autor: Maciej Śliwiński
Prezes id Software o Rage i subskrypcjach w Quake Live
Serwis Shacknews opublikował ciekawy wywiad z jednym z prezesów id Software, w którym poruszono wiele ciekawych kwestii związanych z produkcjami tej kultowej firmy. Todd Hollenshead podzielił się informacjami dotyczącymi między innymi Rage, płatnych subskrypcji w Quake Live oraz długoterminowych planów firmy.
Serwis Shacknews opublikował ciekawy wywiad z jednym z prezesów id Software, w którym poruszono wiele ciekawych kwestii związanych z produkcjami tej kultowej firmy. Todd Hollenshead podzielił się informacjami dotyczącymi między innymi Rage, płatnych subskrypcji w Quake Live oraz długoterminowych planów firmy.
W przypadku Rage, którego szybkość działania na PlayStation 3 stała się ostatnio tematem wielu spekulacji i plotek, a niektóre zagraniczne serwisy informowały, że projekt id Software będzie na tych konsolach Sony działał wolniej. Hollenshead zapewnił kolejny raz, że w momencie wydania gry, wersje na wszystkie trzy platformy będą jednakowe i zaprezentują się olśniewająco.
Hollenshead nie ukrywa jednak, że opracowywanie kodu gry pod PlayStation 3 wymaga od ekipy id Software dużego wysiłku. Wynika to jednak z tego, że programowanie pod tę konsolę jest dość skomplikowane. W momencie premiery, zarówno wersja Rage na PS3, Xbox 360, jak i PC będzie działała z prędkością 60 klatek na sekundę i id Software nie spodziewa się w tej kwestii problemów.
Prezes id Software odniósł się również do problemów z umieszczeniem całego rozległego świata gry na nośnikach DVD używanych przez Xbox 360. Gra na tę konsolę ukaże się prawdopodobnie na dwóch lub trzech płytach. Firma nie zdecydowała jeszcze, czy kampania wieloosobowa zostanie umieszczona na trzecim krążku, czy też uda się ją zamieścić na drugiej płycie.
Ważną do tej pory kwestią w przypadku wszystkich gier id Software było udostępnianie kodu gry, przez co do wszystkich produkcji studia powstały modyfikacje tworzone przez fanów tych tytułów. W przypadku Rage będzie to problematyczne, gdyż silnik i kod gry jest o wiele bardziej skomplikowany niż przykładowo ten znany z Doom 3. Dlatego też id Software nie podjęło jeszcze decyzji o udostępnieniu kodów źródłowych po premierze, a wszelkie rozstrzygnięcia w tej kwestii będą podejmowane dopiero po konsultacjach z nowym właścicielem wydawcy – firmą ZeniMax.
Hollenshead zapewnił również, że nabycie id Software przez właściciela Bethesdy przyniesie firmie same korzyści. Przede wszystkim pracownicy będą się mogli skupić na samodzielnym rozwijaniu wszystkich projektów i marek id Software, do tej pory studio musiało często zlecać deweloping innym producentom. Według prezesa twórców serii Quake czy Doom, powinno to znacząco podnieść jakość gier.
Podczas QuakeConu, firma zapowiedziała również wprowadzenie płatnych subskrypcji za niektóre elementy Quake Live, które w założeniach miało być produkcją darmową, utrzymującą się z reklam. Według słów prezesa id Software, płatności zostaną wprowadzone dopiero, gdy zakończą się prace nad innymi, ważniejszymi elementami. W pierwszej kolejności dopracowane mają zostać wszelkie kwestie związane z rankingami graczy, a następnie wydane wersje gry na Linuxa oraz Maca. Dopiero później id Software zajmie się pracami nad systemem abonamentów.