autor: Kamil Zwijacz
FIFA 17 - nowe szczegóły i screeny
Poznaliśmy kolejne szczegóły związane z grą FIFA 17. Deweloperzy podali konkrety dotyczące kampanii fabularnej, technologii Frostbite oraz zmian w systemie rozgrywki.
Przed kilkoma godzinami poznaliśmy pierwsze konkrety związane z grą FIFA 17, ale od tego czasu firma Electronic Arts zdążyła zaktualizować oficjalną stronę produkcji, dzięki czemu obecnie wiemy już dużo więcej na temat rzeczonej pozycji. Zanim jednak przejdziemy do szczegółów, przypominamy, że tytuł ukaże się 29 września bieżącego roku na konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 oraz PC-tach.
Droga do sławy
Jedną z głównych atrakcji gry FIFA 17 ma być rozbudowana kampania fabularna, w której wcielimy się w młodego piłkarza Aleksa Huntera, rozpoczynającego karierę w Premier League (zabawa zacznie się w wybranym przez nas klubie). Jest to 17-letni chłopak z londyńskiej dzielnicy Clapham, którego wytrenował dziadek Jim Hunter – niegdyś wielka gwiazda brytyjskiej piłki, strzelec dwudziestu bramek w sezonie 1966/67. Krótko pisząc, chłopak ma predyspozycje do stania się znakomitym sportowcem, ale czy mu się to uda, zależy już tylko od nas.
Oprócz samego rozgrywania spotkań pod okiem znanych trenerów i razem ze słynnymi kolegami z boiska, Droga do sławy pozwoli także poczuć całą otoczkę związaną z życiem piłkarza. Oznacza to, że podczas kampanii trafimy w rozmaite miejsca poza stadionem, na naszej drodze staną różni ludzie, zaliczymy wzloty i upadki itd. Wszystko to ma być „realistyczną opowieścią o życiu piłkarza w Premier League”. Co ciekawe, w produkcji pojawią się nawet opcje dialogowe, jak w tytułach RPG.
W pracach nad tym trybem uczestniczy m.in. Harry Kane (piłkarz Tottenham Hotspur), Tom Watt (autor biografii David Beckham o sobie), Marco Reus z Borussi Dortmund i inni.
Frostbite
Jak już dobrze wiemy, FIFA 17 napędzana będzie przez silnik Frostbite, znany chociażby z ostatnich odsłon serii Battlefield. Według zapewnień twórców, zapewni to: „realistyczne mecze wyglądające tak samo, jak w telewizji, a także możliwość odwiedzenia nowych piłkarskich światów i poznania postaci o wyrazistych charakterach i bogatych emocjach”. Dzięki niemu piłkarze mają być dokładnie odwzorowani, mają się zachowywać bardzo naturalnie (w trybie Droga do sławy także poza boiskiem), a dodatkowo doczekamy się świetnie wyglądających trenerów w postaci takich gwiazd jak Pep Guardiola (Manchester City), Arsene Wenger (Arsenal), Jurgen Klopp (Liverpool) oraz Jose Mourinho (Manchester United).
Naturalnie technologia ta zostanie wykorzystana tylko w przypadku wersji na konsole Xbox One, PlayStation 4 oraz PC-ty. Posiadacze starszych urządzeń muszą obejść się smakiem.
Usprawnienia mechaniki
Jak co roku obiecano szereg usprawnień rozgrywki. W tym przypadku wielkie zmiany mają dotknąć stałe fragmenty gry. Np. podczas wykonywania rzutów wolnych będzie można podbiegać do piłki w różny sposób, by nadać jej odpowiednią rotację. W rzutach rożnych zostanie wykorzystany nowy system celowania, a podczas autów będzie się dało chodzić przy linii, markować ruchy ramion i nie tylko.
Kolejnym ważnym elementem będą starcia fizyczne. Twórcy wprowadzą m.in. mechanizm odpychania przeciwników, wpływający na dryblowanie, przyjmowanie podań itd. Pojawi się też system zastawiania piłki ciałem, uzależniony chociażby od bliskości przeciwnika.
W kwestii sztucznej inteligencji, mowa o: „zupełnie nowym systemie, dokonującym nieustannej analizy ustawienia obu zespołów”. Odpowiadać ma on za zwiększanie aktywności zawodników nieposiadających piłki, zmianę sposobu poruszania się, podejmowanie decyzji przez piłkarzy i nie tylko. Krótko pisząc, ma być znacznie lepiej niż do tej pory.
Wszystko to uzupełnią nowe techniki ofensywne, w tym niskie strzały, precyzyjne podania prostopadłe, rozpoczynanie kontrataków mocnym wybiciem piłki przez bramkarza czy też możliwość uderzania piłki głową w dół.