autor: Artur Falkowski
John Carmack o nowej produkcji ID Software
John Carmack, guru gatunku FPS odpowiedzialny za powstanie takich hitów jak Wolfenstein, Doom i Quake w swoim wystąpieniu podczas tegorocznego QuakeCon podał parę informacji dotyczących nowej produkcji, powstającej w studiach ID Software. Zgodnie z zapowiedzią Johna, szykuje się gra niemniej przełomowa niż swego czasu był Wolfenstein.
John Carmack, guru gatunku FPS odpowiedzialny za powstanie takich hitów jak Wolfenstein, Doom i Quake w swoim wystąpieniu podczas tegorocznego QuakeCon podał parę informacji dotyczących nowej produkcji, powstającej w studiach ID Software. Zgodnie z zapowiedzią Johna, szykuje się gra niemniej przełomowa niż swego czasu był Wolfenstein.
Niestety większość podanych informacji to tylko ogólniki. Fani mogli dowiedzieć się między innymi tego, że priorytetem dla firmy będzie gameplay, grafika stoi na drugim miejscu. Miejscem akcji będzie często otwarty teren, co będzie możliwe dzięki zastosowaniu technologii MegaPixel, której starsza wersja znalazła zastosowanie w Quake Wars. Gra powstaje z myślą o PC i X360, wykorzystywać będzie wieloprocesorową technologię, a pracuje nad nią spora grupa ludzi. Carmack stwierdził, że produkcja podąży w zupełnie nowym w stosunku do wcześniejszych stworzonych przez firmę gier kierunku, co, według ID Software, uczyni ją megahitem.
Na ostudzenie zapału dodać trzeba, że gra nie została jeszcze oficjalnie ogłoszona. Prace nad nią potrwają pewnie jeszcze sporo czasu. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość i wyczekiwać bardziej szczegółowych informacji.