Nowy sterownik NVIDII zaimplementuje asynchroniczne obliczanie
Po wywołanych przez benchmark Ashes of the Singularity kontrowersjach firma NVIDIA pracuje nad zaimplementowaniem asynchronicznego obliczania w nowym sterowniku do swoich kart grafiki. Pomoże w tym studio Oxide Games.
Firma NVIDIA w błyskawicznym tempie odpowiedziała na kontrowersje związane z brakiem obsługi istotnej funkcji DirectX 12, asynchronicznego cieniowania, w jej kartach graficznych – stanowiących przecież rynkową większość. Wygląda na to, że asynchroniczne obliczanie zostanie zaimplementowane w najnowszym sterowniku „Zielonych”, a pomoże w tym studio Oxide – deweloperzy nadchodzącej gry Ashes of the Singularity, na podstawie której powstał benchmark sprawdzający wydajność nowej wersji bibliotek.
Informację tę na forum Overclock.net potwierdził użytkownik Kollock ze wspomnianej ekipy Oxide Games. Na końcu jego długiego postu można wyczytać: „Rozmawialiśmy z firmą NVIDIA na temat asynchronicznego obliczania, którego najnowszy sterownik jeszcze w pełni nie zaimplementował – ale działa już prawie jak należy. W tej sprawie będziemy z nimi ściśle współpracować”. To świetna wiadomość dla posiadaczy kart graficznych od „Zielonych” - a jeszcze niedawno nic na taki rozwój spraw nie wskazywało. NVIDIA oskarżyła bowiem o obniżoną wydajność wadliwy benchmark, zaś jego twórcy otwarcie stwierdzili, że wina leży po stronie sterowników. Teraz obie firmy najwidoczniej się dogadały, co z kolei nie zadowoli AMD – największych konkurentów „Zielonych”, którzy przy okazji testów Ashes of the Singularity po raz pierwszy od dłuższego czasu wypadli lepiej od swoich przeciwników.
DirectX 12 jak dotąd zbiera bardzo pochlebne opinie prasy i wygląda na to, że ci, którzy przesiądą się z jego powodu na system operacyjny Windows 10, błędu nie popełnią. W przeprowadzanych w połowie sierpnia testach nowe wersje bibliotek zapewniały pokaźny wzrost liczby klatek na sekundę. Jednocześnie Robert Hallock z AMD stwierdził niedawno, że żadna z dostępnych obecnie na rynku kart grafiki nie wykorzystuje w pełni możliwości DirectX 12 – czyli wkrótce może być jeszcze lepiej.