autor: Maciej Żulpo
Telltale zwalnia prawie wszystkich pracowników. The Walking Dead nie zostanie dokończone [Aktualizacja]
Studio Telltale Games, znane przede wszystkim z serii przygodówek The Walking Dead i The Wolf Among Us, straciło niemal wszystkich z ponad 200 pracowników. Garstka wciąż zatrudnionych osób ma teraz "dopełnić zobowiązań" – a potem studio zostanie zamknięte.
AKTUALIZACJA
Telltale jednak nie dokończy ostatniego sezonu The Walking Dead – twierdzą zgodnie źródła. Pozostała w studiu ekipa ma zająć się przekształceniem Minecraft: Story Mode w netfliksowy serial. Nad innymi projektami nikt już nie pracuje. Tym samym historia Clementine dobiegnie końca wraz z drugim odcinkiem The Walking Dead: The Final Season.
Swojej kariery NIE kończą natomiast pracownicy upadłego studia. Po serii tweetów, w których m.in. nazywają zamknięcie Telltale „dużą stratą dla branży”, chęć ponownego zatrudnienia deweloperów wyraził Ubisoft.
Oryginalna wiadomość:
To koniec przygodówek od Telltale Games. Deweloper – znany z narracyjnych, epizodycznych gier point-and-click takich jak The Walking Dead czy The Wolf Among Us – ogłosił na Twitterze, że liczący 250 osób zespół skurczył się 10-krotnie. Garstka 25 niezwolnionych pracowników ma „dopilnować, by wszystkie zobowiązania firmy zostały dopełnione”. Potem deweloper najprawdopodobniej oficjalnie i ostatecznie zakończy działalność.
Prezes Telltale Games, Pete Hawley, żałuje, że sprawy przybrały taki obrót. W widocznym powyżej oficjalnym komunikacie zaznacza, że firma „spędziła ostatni rok, próbując wejść na nową ścieżkę”, ale zabrakło jej czasu, by tego dokonać. Dodaje, że „świetna i ciepło przyjęta zawartość wypuszczona w tym roku” (mowa zapewne o pierwszym odcinku ostatniego sezonu serii The Walking Dead) „nie przełożyła się na zadowalające wyniki sprzedaży”. W rezultacie na naszych oczach końca dobiega właśnie ostatni odcinek przygód Telltale Games.
Co oznacza koniec Telltale dla serii The Walking Dead i innych przygodówek?
Przez „dopełnienie zobowiązań” deweloper może rozumieć m.in. doprowadzenie do końca The Walking Dead: The Final Season. Oznacza to, że po pierwszym odcinku, który zadebiutował miesiąc temu, powinniśmy mieć okazję do ogrania nie tylko epizodu drugiego (ten ukaże się za 3 dni), ale też trzeciego (6 listopada) i finałowego czwartego (18 grudnia). Historia Clementine najprawdopodobniej znajdzie zatem swoje rozwiązanie.
Beznadziejnie sytuacja wygląda natomiast w przypadku pozostałych projektów studia. Przygodówka na podstawie Stranger Things, przebojowego serialu Netfliksa? Na razie nic z tego. Drugi sezon The Wolf Among Us, który zaplanowano na 2019 rok? O ile kiedykolwiek się ukaże, zaczekamy na niego znacznie dłużej. Szczegóły dotyczące przyszłości telltale’owskich serii, głosi komunikat, poznamy w nadchodzących tygodniach.
COŚ SIĘ KOŃCZY
Telltale Games zabłysnęło na rynku przygodówek za sprawą wydanej w 2012 roku growej adaptacji serialu The Walking Dead (TWD). Ciekawie nakreślone postacie, nieoczekiwane zwroty akcji, mnogość trudnych wyborów moralnych i nietypowa wówczas, epizodyczna formuła przysporzyły grze wielu oddanych fanów. Popularność tytułu potęgowała obecna w tamtym czasie moda na youtubowych „zagrajmerów”, którzy – nierzadko przed kamerą – przeżywali przygody Lee i Clementine na oczach liczącej setki tysięcy osób publiczności. Od swojego wielkiego debiutu Telltale Games stworzyło nie tylko kolejne sezony The Walking Dead, ale też przygodówki na podstawie Gry o Tron, Batmana, Strażników Galaktyki czy nawet Minecrafta.
Informacja o upadku Telltale Games nie powinna dziwić osób, które przyglądały się kondycji dewelopera od jakiegoś czasu. Listopad 2017 roku przyniósł wiadomość o zmniejszeniu liczby pracowników studia o 90 osób (25% ówczesnej ekipy). W marcu informowaliśmy natomiast, że powstawaniu nowych gier towarzyszyła toksyczna atmosfera i chaotyczny tryb pracy. Jakby tego było mało, gry od Telltale – przez swoją powtarzalność – stopniowo traciły na popularności. Sympatię graczy chciano odzyskać poprzez przejście na silnik Unity i stworzenie wspomnianej gry na podstawie serialu Stranger Things. Jak bardzo pomogłoby to studiu? Tego już się nie dowiemy.