Najciekawsze gry logiczne wydane w 2003 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Dark Signs
Logiczne 4 stycznia 2003
„Dark Sings” jest tytułem o tematyce zbliżonej do takich tytułów jak „Uplink” czy „BS Hacker”. Gracz może wcielić się w jedną z dwóch postaci: hakera lub crackera.
Różnice
Logiczne 1 lutego 2003
Różnice to gra logiczna, pozwalająca graczom sprawdzić swoją spostrzegawczość. Zabawa polega na odnajdywaniu różnic w pozornie identycznych obrazkach. Deweloperzy ze studia DYSKret. przygotowali 1000 plansz o zróżnicowanej tematyce oraz trzy tryby rozgrywki, pozwalające wziąć udział w treningu, pojedynczych zawodach lub całym turnieju.
Młody Einstein
Logiczne 17 lutego 2003
Młody Einstein to zestaw wirtualnych gier, zabaw, ćwiczeń oraz testów. Całość stworzono w celu rozwijania logicznego i konstruktywnego myślenia użytkowników.
Round the World Challenge
Logiczne 20 lutego 2003
Gra powstała z myślą o najmłodszych, która bawiąc jednocześnie uczy. Zadaniem gracza jest zwiedzenie ponad siedemdziesięciu miast i słynnych miejsc rozrzuconych po całym Świecie.
Ultimate Brain Games
Logiczne 18 marca 2003
Zestaw kilku najpopularniejszych planszowych gier logicznych, takich jak szachy, warcaby, czy tryktrak. Na uwagę zasługuje możliwość dostosowania SI komputerowego przeciwnika do własnych upodobań.
Deep Fritz 8
Logiczne 11 kwietnia 2003
Kolejna wersja bardzo znanego programu szachowego, ta sama, z którą zmierzył się w 2003 roku Garry Kasparov (pojedynek ten zakończył się remisem 2:2).
Roller Coaster World
Logiczne 12 maja 2003
Gra, w której główną atrakcją jest możliwość konstruowania, a następne testowania ogromnych kolejek górskich (tak zwanych RollerCoasterów).
Hard Rock Casino
Logiczne 26 maja 2003
Hard Rock Casino to gra pozwalająca nam na wkroczenie do wirtualnego kasyna i rzucenie się w ekscytujący wir hazardu. Możemy bawić się w bakarat, kości, blackjack, poker, ruletka i popularnego jednorękiego bandytę. Autorzy przewidzieli rozgrywki przeciwko komputerowi oraz rywalizację z innymi ludźmi za pomocą internetu.
Kasparov Chessmate
Logiczne 3 czerwca 2003
Komputerowy symulator gry w szachy, firmowany nazwiskiem słynnego mistrza świata rodem z byłego Związku Radzieckiego. Program pozwala zmierzyć się ze sztuczna inteligencją lub żywymi przeciwnikami. Największą zaletą tej produkcji jest rozbudowany samouczek i system treningowy.
Sąsiedzi z Piekła Rodem
Logiczne 20 czerwca 2003
Pełna specyficznego humoru gra strategiczna z elementami przygodówki, w której zadaniem graczy jest uprzykrzanie życia sąsiadom. Wcielamy się tutaj bowiem w uczestnika reality show, którego zadaniem jest zaprezentowanie szerokiemu gronu publiczności negatywnych relacji pomiędzy mieszkańcami jednego bloku mieszkalnego.
Wesołe przedszkole Bolka i Lolka
Logiczne 30 czerwca 2003
Wesołe przedszkole Bolka i Lolka to ciekawie zrealizowana gra edukacyjna, którą przygotowano z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym (3-6 lat). Program składa się z szeregu animowanych gierek, które skutecznie łączą wesołą zabawę z nauką podstawowych pojęć wiedzy z zakresu przedszkola i zerówki.
Hoyle Puzzle Games
Logiczne 9 lipca 2003
„Hoyle Puzzle Games” to jedna z wielu pozycji z serii „Hoyle” studia Sierra Attractions, specjalizującego się w produkcji przeróżnych zestawów gier tematycznych.
Gabi Uczy: Cyferki
Logiczne 21 lipca 2003
Gabi Uczy: Cyferki to kolejna pozycja edukacyjna przygotowana dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat, w której podczas zabawy maluchom towarzyszy sympatyczna mrówka o imieniu Gabi.
Tajemnicza Wyspa Wujka Alberta
Logiczne 10 sierpnia 2003
Kolejna część, trzecia już, programu z tytułowym wujkiem w roli głównej, a stworzonego z myślą o młodych graczach. Tym razem dzięki sympatycznemu staruszkowi dzieci przenoszą się na odległą, zagadkową wyspę, a ich zadaniem jest odkrycie, jaki przedziwny sekret przywiózł ze sobą wujek Albert ze swojej podróży po owym tajemniczym miejscu.
Fantastyczna Podróż Wujka Alberta
Logiczne 10 sierpnia 2003
Druga odsłona produkcji przeznaczonej dla młodych użytkowników komputerów, w której podczas zabawy dzieciom towarzyszy oraz pomaga w rozwiązywaniu zadań tytułowy wujek Albert (w tę postać wcielił się znany aktor Henryk Machalica). Tym razem zakręcony staruszek zabiera dzieci w fascynującą podróż dookoła świata, pełną niespodzianek i zaskakujących zwrotów akcji.
Hoyle Majestic Chess
Logiczne 14 sierpnia 2003
„Hoyle Majestic Chess” to gra komputerowa, umożliwiająca graczowi toczenie potyczek szachowych z żywym przeciwnikiem (za pomocą sieci Internet) bądź wirtualnym oponentem (kilkustopniowy wybór poziomu trudności).
Bob Budowniczy: Przygody na zamku
Logiczne 29 sierpnia 2003
Kolejna odsłona popularnego cyklu gier tworzonego wyłącznie z myślą o dzieciach (od lat trzech). Tym razem tytułowy Bob (znany również z pełnometrażowego filmu) trafia na średniowieczny zamek, a gracz razem z nim będzie mógł odkrywać jego sekrety.
Hoyle Table Games
Logiczne 2 września 2003
„Hoyle Table Games” to kolejny tytuł z serii gier „Hoyle” studia Sierra Atrractions. Omawiany zestaw zawiera w sobie osiemnaście popularnych gier planszowo-stołowych.
Szkoła Koziołka Matołka
Logiczne 5 września 2003
Kolejna gra edukacyjna z sympatycznym Koziołkiem Matołkiem w roli głównej. Tym razem tytułowy bohater zaprasza dzieci do odwiedzenia szkoły znajdującej się w Pacanowie, do której chodzi wraz ze swoimi przyjaciółmi.
Gabi Uczy: Literki
Logiczne 23 września 2003
Gabi Uczy: Literki to kolejny program edukacyjny dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat, z wesołą mrówką Gabi w roli gospodarza. Dzięki tej produkcji maluchy uczą się liter, całego abecadła, a także poznają brzmienie i zapis głosek oraz prostych słów.
Królik Bystrzak dla Zerówki: Lot do Balonii
Logiczne 30 września 2003
„Królik Bystrzak dla Zerówki - Lot do Balonii” to następna gra edukacyjna stworzona przez programistów ze studia Riverdeep, tym razem dedykowana uczniom uczęszczających do „zerówki” (dzieci od 6 lat).
Wesołe Przedszkole Reksia
Logiczne 2 października 2003
Wesołe Przedszkole Reksia to kolejny tytuł z serii edukacyjnych gier dla najmłodszych dzieci (od 4 do 8 roku życia), tym razem jednak z sympatycznym pieskiem w roli głównej. Program został opracowany według założeń dydaktycznych wychowania przedszkolnego i zawiera w sumie siedem interesujących zabaw.
Bridge It
Logiczne 3 października 2003
Czwarta (po Bridge Builder, Pontifex i The Bridge Construction Set) i jak dotychczas najlepsza część serii gier, w których stajesz przed niezwykle trudnym i skomplikowanym zadaniem inżynierskim, polegającym na wybudowaniu nowoczesnego mostu.
Królik Bystrzak dla Pierwszaka: Przygoda pod Chmurką
Logiczne 15 października 2003
Gra edukacyjna, jak sama nazwa wskazuje, przeznaczona do najmłodszych graczy, rozpoczynających naukę w szkole podstawowej. Program ten łączy przyjemne z pożytecznym i jest rekomendowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu (MENiS).
Pusher
Logiczne 18 października 2003
Gra logiczna polegająca na przesuwaniu różnokolorowych kulek. Oferuje ponad 100 poziomów gwarantujących wiele godzin dobrej zabawy.
Reksio i ortografia
Logiczne 4 listopada 2003
Reksio i ortografia to kolejna gra edukacyjna z sympatycznym psem Reksiem w roli głównej. Tym razem, opisywany program ćwiczy kompletną wiedzę ortograficzną, wymaganą przez program nauczania w szkołach podstawowych.
Arena Albionu
Logiczne 10 listopada 2003
Arena Albionu jest internetową grą przygodową. Uczestniczący w niej gracz wciela się w role rycerza, który poruszając się po świecie Albionu prowadzi pojedynki z innymi graczami, może ich okraść lub handlować na bazarze.
Putt-Putt: Pep's Birthday Surprise
Logiczne 12 listopada 2003
Putt-Putt: Pep’s Birthday Surprise to kolejna cześć (cykl liczy sobie już około 10 odsłon) cieszącej się bardzo dużą popularnością wśród dzieci w USA serii, opowiadającej o przygodach małego samochodzika o wdzięcznym imieniu Putt-Putt.
Magic: The Gathering Battlegrounds
Logiczne 18 listopada 2003
Magic: The Gathering Battlegrounds to gra logiczna, stanowiąca komputerową adaptację popularnej karcianki opracowanej przez Richarda Garfielda. Posługując się specjalnie dobranymi taliami kart gracz przywołuje potwory i rzuca zaklęcia, starając się pozbawić przeciwnika punktów życia i jednocześnie powstrzymać jego ataki. Deweloperzy ze studia Secret Level przygotowali kilka wariantów zabawy, w tym fabularyzowany tryb Quest oraz opcję pojedynków multiplayer.
Cartoon Maker 2: Zróbmy Film
Logiczne 20 listopada 2003
Sequel Cartoon Makera, bardzo udanego, przeznaczonego dla dzieci, programu do robienia prostych filmów animowanych. W porównaniu z poprzedniczką ta część oferuje nowe zestawy teł, postaci, obiektów, dźwięków i muzyki, itd.
Spidi Matematyk (Liczy)
Logiczne 24 listopada 2003
Spidi Matematyk to interesujące połączenie platformówki oraz gry edukacyjnej. Program został przygotowany z myślą o dzieciach w wieku od 4 do 8 lat i w zabawny sposób uczy je podstawowych działań matematycznych, mianowicie dodawania i odejmowania.
Bolek i Lolek: Język angielski dla dzieci
Logiczne 27 listopada 2003
Bolek i Lolek: Język angielski dla dzieci to gra edukacyjna dla najmłodszych użytkowników komputera. Dzięki temu programowi, nasi milusińscy szybko i z łatwością przyswoją sobie trudne słówka czy zwroty w języku angielskim.
Yu-Gi-Oh! Power of Chaos: Yugi The Destiny
Logiczne 28 listopada 2003
Opracowana przez firmę Konami wirtualna adaptacja popularnej gry karcianej Yu-Gi-Oh!, wywodzącej się z serii anime o tym samym tytule. Fabuła gry kontynuuje przygody znanego fanom marki chłopca, zajmującego się zbieraniem kart Duel Monsters i zafascynowanego ową grą, polegającą na pojedynkach mistycznych wojowników z rozmaitymi kreaturami.
Królik Bystrzak dla Przedszkolaka: Po gwiazdkę z nieba
Logiczne 30 listopada 2003
Kolejny program z serii gier z „Królikiem Bystrzakiem”, dedykowany graczom właśnie rozpoczynającym lub kontynuującym naukę w przedszkolu (dzieci od 4 do 5 lat).
Itch!
Logiczne 1 grudnia 2003
Gra logiczna nawiązująca do klasycznego Tetrisa. Zamiast klocków układamy tu jednak różnokolorowe pchły. Zabawa polega na ustawianiu w rzędzie lub ułożeniu w kwadrat czterech pasożytów o tym samym ubarwieniu. Twórcy tej pozycji przygotowali trzy różne tryby rozgrywki: grę na czas, turową oraz łamigłówki.