Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 sierpnia 2013, 09:06

autor: Adrian Werner

Ujawniono Lost Horizon 2 - kontynuację przygodówki z 2010 roku

Podczas targów gamescom firma Deep Silver ujawniła grę Lost Horizon 2, czyli kontynuację udanej przygodówki sprzed trzech lat. Produkcja zaoferuje w pełni trójwymiarową grafikę i porzuci interfejs point-n-click.

W Lost Horizon 2 zagramy w przyszłym roku.

Relacje z tegorocznego gamescomu zdominowały tytuły na konsole nowej generacji, ale podczas imprezy nie brakowało również licznych zapowiedzi produkcji typowo pecetowych. Jedną z nich okazało się Lost Horizon 2, czyli kontynuacja udanej przygodówki z 2010 roku. Gra zmierza na pecety i trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Za produkcję odpowiada studio Animation Arts, czyli ten sam zespół, który opracował pierwowzór oraz serię Secret Files.

Na razie nie wiemy zbyt wiele na temat fabuły. Akcja gry toczyć się będzie 1956 roku, czyli dwadzieścia lat po wydarzeniach z pierwszej części. Głównym bohaterem opowieści ponownie będzie Fenton Paddock, który wrócił do brytyjskiej armii po ucieczce z Hongkongu. Podczas pobytu w Afryce otrzyma on od dowództwa tajny rozkaz i od niego rozpocznie się cała przygoda.

Pierwsze Lost Horizon oferowało atrakcyjne ręcznie malowane tła, po których przechadzały się trójwymiarowe postacie. Natomiast w kontynuacji wszystkie elementy oprawy graficznej, wliczając w to całe otoczenie, wykonane zostaną w pełnym 3D. Autorzy korzystają z silnika Unity. Jednocześnie twórcy chcą pozostać wierni klimatowi pierwowzoru, dlatego nie silą się na fotorealizm i zamiast tego postawili na kolorowe oraz lekko stylizowane lokacje. Duże zmiany wprowadzono również w systemie sterowania. Porzucono interfejs point-n-click, zastępując go bezpośrednią kontrolą nad bohaterem niczym w strzelankach TPP. Lost Horizon 2 powstaje głównie z myślą o myszce i klawiaturze, ale pojawi się również opcja grania padem. Na razie ten aspekt jest jednak mocno niedopracowany i sprawiał spore problemy dziennikarzom na gamescomie.

Rozgrywka w większości przypominać ma typowe przygodówki. Zabawa polegać więc będzie głównie na eksplorowaniu lokacji, prowadzeniu rozmów, zbieraniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek. Pojawią się również krótkie sekcje zręcznościowe. Jako przykłady podano pościg motocyklowy oraz sekcje skradankowe, podczas których Fenton Paddock będzie musiał niepostrzeżenie przemykać za plecami strażników. Autorzy obiecują, że tego typu sceny mają pełnić rolę sympatycznego przerywnika pomiędzy kolejnymi wyzwaniami logicznymi i nie zdominują kampanii.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej