Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 19 maja 2006, 10:52

Znamy oficjalne wymagania sprzętowe systemu Windows Vista

Koncern Microsoft uruchomił stronę internetową nowego systemu operacyjnego – Windows Vista. Oprócz wielu informacji dotyczących tego programu, znajdziemy tu również jego oficjalne wymagania sprzętowe. Rzecz to z pewnością interesująca dla graczy, którzy w niedalekiej przyszłości będą musieli zainwestować w kolejny wynalazek giganta z Redmond.

Koncern Microsoft uruchomił stronę internetową nowego systemu operacyjnego – Windows Vista. Oprócz wielu informacji dotyczących tego programu, znajdziemy tu również jego oficjalne wymagania sprzętowe. Rzecz to z pewnością interesująca dla graczy, którzy w niedalekiej przyszłości będą musieli zainwestować w kolejny wynalazek giganta z Redmond.

Znamy oficjalne wymagania sprzętowe systemu Windows Vista - ilustracja #1

Minimalne wymagania sprzętowe przedstawiają się następująco:

  • Procesor 800 MHz
  • 512 MB RAM
  • Karta graficzna kompatybilna z DirectX 9.0
  • Dysk twardy 20 GB

A oto wymagania rekomendowane:

  • Procesor 1 GHz
  • 1 GB RAM
  • Karta graficzna z obsługą DirectX 9.0 – 128 MB
  • Dysk twardy 40 GB (co najmniej 15 GB wolnego miejsca)

Czas na ciekawostki. Aby móc skorzystać z nowego interfejsu użytkownika o nazwie Aero, konfiguracja naszego komputera musi pokrywać się z wymaganiami rekomendowanymi. Jeśli mamy słabszy sprzęt, możemy zapomnieć o wszelkich fajerwerkach wizualnych.

Karta graficzna 64 MB wystarczy do obsłużenia 1.310.720 pikseli, co oznacza, że maksymalną rozdzielczość, jaką użytkownik będzie mógł uzyskać, to 1280x1024 (1440x900 dla monitorów widescreen). Wyższe rozdzielczości ekranu wymagają mocniejszego sprzętu: 1920x1200 - 128 MB, natomiast więcej niż 1920x1200 – 256 MB.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej