autor: Michał Urbanek
E3 2008: Oficjalnie ujawniono I Am Alive
Zaledwie kilka dni temu dotarły do nas pierwsze informacje na temat nowego projektu pani Jade Raymond, jednej z nielicznych kobiet w branży. Dziś przyszła pora na oficjalne zapowiedzenie I Am Alive i podanie kilku faktów.
Zaledwie kilka dni temu dotarły do nas pierwsze informacje na temat nowego projektu pani Jade Raymond, jednej z nielicznych kobiet w branży, która do tej pory sprawowała pieczę nad grą Assassin’s Creed. Dziś przyszła pora na oficjalne zapowiedzenie I Am Alive i podanie kilku faktów.
Gra trafi do posiadaczy Xboxa 360, PlayStation 3 i – to szczególne zaskoczenie - Nintendo Wii, a nie jak się wcześniej wydawało, PeCetów. Niemniej ci ostatni powinni mocno trzymać kciuki, w końcu Assassin’s Creed na komputery nie sprzedał się źle, więc nowa gra może jeszcze zostać wydana na PC.
I am Alive będzie połączeniem survival horroru z grą przygodową ukazaną z perspektywy pierwszej osoby. Akcja, jak było już wspominane, zostanie osadzona w Chicago zrujnowanym przez wielkie trzęsienie ziemi lub temu podobną katastrofę. Ubisoft szczególnie dobitnie zaznacza, że „gracze będą zmuszeni do myślenia, reagowania i podejmowania ryzyka bezpośrednio wpływającego na nich oraz ludzi z ich otoczenia”. Niektóre decyzje prowokowane przez grę mają zaważyć na całym przyszłym życiu bohatera, przez co wzbudzać będą większe emocje.
Na konferencji pokazano też pierwszy trailer, przedstawiający czas niedługo po i w czasie katastrofy (dokładnie w tej kolejności). Render robi pozytywne wrażenie. Miejmy nadzieję, że francuskie studio – DarkWorks – tworzące I Am Alive nie zawiedzie, gdyż produkcja zapowiada się naprawdę smakowicie.