autor: Krzysztof Sobiepan
The Division 2 zadebiutuje w przeciągu roku
Z ostatniego raportu finansowego firmy Ubisoft wynika, że premiera strzelanki The Division 2 nastąpi na przestrzeni najbliższych 12 miesięcy. Gra jest jednym z głównych elementów strategii francuskiej firmy, wraz z The Crew 2 i niezapowiedzianym jeszcze tytułem AAA.
Raporty finansowe zawsze są niezłą okazją do sprawdzenia, co największe koncerny mają w zanadrzu. Nie inaczej jest w przypadku firmy Ubisoft, która w oficjalnych dokumentach zdradziła, że premiera The Division 2 zaplanowana została na rok rozliczeniowy 2018-19, który kończy się 31 marca 2019 r. Można więc ostrożnie założyć, że tytuł ukaże się w czwartym kwartale obecnego roku, choć z drugiej strony francuski gigant znany jest też z planowania premier na luźniejsze okolice lutego i marca (For Honor, Far Cry Primal, Far Cry 5 oraz oczywiście The Division).
„Dywizja” ma być jednak w doborowym towarzystwie, bo na ten sam okres 12 miesięcy wyznaczono start The Crew 2 (29 czerwca 2018 r.) oraz niezapowiedzianego jeszcze tytułu AAA. Trzy projekty mają być głównymi elementami strategii Ubi na najbliższy czas, podczas gdy Skull & Bones przesunięto na dalszy plan.
Od marcowej zapowiedzi The Division 2 nie minęło zbyt wiele czasu i jak na razie nadal wiemy o grze zaskakująco niewiele. Czy czeka nas zmiana lokacji? Inne miasto w USA, a może coś w Europie? Kontynuacja fabuły i pomysłów z jedynki czy zupełnie nowy pomysł? Czy Strefa Mroku przerobiona zostanie na tryb Battle Royale? Pytania mnożyć można szybko, a odpowiedzi jak na razie brak. Więcej dowiemy się jednak na prezentacji firmy na targach E3 2018, zaplanowanej na 11 czerwca o godzinie 22:00.
Inwestorzy Ubisoftu raczej nie mają się czym martwić. Z danych wynika bowiem, że firma przekroczyła oczekiwania z roczną sprzedażą rzędu 1,73 mld euro za ostatni okres finansowy. Jest to wzrost o nieco ponad 18% w porównaniu z poprzednim rokiem. Księgowi wydają się także optymistycznie patrzyć w przyszłość, kalkulując następny cel na ok. 2 mld euro i 19 mln sprzedanych kopii trzech planowanych tytułów.