autor: Marek Oramus
Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier - szczegóły na temat trybu multiplayer
Firma Ubisoft zaprezentowała nowy film, w którym ujawnia szczegóły dotyczące rozgrywki wieloosobowej w grze Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier.
Firma Ubisoft opublikowała nowy materiał filmowy, w którym zostały przedstawione założenia trybu wieloosobowego w najnowszej produkcji sygnowanej nazwiskiem znanego pisarza, Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier.
W trakcie prezentacji fragmentu rozgrywki, pełniący funkcję dyrektora kreatywnego do spraw trybu multiplayer Tommy Jacob dzieli się z widzami szeregiem ciekawych informacji. Podczas produkcji gry twórcy skupili się na trzech najważniejszych aspektach rozgrywki. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu to walka ma być najważniejsza, dużą rolę odegra zdobywanie informacji o otoczeniu, a dla osiągnięcia sukcesu kluczowym czynnikiem będzie praca zespołowa.
Rozpoczynając rozgrywkę gracze będą mogli opowiedzieć się po stronie jednej z dwóch frakcji i wcielić się w trzy klasy postaci: strzelca używającego głównie karabinów szturmowych, zwiadowcę korzystającego z karabinów snajperskich, a także inżyniera posiadającego strzelby, krótkie karabinki oraz m.in. drony służące do zwiadu.
W grze wystąpią cztery rodzaje trybu multiplayer, z których wszystkie opierają się na wykonywaniu zadań. Najważniejszym z nich ma być Conflict, czyli odpowiednik trybu team deathmatch.
W walce pomoże graczom intuicyjny system osłon oraz dodatkowe wyposażenie w postaci między innymi granatów dymnych. Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier będzie zawierał szereg przedmiotów umożliwiających pozyskiwanie informacji o przeciwnikach. Według Jacoba wspomniane drony dają tak dużą przewagę, że w trakcie symulacji udało się samotnemu żołnierzowi posiadającemu ten sprzęt wyeliminować cały oddział przeciwnika. Z kolei korzystając z gadżetów obezwładniających wrogów, możemy w czasie ich oszołomienia pobrać zgromadzone materiały wywiadowcze i podzielić się nimi z pozostałymi członkami drużyny. Gra wprowadzi także system nawigacji do celów misji, ułatwiający wykonywanie zadań nowym graczom nieznającym jeszcze dokładnie map.
Na zakończenie Tommy Jacob informuje, że Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier ma się ukazać na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360 w marcu 2012 roku.