Najciekawsze gry zręcznościowe wydane w 1995 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Activision's Atari 2600 Action Pack
Zręcznościowe 1 stycznia 1995
W połowie lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia, koncern Activision postanowił przybliżyć posiadaczom „blaszaków” swoje starsze produkcje, które niegdyś zostały stworzone z myślą o konsoli Atari 2600. W sumie amerykańska firma przygotowała trzy pakiety gier – Activision’s Atari 2600 Action Pack jest pierwszym z nich.
Tyrian
Zręcznościowe 1 stycznia 1995
Klasyczna scrollowana strzelanka osadzona w klimatach science-fiction. Sterujemy niewielkim statkiem kosmicznym i zestrzeliwujemy wrogie jednostki nadlatujące z góry ekranu. W trakcie trybu kampanii ulepszamy wyposażenie dokonując zakupów za kredyty zdobyte podczas misji.
Mega Blast
Zręcznościowe 1 stycznia 1995
Stworzona przez rodzime studio LK Avalon, pochodna słynnej gry zręcznościowej Dyna Blaster. Poruszając się w labiryncie stalowych i betonowych płyt staramy się wyeliminować przeciwników za pomocą stawianych bądź rzucanych bomb. Rozgrywkę urozmaicają ukryte na mapach znajdźki, które mogą ułatwić lub znacząco utrudnić zabawę.
Activision's Atari 2600 Action Pack 3
Zręcznościowe 1 stycznia 1995
Ostatni z trzech zestawów gier, których przygotowanie zawdzięczamy koncernowi Activision. Pakiet zawiera kilkanaście produktów opracowanych z myślą z konsoli Atari 2600, które święciły największe tryumfy na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego stulecia.
Activision's Atari 2600 Action Pack 2
Zręcznościowe 1 stycznia 1995
Activision’s Atari 2600 Pack 2 to drugi z trzech zestawów gier, jakie w połowie lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia opublikował na rynku koncern Activision. W pakiecie uwzględniono kilkanaście produktów, które niegdyś zostały przygotowane z myślą o konsoli Atari 2600.
Pinball World
Zręcznościowe 25 stycznia 1995
Najbardziej nietypowy symulator flipperów, jaki kiedykolwiek ujrzał światło dzienne. W zależności od postępów, gracz przenosi się pomiędzy kilkunastoma stołami i eksploruje tytułowy świat.
Jungle Strike: The Sequel to Desert Strike
Zręcznościowe 12 marca 1995
Jungle Strike: The Sequel to Desert Strike to gra zręcznościowa, w której wcielisz się w rolę pilota nowoczesnego śmigłowca, stworzonego do eksterminacji celów naziemnych. Uzbrojony w karabin maszynowy, pociski Hydra oraz rakiety Hellfire, staniesz do walki z żołnierzami Kilbaby i wykonasz kilka skomplikowanych misji bojowych.
Psycho Pinball
Zręcznościowe 15 marca 1995
Psycho Pinball to kolejny symulator flippera, wyprodukowany przez firmę Codemasters. W grze znajdziemy 3 tradycyjne stoły: Wild West, Trick or Treat i The Abyss. Pewną innowacją jest tytułowy, czwarty stół - Psycho – będący swoistym łącznikiem, z którego od czasu do czasu teleportujemy się na trzy pozostałe.
Pinball Mania
Zręcznościowe 12 kwietnia 1995
Pinball Mania to kolejny „flipper” sygnowany logiem 21st Century Entertainment – firmy, która w połowie lat dziewięćdziesiątych niemal całkowicie opanowała rynek komputerowych pinballi, serwując graczom wysokiej jakości produkty. Omawiany program uważany jest za drugą odsłonę Pinball Fantasies i podobnie jak to miało miejsce w przypadku Pinball Dreams 2, stworzyło go studio Spidersoft.
Rapid Reload
Zręcznościowe 25 kwietnia 1995
Przygotowana przez studio Media.Vision zręcznościowa side-scrollowana strzelanka 2D. Gra przypomina pod względem założeń cykl Metal Slug, pozwalając zmierzyć się z dziesiątkami wrogów na każdej z sześciu plansz.
Activision's Commodore 64 15 Pack
Zręcznościowe 5 maja 1995
Activision’s Commodore 64 15 Pack to kolejny zestaw gier przygotowany przez koncern Activision, który ujrzał światło dzienne w połowie lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Po kilku pakietach zawierających oprogramowanie z konsoli Atari 2600, tym razem wydawca zdecydował się udostępnić posiadaczom „blaszaków” kilkanaście tytułów znanych użytkownikom komputera Commodore 64.
Virtual Pool
Zręcznościowe 15 maja 1995
Virtual Pool firmy Celeris jest komputerową symulacją gry w bilard. Jako początkujący adepci wbijania bil do łuz poznamy rozgrywkę od strony teoretycznej. Do programu dołączone są krótkie filmy z objaśnieniami, co, jak i dlaczego dzieje się w tym sporcie.
Pinball Dreams 2
Zręcznościowe 23 maja 1995
Kolejny symulator flipperów sygnowany logiem 21st Century Entertainment, tym razem w całości stworzony przez firmę Spidersoft, a nie jak dotychczas przez Digital Illusions, co też odbiło się niestety na jego jakości. Autorzy postanowili nie ingerować za bardzo w moduł odpowiedzialny za mechanikę gry i po prostu stworzyli nowe stoły w oparciu o istniejące rozwiązania, co wcale nie oznacza, że był to dobry pomysł.
3D Ultra Pinball
Zręcznościowe 15 czerwca 1995
Komputerowa symulacja pinballa, wykonana w całości w 3D. Stoły, po których toczymy naszą piłeczkę (łącznie w grze znajdują się trzy stoły: Mine, Colony oraz Command Post), składają się z ogromnej ilości ramp, tuneli i sekretnych przejść.
Extreme Pinball
Zręcznościowe 22 czerwca 1995
Symulator pinballa. Szybka rozgrywka oferuje fanom odbijania stalowej kulki cztery zróżnicowane stoły: Rock Fantasy, Medieval Knights, Urban Chaos i Monkey Mayhem.
Boulder Dash II: Rockford's Revenge
Zręcznościowe 12 lipca 1995
Duża popularność gry Boulder Dash sprawiła, że firma First Star Software, Inc. postanowiła przygotować w 1985 roku sequel tego programu, noszący wiele mówiący podtytuł Rockford’s Revenge.
Abuse
Zręcznościowe 20 lipca 1995
W Abuse, fenomenalnej strzelaninie autorstwa Crack Dot Com, gracz wcieli się w rolę Nicka Vrenny – więźnia, który jako jedyny nie uległ efektom ubocznym eksperymentów z genem agresji. Gdy w placówce wybucha bunt i niebezpieczny specyfik zamienia wszystkich jej lokatorów w przerażające i żądne krwi istoty, nasz bohater postanawia zdobyć uzbrojenie i siłą wydostać się z kompleksu.
Philosoma
Zręcznościowe 28 lipca 1995
Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.
Rayman
Zręcznościowe 1 września 1995
Kolorowa platformówka, która dała początek popularnej serii z Raymanem w roli głównej. Nasz sympatyczny bohater wyrusza na pomoc mieszkańcom Krainy Snów, uwięzionym przez podstępnego Mr. Darka. Aby go pokonać musi przemierzyć sześć zróżnicowanych i pełnych niebezpieczeństw światów.
Zoop
Zręcznościowe 30 września 1995
Nieskomplikowana w swych założeniach gra zręcznościowa, za której opracowaniem stoi studio Hookstone. W Zoop gracz kontroluje trójkąt znajdujący się w centrum dwuwymiarowej planszy, a jego zadaniem jest strzelanie do kolorowych obiektów nadciągających z krawędzi ekranu.
Jumping Flash!
Zręcznościowe 29 października 1995
Pierwsza w historii trójwymiarowa gra platformowa. Produkcja pozwala graczowi na wcielenie się w rolę mechanicznego królika, który stara się uratować świat poprzez zbieranie specjalnych obiektów, rozrzuconych po sześciu światach. Akcja gry ukazana została z perspektywy pierwszej osoby, a jej protagonista został wyposażony w umiejętność strzelania w przeciwników oraz wykonywania podwójnych i potrójnych skoków.
Pinball Illusions
Zręcznościowe 3 listopada 1995
Ostatni z dwuwymiarowych pinballi przygotowany wspólnie przez Digital Illusions i 21st Century Entertainment. Tym razem nietypowo, bo tylko trzy stoły ale za to dopracowane w najmniejszych szczegółach.
Earthworm Jim
Zręcznościowe 30 listopada 1995
Tryskająca absurdalnym humorem, sidescrollowana platformówka 2D, stworzona przez studio deweloperskie Shiny Entertainment. Tytułowy bohater to odziana w kosmiczny kombinezon dżdżownica, która próbuje uratować księżniczkę „Jak jej na imię” przed grożącym jej niebezpieczeństwem. Rozgrywka utrzymana jest w stylu klasycznych zręcznościówek typu run & gun.
Full Tilt! Pinball
Zręcznościowe 1 grudnia 1995
Należąca do gatunku popularnych pinballi gra zręcznościowa, oferująca trzy zróżnicowane stoły w prerenderowanej grafice 3D. Swoistą ciekawostkę stanowi fakt, że jeden z zawartych w grze stołów był dołączany przez firmę Microsoft do kilku kolejnych wersji systemu Windows.
GEX
Zręcznościowe 18 grudnia 1995
Klasyczna side-scrollowa platformówka, w której wcielamy się w postać sympatycznej jaszczurki z rodziny gekonów. Nasz bohater zostaje wciągnięty do telewizora przez złowrogiego Reza, który opanował świat mediów i za jego pomocą pragnie osiągnąć władzę nad światem. Aby uwolnić się z pułapki, Gex musi przemierzyć szereg zróżnicowanych światów, inspirowanych różnymi gatunkami filmowymi.