autor: Marek Grochowski
Echochrome – pierwsze szczegóły
Podczas wczorajszej konferencji prasowej Sony jedną z prezentowanych nowości była unikatowa gra o nazwie Echochrome. Prowadzący pokaz Phil Harrison zwrócił wówczas uwagę na fakt, że pomimo oszczędnej grafiki może być to najbardziej grywalna pozycja, z jaką zetkną się dziennikarze przybyli do Santa Monica na E3 Media & Business Summit.
Podczas wczorajszej konferencji prasowej Sony jedną z prezentowanych nowości była unikatowa gra o nazwie Echochrome. Prowadzący pokaz Phil Harrison zwrócił wówczas uwagę na fakt, że pomimo oszczędnej grafiki może być to najbardziej grywalna pozycja, z jaką zetkną się dziennikarze przybyli do Santa Monica na E3 Media & Business Summit.
Istotnie omawiana pozycja nie aspiruje do tego, by stać się najbardziej atrakcyjną wizualnie produkcją tego roku. Zobaczymy w niej bowiem jedynie dwa kolory – czarny i biały, a postacią, nad jaką przyjdzie nam objąć kontrolę, będzie naszkicowana w prosty sposób kukła, którą przeprowadzimy przez szereg poziomów, umieszczonych w bliżej niesprecyzowanej przestrzeni.
Lokacje będą przypominać swoją budową widoki, jakie możemy ujrzeć w dziełach M. C. Eschera, a cały gameplay zostanie oparty na systemie złudzeń optycznych. Gdy w trakcie przechodzenia levelu natrafimy na przeszkodę, naszym zadaniem będzie takie obrócenie kamery, aby blokujący nas element stał się niewidoczny – umożliwi to dostęp do dalszej części obszaru gry.
Podczas podróży po trójwymiarowych terenach i rozwiązywania logicznych łamigłówek towarzyszyć nam będzie spokojna, klasyczna muzyka. Echochrome, przygotowany przez wewnętrzne, japońskie studio Sony, trafi na rynek w marcu przyszłego roku. Produkt będzie dostępny dla posiadaczy konsol PSP oraz PS3. Ci drudzy pobiorą go za pośrednictwem sieci PlayStation Network.