalała graczom na sprawdzenie się w roli menadżera ogrodu zoologicznego.
Transport Giant
Strategiczne 9 czerwca 2004
Strategia ekonomiczna stworzona przez JoWooD Entertainment AG. Akcja rozpoczyna się w 1850 roku, w okresie wielkiego boomu gospodarczego. Gracz wciela się we właściciela firmy zajmującej się przewożeniem surowców oraz pracowników fabryk i zakładów przemysłowych. Jego zadaniem jest zapewnienie firmie dynamicznego rozwoju, by na przestrzeni dwóch kolejnych stuleci przekształciła się ona w prawdziwe transportowe imperium.
Codename: Panzers - Faza Pierwsza
Strategiczne 14 czerwca 2004
Strategia czasu rzeczywistego z dużym naciskiem położonym na elementy taktyczne jak również zawierająca również nieco elementów znanych z cRPG, osadzona w realiach II Wojny Światowej.
Galactic Civilizations: Altarian Prophecy
Strategiczne 15 czerwca 2004
Altarian Prophecy to rozbudowany dodatek do pełnej wersji strategii turowej, pt. Galactic Civilizations, której rynkowy debiut miał miejsce w marcu 2003 roku.
Front Mission 4
Strategiczne 15 czerwca 2004
Front Mission 4 jest strategiczną grą rozgrywaną w turach, w której najważniejszą rolę pełnią wielkie machiny kroczące zwane mechami. Akcja rozgrywa się w wielu państwach na świecie, zahaczając w pewnym momencie nawet o Polskę.
Disciples II: Powrót Galleana
Strategiczne 17 czerwca 2004
Disciples II: Powrót Galleana jest pakietem rozszerzeń do wydanej w 2002 roku strategii turowej Disciples II: Mroczne Proroctwo. W zestawie znalazły się dwa oficjalne dodatki - Disciples II: Strażnicy Światła oraz Disciples II: Słudzy Ciemności. Deweloperzy ze studia Strategy First przygotowali nowe kampanie i scenariusze, mapy do rozgrywek wieloosobowych, a także poprawioną AI, zmieniony interfejs gracza oraz ulepszony edytor plansz.
Carnival Cruise Lines Tycoon 2005: Island Hopping
Strategiczne 21 czerwca 2004
Kolejny przedstawiciel słynnego gatunku tycoon'ów, który powstał w niewielkim studiu developerskim Artex Software, znanym do tej pory z niedokończonego projektu „Iron Dignity”. W „Carnival Cruise Line Tycoon” gracz zarządza ogromnym i niezwykle luksusowym liniowcem, musi nie tylko zadbać o odpowiednie wyposażenie statku, ale i skutecznie wypromować kolejne rejsy, tak aby wypełnić okręt spragnionymi wrażeń turystami.
Ground Control 2: Operation Exodus
Strategiczne 22 czerwca 2004
Kontynuacja wyśmienitej gry taktycznej studia Massive. Autorzy ponownie zaoferowali czas rzeczywisty i system starć, który stawia na dowodzenie jednostkami, a nie zajmowanie się rozbudową bazy. W porównaniu z pierwowzorem rozszerzeniu uległa lista frakcji i do wojny dołączyli kosmici.
SpellForce: The Breath of Winter
Strategiczne 25 czerwca 2004
Pierwszy oficjalny dodatek do gry Spellforce: The Order of Dawn. Fabuła rozszerzenia The Breath of Winter koncentruje się na postaci księcia demonów, odpowiedzialnego za przebudzenie Aryna — lodowego smoka, mającego sprowadzić zagładę na świat. Na potrzeby rozszerzenia deweloperzy przygotowali nowe środowisko, wyposażenie i umiejętności dla bohatera, a także dziesiątki zadań głównych i pobocznych. Wszystko to składa się na fabularną kampanię, której ukończenie zajmuje około czterdziestu godzin.
John Deere American Farmer
Strategiczne 28 czerwca 2004
John Deere American Farmer to jeden z wielu „tycoonów”, tym razem przenoszący gracza – jak sama nazwa wskazuje - w realia wielkich, amerykańskich farm. Użytkownik, dzięki producentom ze studia Gabriel Interactive planuje i buduje własne ranczo, dbając przy tym o całą masę rzeczy znanych doskonale prawdziwym ranczerom.
Soldiers: Ludzie Honoru
Strategiczne 29 czerwca 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez ukraińskie studio Best Way. Akcja została osadzona w drugowojennej Europie, a gracz wciela się w rolę wojskowego dowódcy. Na ukończenie czeka tutaj 25 zróżnicowanych misji, w których wydajemy rozkazy nie tylko piechocie, lecz także zmechanizowanym jednostkom.
Shrine Circus Tycoon
Strategiczne 29 czerwca 2004
Shrine Circus Tycoon, to jak sama nazwa wskazuje, kolejna gra należąca do gatunku „tycoonów”. Tym razem pod swe skrzydła bierzemy cały cyrk i wszystko, co się z tym wiąże.
Spartan: Gates of Troy
Strategiczne 2 lipca 2004
Dodatek do strategii turowej Spartan oparty m.in. na wydarzeniach, których (bez)pośrednią przyczyną była piękna Helena. Oprócz bitwy o Troję dodatek zawiera scenariusze opisujące kolonizację Grecji oraz wcześniejsze słynne konflikty: kampanię jońską, bitwę o Termopile i kampanię rzymsko-perską.
PureSim Baseball 2004
Strategiczne 5 lipca 2004
PureSim Baseball 2004 to kolejna wersja ekonomiczno-taktycznego managera amerykańskiego baseballu, stworzonego przez niewielkie studio developerskie PureSim. Program daje możliwość wcielenia się w rolę dyrektora, trenera i jednocześnie managera jednego z zespołów ligi MLB (Major League Baseball).
War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945
Strategiczne 9 lipca 2004
Osadzona w realiach II wojny światowej turowa gra strategiczna studia 2BY3 Games. Głównym tematem War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-45 są walki toczone pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Japonią w rejonie Pacyfiku.
Arena Wars
Strategiczne 16 lipca 2004
Arena Wars to gra przeznaczona głównie do rozgrywek wieloosobowych, chociaż i miłośnicy gry w pojedynkę znajdą tu coś dla siebie. Gra łączy w sobie najważniejsze zasady i podejście do rozgrywki wzięte z RTSów oraz szybką akcję znaną z shooterów, na którą twórcy gry położyli nacisk.
Chain of Command
Strategiczne 23 lipca 2004
Chain of Command to trójwymiarowy RTS, którego akcja rozgrywa się podczas II wojny światowej. Gra pozwala przejąć kontrolę nad oddziałami armii amerykańskiej i wziąć udział w kampanii, obejmującej tereny Północnej Afryki, Normandię i Ardeny.
Holiday World
Strategiczne 30 lipca 2004
Holiday World to strategia ekonomiczna od studia Island Games. W produkcie tym dane jest nam wcielić się w zarządcę kurortu wakacyjnego, a naszym głównym zadaniem – jak w niemal każdym tycoonie - jest zarabianie pieniędzy, pod pretekstem spełniania zachcianek klientów.
Zoo Empire
Strategiczne 4 sierpnia 2004
Strategia ekonomiczna umożliwiająca tworzenie zupełnie od podstaw własnego ogrodu zoologicznego. Naszym zadaniem jest opieka nad zwierzętami, dbanie o ich zdrowie, kondycję i wyżywienie, zatrudnianie pracowników i opiekunów zwierząt oraz sprowadzanie nowych gatunków dla uatrakcyjnienia naszego Zoo.
Raging Tiger: The Second Korean War
Strategiczne 16 sierpnia 2004
Raging Tiger to dość skomplikowana strategia taktyczna, za produkcję której odpowiedzialne jest studio ProSIM. Gra pod wieloma względami przypomina poprzednie tytuły producenta, jak chociażby Armored Task Force, z którym jest w pełni kompatybilna.
Medieval Conquest
Strategiczne 24 sierpnia 2004
Medieval Conquest to ciekawa gra strategiczno-ekonomiczna, która w wybranych aspektach przypomina słynną już serię The Settlers. Gracze stają tutaj na czele stylizowanego na średniowiecze, fantastycznego królestwa, zaś w czasie rozgrywki muszą dbać zarówno o odpieranie wrogich ataków czy rozszerzenie dotychczasowych granic państwa, jak i rozwijanie jego zaplecza.
D-Day
Strategiczne 27 sierpnia 2004
Strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, wydana przez brytyjską firmę Digital Jesters. Zgodnie z tym co możemy przeczytać w tytule, program poświęcony jest jednej z najsłynniejszych inwazji w dziejach II Wojny Światowej, lądowaniu w Normandii.
Pikmin 2
Strategiczne 30 sierpnia 2004
W kontynuacji ponownie wcielimy się w nieustraszonego Olimara, któremu tym razem przydzielono pomocnika – niezmordowanego Louie’go. A musicie wiedzieć, że tym razem pomoc będzie nieodzowna.
Transport Giant: Na Końcu Świata
Strategiczne 3 września 2004
Rozszerzenie do gry Transport Giant, opracowane przez autorów oryginału – firmę JoWooD Entertainment AG. Tym razem trafiamy do Australii, w której rozwój naszego przedsiębiorstwa transportowego rządzi się nieco innymi prawami. W trakcie zabawy musimy bowiem współpracować nie tylko z fabrykami samochodów i kopalniami, lecz także między innymi z właścicielami ferm krokodyli i strusi.
Silent Storm: Sentinels
Strategiczne 4 września 2004
Silent Storm: Sentinels to oficjalne rozszerzenie pełnej wersji popularnej strategii turowej, której premiera miała miejsce pod koniec października 2003 roku. Po raz kolejny gracz staje się dowódcą elitarnego oddziału żołnierzy, wykonującego bardzo niebezpieczne zadania bojowe.
Icehockey Club Manager 2005
Strategiczne 4 września 2004
Icehockey Club Manager 2005 jest jedną z nielicznych gier, należących do gatunku managerów hokeja na lodzie. Jako zarządzający klubem musimy dbać o budżet, jak również utrzymanie i rozwój stadiony. Do naszych obowiązków należy też ustalanie treningów drużyny, kupowanie i sprzedawanie zawodników i przygotowywanie taktyk na mecze.
Chris Sawyer's Locomotion
Strategiczne 7 września 2004
Locomotion stanowi de facto kontynuację niezwykle popularnej gry strategiczno-ekonomicznej, zatytułowanej Transport Tycoon i wprowadzonej do sprzedaży w 1994 roku. Zatem ponownie należy administrować ogromną korporacją przewozową, operującą na lądzie i wodzie oraz w przestrzeni powietrznej.
Age of Mythology: Złota Edycja
Strategiczne 7 września 2004
Age of Mythology: Złota Edycja to specjalne wydanie opartej na greckiej mitologii, przebojowej strategii czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Ensemble Studios. W pakiecie znalazły się gra Age of Mythology oraz jej oficjalne rozszerzenie Age of Mythology: The Titans, wprowadzające m.in. nową rasę - Atlantów.
Kohan II: Kings of War
Strategiczne 7 września 2004
Kontynuacja doskonałego RTS-a zatytułowanego Kohan: Immortal Sovereigns. Tym razem autorzy porzucili znane z poprzednich odsłon 2D i zamiast tego zaoferowali w pełni trójwymiarowi silnik graficzny. W porównaniu z typowymi grami tego gatunku, seria Kohan oferuje znacznie większą głębie taktyczną potyczek.
The Great Art Race: Wyścig po obrazy mistrzów
Strategiczne 9 września 2004
The Great Art Race to gra strategiczna, według słów twórców, zrealizowana w taki sposób, by zapewnić przyjemną rozrywkę wszystkim członkom rodziny, rodzicom jak i dzieciom (na wzór gier planszowych). W rozgrywce brać udział może pięć osób.
Port Royale 2
Strategiczne 10 września 2004
Port Royale 2 to kontynuacja wydanej w 2002 roku strategii ekonomicznej Port Royale. Akcja gry osadzona została w realiach XVII-wiecznych Karaibów, a gracz ma za zadanie osiągnąć jak największe wpływy w Nowym Świecie wszelkimi dostępnymi metodami (m.in. handel, piractwo, niewolnictwo, przemysł oraz polityka). Deweloperzy ze studia Ascaron Software przygotowali m.in. widowiskowe bitwy morskie, złożony system ekonomiczno-gospodarczy, a także zaawansowane skrypty sztucznej inteligencji.
Battles In Normandy
Strategiczne 13 września 2004
Kolejna pozycja w serii strategii opartych na przełomowych bitwach II Wojny Światowej (The Ardennes Offensive, Korsun Pocket i Across the Dnepr) przygotowana przez Matrix Games oraz Strategic Studies Group. Jak sama nazwa wskazuje gra przedstawia zmagania Aliantów i Niemców podczas lądowania w Normandii.
Civilization III: Złota Edycja
Strategiczne 14 września 2004
Sid Meier’s Civilization III: Złota edycja to zbiorcze wydanie turowej strategii Sid Meier’s Civilization III i obu dodatków do niej: Play the World i Conquests. Sid Meier's Civilization III to trzecia odsłona kultowej gry strategicznej, w której mamy sposobność stworzyć największą cywilizację na Ziemi. Dowódcy wojsk zdobywają doświadczenie w boju, dzięki czemu ich umiejętności walki wzrastają.
Warhammer 40,000: Dawn of War
Strategiczne 20 września 2004
Osadzona w świecie Warhammera 40,000 strategia czasu rzeczywistego, powstała we współpracy firmy THQ ze znanym z Homeworlda studiem Relic Entertainment. Fabuła Dawn of War skupia się na jednym z wielu konfliktów świata Warhammera, opisując losy niejakiego Gabriela Angelosa – dowódcy Kosmicznych Marines z zakonu Blood Ravens, który usiłuje zapobiec inwazji orków na jego planetę.
Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja
Strategiczne 20 września 2004
Kompletne wydanie osadzonej w realiach fantasy turowej strategii studia New World Computing, stanowiącej trzecią - i jak dotąd najwyżej ocenianą – odsłonę popularnej serii Heroes of Might and Magic. Oprócz wydanej w marcu 1999 roku gry podstawowej, w zestawie znalazły się także dwa oficjalne dodatki: Armageddon’s Blade i The Shadow of Death.
Rome: Total War
Strategiczne 22 września 2004
Trzecia odsłona słynnej strategicznej serii Total War, tworzonej przez studio Creative Assembly. Tym razem gra zabiera nas do czasów rozkwitu i panowania Imperium Rzymskiego. Możemy uczestniczyć w znanych z historii wydarzeniach, takich jak powstanie Spartakusa, wojny punickie czy też podbój Galii przez Juliusza Cezara. Twórcy Rome: Total War zadbali o wierność historyczną gry, wprowadzając autentyczne jednostki, machiny i technologie używane przez antyczne narody.
Outpost Kaloki
Strategiczne 29 września 2004
Outpost Kaloki to osadzona w realiach science-fiction, humorystyczna strategia typu tycoon. Gracz wciela się w rolę szefa orbitalnego kompleksu restauracyjno-rekreacyjnego, a jego zadaniem jest podejmowanie gości z różnych zakątków galaktyki. Tytuł wyprodukowany został przez studio NinjaBee, będące oddziałem firmy Wahoo Studios.
Knights of Honor
Strategiczne 1 października 2004
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez zespół developerski Black Sea Studios z akcją rozgrywającą się w czasach średniowiecza. Naszym zadaniem jest stworzenie potężnego imperium i podbicie wrogo nastawionych narodów. W tym celu musimy opanować sztukę wojny, dyplomacji i ekonomii.
Evil Genius
Strategiczne 1 października 2004
Oryginalna gra strategiczno-symulacyjna utrzymana w charakterystycznym stylu thrillerów szpiegowskich z lat 60 i 70-tych XX wieku, w której mamy okazję stać się tytułowym „Geniuszem Zła”.
Sudden Strike: Wojna o Zasoby
Strategiczne 4 października 2004
Kolejny tytuł, który dołącza do rodziny słynnych strategii czasu rzeczywistego „Sudden Strike”. „Resource War” to zarazem ostatni produkt z serii zrealizowany przy użyciu leciwego już silnika (wykorzystanego w Sudden Strike I i II) i ukazany w dwuwymiarowym otoczeniu.
Tin Soldiers: Aleksander Wielki
Strategiczne 8 października 2004
Turowa gra strategiczna, której akcja koncentruje się wokół tytułowej postaci Aleksandra III Wielkiego zwanego Macedońskim, króla antycznej Macedonii od 336 roku p.n.e. Gra opowiada o najsłynniejszych podbojach słynnego wodza.
GlobalPower 2
Strategiczne 11 października 2004
SuperPower2 to kontynuacja gry strategicznej, będącej geopolitycznym symulatorem opartym na prawdziwych danych z całego świata. W nowej wersji gracz stanie przed wyborem konkretnej osobistości, którą będzie kierował do dominacji nad globem, korzystając z dostępnych w XXI wieku środków.
Kingdom Under Fire: The Crusaders
Strategiczne 12 października 2004
Druga część serii strategii czasu rzeczywistego z elementami RPG, Kingdom Under Fire, pochodzącej z koreańskiej firmy Phantagram Interactive. Po 50 latach pokoju rozpoczyna się kolejny krwawy konflikt i gracz musi wziąć sprawy we własne ręce.
Wildfire (2004)
Strategiczne 13 października 2004
Gra akcji w której wcielamy się w członka specjalnej ekipy strażackiej starającej się opanować olbrzymie pożary lasów w Stanach Zjednoczonych.
Worms Forts: Oblężenie
Strategiczne 15 października 2004
Kolejna, po Worms 3D, część bardzo popularnej na całym świecie serii traktującej o zmaganiach wirtualnych robaków. Oprócz specyficznego klimatu i poczucia humoru znanego z poprzednich odsłon, Worms Forts Under Siege oferuje graczom zupełne novum w rozgrywce - tytułowe fortyfikacje.
National Lampoon's University Tycoon
Strategiczne 24 października 2004
Gra ekonomiczno-strategiczna, ukazująca zwariowany świat codziennego życia studenckiego. Za jej powstanie odpowiada studio programistyczne Anarchy Enterprise, które do tej pory zasłynęło z takich produkcji jak Aquazots oraz Ant War.
Rise of Nations: Złota Edycja
Strategiczne 28 października 2004
Rise of Nations: Złota Edycja to pakiet składający się z podstawowej wersji gry Rise of Nations oraz wydanego rok później dodatku Thrones and Patriots. Za produkcją obu tytułów stoi firma Big Huge Games, mająca na swoim koncie m.in. next-genową strategię Catan oraz The Asian Dynasties, rozszerzenie do Age of Empires III.
Shopping Centre Tycoon
Strategiczne 29 października 2004
Shopping Centre Tycoon jest grą ekonomiczną, należącą do całkiem popularnego podgatunku tycoonów, czyli programów symulujących zarządzanie różnego rodzaju placówkami, firmami czy ośrodkami.
Medieval Lords: Buduj, broń, zdobywaj
Strategiczne 29 października 2004
Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.
Horse & Musket 2: Dragoon - The Prussian War Machine
Strategiczne 29 października 2004
Dragoon: The Prussian War Machine to druga z serii gier wyprodukowanych przez Shrapnel Games, wiernie naśladujących realia wojen XVIII i XIX wieku. Tym razem autorzy skupili się na postaci Fryderyka II Hohenzollerna, zwanego Wielkim, który trwale wpisał się do historii Prus jako twórca ich potęgi.
Ski Resort Extreme
Strategiczne 31 października 2004
Kontynuacja serii Ski Resort Tycoon autorstwa Cat Daddy Games, firmy, która zasłynęła na rynku gier komputerowych właśnie dzięki strategiom. Po raz kolejny otrzymujemy możliwość zbudowania i poprowadzenia ośrodka sportów zimowych.
Total Pro Basketball 2005
Strategiczne 1 listopada 2004
Total Pro Basketball 2005 to przedstawiciel rzadkiego gatunku menadżerów koszykarskich. Jest to już druga część tytułu, za którego stworzenie odpowiada Gary Gorski (poprzedniczką była Total Pro Basketball 2003).
Axis & Allies
Strategiczne 2 listopada 2004
Axis & Allies to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której przygotowanie odpowiadają programiści z zespołu developerskiego TimeGate Studios (twórcy znanej serii Kohan). Akcja programu przenosi graczy na fronty II Wojny Światowej - największego konfliktu zbrojnego XX-stulecia.
RollerCoaster Tycoon 3
Strategiczne 2 listopada 2004
Trzecia część znanej strategiczno-ekonomicznej serii RollerCoaster Tycoon. Jej poprzednie odsłony okazały się dużymi sukcesami wydawniczymi sprzedając się (łącznie z dodatkami) w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie.
I of the Enemy
Strategiczne 5 listopada 2004
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) pozbawiona modnej dziś trójwymiarowej grafiki, podobna raczej do pierwszych części gier Warcraft i Command&Conquer.
Nexus: The Jupiter Incident
Strategiczne 5 listopada 2004
Nexus: The Jupiter Incident (poprzednio Galaxy Andromeda i Imperium Galactica III: Genesis) to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja rozgrywa się w kosmosie.
The Urbz: Simowie w Mieście
Strategiczne 7 listopada 2004
The Urbz: Sims in the City to tzw. „miejska” odmiana popularnych Simsów. Zamiast przytulnych domków jednorodzinnych i spokojnej egzystencji na peryferiach, gracze kierują tutaj swoimi podopiecznymi, którzy prowadzą wirtualne życie w olbrzymim mieście.
Immortal Cities: Children of the Nile
Strategiczne 9 listopada 2004
Strategia ekonomiczna (tzw. „city-building game”) zrealizowana przez studio Tilted Mill Entertainment, założone przez osoby, które niegdyś stanowiły trzon zespołu Impressions Games znanego z takich gier jak: Caesar, Pharaoh i Zeus: Master of Olympus.
Blitzkrieg: Pomruk Zagłady
Strategiczne 9 listopada 2004
Rolling Thunder to drugie, oficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS) z akcją osadzoną podczas II Wojny Światowej, pt. Blitzkrieg, której rynkowy debiut miał miejsce w połowie 2003 roku. W przeciwieństwie do innych wydawnictw tego typu, omawiany dodatek nie wymaga posiadania zainstalowanej oryginalnej wersji programu i sprzedawany jest jako w pełni samodzielny produkt.
SpellForce: Shadow of the Phoenix
Strategiczne 12 listopada 2004
Drugi oficjalny dodatek do ciepło przyjętej gry Spellforce: The Order of Dawn. Po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszym rozszerzeniu, The Breath of Winter, w Shadow of the Phoenix zagrożeniem dla uniwersum zostaje tajemniczy nekromanta. Delikwentowi udało się zniewolić jednego z bogów, którego moc wykorzystał do wskrzeszenia trzynastu magów — tych samych, którym nieomal udało się sprowadzić na świat kataklizm o apokaliptycznej skali.
Zoo Tycoon 2
Strategiczne 12 listopada 2004
Kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej opracowana przez studio Blue Fang Games. Gracz po raz kolejny wciela się w zarządcę tytułowego zoo, w którym może się pojawić trzydzieści gatunków zwierząt. Z uwagi na fakt, że nasi podopieczni wymagają stałego nadzoru, konieczne jest zatrudnienie odpowiednio wyszkolonego personelu, czyli treserów i sprzątaczy oraz ochrony; nie bez znaczenia pozostają również osoby zabawiające gości.
Pyro Tycoon
Strategiczne 16 listopada 2004
Pyro Tycoon to strategia ekonomiczna, który daje nam możliwość wcielenia się w rolę pirotechnika. Celem nadrzędnym jest właśnie zrobienie wielkiej kariery, od prowincjonalnego hurtownika do światowego wytwórcy sztucznych ogni.
Aleksander
Strategiczne 23 listopada 2004
Aleksander III Wielki, zwany także Macedońskim, zasłynął swymi podbojami na tyle, że film o nim, w założeniu biograficzny, nakręcił Oliver Stone (zagrali w nim m.in. Colin Farrell, Anthony Hopkins oraz Angelina Jolie). Studio UbiSoft przygotowało komputerową wersję tego obrazu.
Ognisty Podmuch: Fire Captain
Strategiczne 25 listopada 2004
Sequel całkiem udanej strategicznej produkcji studia Monte Cristo, której tematem przewodnim była praca straży pożarnej. Fire Department 2 rozwija wszytko to, co mogliśmy zobaczyć w poprzedniku.
Space Rangers 2: Rebelia
Strategiczne 26 listopada 2004
Space Rangers 2: Rebelia to kontynuacja wydanej w 2002 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa ekipy deweloperskiej studia Elemental Games. Akcja gry osadzona została w 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w "jedynce". Gracz wciela się w rolę bohatera, który ma za zadanie powstrzymać zbuntowane maszyny, planujące podbić cały Wszechświat.
Armie Exigo
Strategiczne 30 listopada 2004
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana przez zespół developerski Black Hole Games, w którego skład wchodzą wielcy miłośnicy idei RTS-ów, w tym i kilku najlepszych graczy Starcrafta na świecie. Zgodnie z obecnymi trendami, AoE rozszerza standardowy schemat RTSa o elementy typowe dla gatunku cRPG, a ponadto obniża znaczenie i wpływ na walkę pojedynczej jednostki na rzecz ogromnych mas ścierających się wojsk.
World War II: Panzer Claws II
Strategiczne 3 grudnia 2004
Kolejna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, którą zawdzięczamy programistom polskich studiów developerskich Reality Pump i In Images. Tym razem przeniesiemy się w okres II wojny światowej (1941-1943) i przyjrzymy się szczegółowo wydarzeniom na froncie wschodnim, operacjom we Francji i Włoszech oraz hitlerowskiej ofensywie w Ardenach.
Battle Mages: Sign of Darkness
Strategiczne 4 grudnia 2004
Dodatek do Battle Mages, oferujący cztery nowe kampanie, w których będziemy świadkiem dramatycznych wydarzeń, mających korzenie na długo przed tym, jak Shadow of Warlock pojawił się w Daenmorze. Gracz odkryje tajemnice obrońców Kryształu, spróbuje powstrzymać niebezpieczne plany elfów, poprowadzi mściwych Orków do bitwy, stanie naprzeciwko armiom Chaosu, a także obejmie dowództwo nad hordą nieumarłych, które zasieją śmierć i zniszczenie.
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie
Strategiczne 6 grudnia 2004
Opracowana przez zespół studia EA Los Angeles strategia czasu rzeczywistego, osadzona w fantastycznym uniwersum tolkienowskiego Śródziemia. Gra pozwala na wzięcie udziału w dwóch odrębnych kampaniach, w których stajemy na czele jednej z 4 nacji: jeźdźców Rohanu, żołnierzy Gondoru, armii Isengardu oraz legionów Mordoru, a każda z nich ma oczywiście swoje mocne i słabe strony.
Siła i Honor: Imperatorzy Wieków
Strategiczne 9 grudnia 2004
Strength and Honor to gra strategiczna, która do pewnego stopnia przypomina tytuły z serii Total War. Jej akcja toczy się tuż po śmierci Juliusza Cezara, kiedy to Brutus i Cassius walczą o przywrócenie świetności Imperium Rzymskiego, a królowa Kleopatra stara się zapewnić poddanym pomyślność, mając wizję stworzenia wielkiego imperium Egiptu.
Shadow Vault
Strategiczne 22 grudnia 2004
Shadow Vault to taktyczna strategia turowa z elementami RPG. Fabuła gry przedstawia alternatywną wizję świata, w którym żyjący w latach 40. i 50. ubiegłego stulecia ludzie toczą wojnę z wysłannikami przyszłości, chcącymi zapobiec zniszczeniu ekosystemu Ziemi.
Sea War
Strategiczne 27 grudnia 2004
Sea War to strategia autorstwa studia Tavex. Tytuł stanowi adaptację klasycznej gry w statki, jednak twórcy zdecydowali się wprowadzić szereg innowacyjnych elementów urozmaicających zabawę. Gracze mogą toczyć batalie zarówno na morzu jak i w bardziej zróżnicowanym otoczeniu, m.in. w świecie fantasy i w przestrzeni kosmicznej.