Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 listopada 2017, 11:00

Mount & Blade II: Bannerlord - nowe informacje o statystykach i wytwarzaniu broni

Studio TaleWorlds opublikowało pierwszą część wpisu omawiającego zmiany dotyczące broni. Nowy system pozwoli na bardziej realistyczne wyliczanie obrażeń oraz ułatwi tworzenie ekwipunku.

Choć do premiery Mount & Blade II: Bannerlord pozostało jeszcze mnóstwo czasu, gracze nie mogą narzekać na brak informacji na temat nadchodzącej gry. Studio TaleWorlds nieustannie publikuje kolejne wpisy omawiające nowości, jakie pojawią się w kontynuacji ich nietypowej produkcji. Ostatnia z wiadomości opublikowanych na Steamie dotyczy uzbrojenia, a konkretniej statystyk.

Nowy system znacznie ograniczy losowość obrażeń. - Mount & Blade II: Bannerlord - nowe informacje o statystykach i wytwarzaniu broni - wiadomość - 2017-11-03
Nowy system znacznie ograniczy losowość obrażeń.

Poprzednia odsłona korzystała z mechaniki typowej dla RPG akcji: każda broń posiadała ustalony zakres obrażeń, z którego losowano pewną wartość po uwzględnieniu dodatkowych czynników (pancerza, biegłości władającego etc.). W dwójce twórcy chcą wyeliminować jakąkolwiek losowość dzięki systemowi fizyki opartemu na trzech parametrach: długości, masie oraz rozkładzie masy i bezwładności. Ta pierwsza odnosi się do zasięgu broni, a pozostałe do dwóch różnych rodzajów ataku: pchnięcia oraz zamachu. W obu przypadkach większa wartość parametrów przełoży się na większe obrażenia, jednak tylko do pewnego momentu. Ciężka broń będzie się wiązać z mniejszą prędkością ataku, co znacząco osłabi siłę uderzenia.

Nowy system ma zaowocować większym realizmem nie tylko samej walki, lecz także wytwarzania przedmiotów. Każda broń będzie tworzona według szablonu z elementów o określonych parametrach oraz ewentualnych cechach dodatkowych (niekoniecznie pozytywnych), składających się na statystyki ostatecznego przedmiotu. Dzięki temu gracze otrzymają większą swobodę w kreowaniu własnego ekwipunku.

Druga odsłona Mount & Blade stawia na realizm nie tylko w walce. - Mount & Blade II: Bannerlord - nowe informacje o statystykach i wytwarzaniu broni - wiadomość - 2017-11-03
Druga odsłona Mount & Blade stawia na realizm nie tylko w walce.

Niestety, nie zdradzono jeszcze dokładnego wzoru, z którego będą liczone obrażenia. Podano jedynie, że poszczególne parametry zostaną określone dzięki symulacji opartej na trzyczęściowym modelu walczącego. Ten składa się z uproszczonych mięśni ruchowych, odpowiadających nogom i biodrom, klatce piersiowej i ramionom oraz ramieniu i nadgarstkowi. Więcej szczegółów poznamy po publikacji drugiej części wpisu w niedalekiej przyszłości.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej