Gry wieloosobowe wykorzystujące podzielony ekran PS1
W przypadku podzielonego ekranu (split-screen) gracze nie łączą się z siecią – lokalną ani internetową – bo multiplayerowa rozgrywka toczy się na jednej konsoli czy komputerze. Dwoje lub więcej graczy – zazwyczaj maksymalnie czworo – bierze udział w zabawie równocześnie, a dla każdego z nich wydzielony zostaje indywidualny kawałek ekranu na telewizorze lub monitorze. Split-screen jest najpopularniejszy na konsolach, w gatunkach takich jak strzelanki czy gry wyścigowe.
Medal of Honor (1999)
Akcji 31 października 1999
Zrealizowana z filmowym rozmachem strzelanina FPP w realiach II wojny światowej, za której powstanie odpowiada współzałożone przez Stevena Spielberga studio DreamWorks Interactive. W grze Medal of Honor wcielamy się w postać byłego pilota, porucznika Jimmy’ego Pattersona, zwerbowanego do współpracy przez OSS. Akcja rozgrywa się w końcowym okresie wojny, a zadaniem naszego bohatera jest wykonywanie rozmaitych zadań na terenie takich państw, jak Francja, Niemcy czy Norwegia. Pod względem mechaniki produkcja stawia na nieco bardziej taktyczne podejście do rozgrywki, bo choć w toku zabawy nie brak okazji do otwartej wymiany ognia z przeciwnikami, część z powierzanych nam zadań wymaga podejścia skradankowego i cichego przekradania się na pozycje wroga. Atutem produkcji jest dość bogaty arsenał wzorowany na autentycznej broni z okresu II wojny światowej, a także epicka ścieżka dźwiękowa autorstwa Michaela Giacchino.
Colin McRae Rally 2.0
Wyścigi 7 lipca 2000
Druga odsłona legendarnej serii wyścigowej sygnowanej nazwiskiem jednego z najlepszych kierowców w historii. Colin McRae Rally 2.0 przynosi ulepszoną oprawę audiowizualną, dodatkowy zręcznościowy tryb rallyrcross oraz nowe odcinki specjalne i samochody.
Tony Hawk's Pro Skater 2
Sportowe 20 września 2000
Tony Hawk's Pro Skater 2 jest kontynuacją wydanej w 1999 roku gry sportowej o jeździe na deskorolce, sygnowanej nazwiskiem słynnego skateboardzisty. W stosunku do pierwowzoru tytuł przynosi szereg usprawnień w warstwie audiowizualnej, a także rozbudowuje mechanikę zabawy o nowe elementy.
Colin McRae Rally (1998)
Wyścigi 30 lipca 1998
Firmowana nazwiskiem mistrza świata Colina McRae gra wyścigowa, pozwalająca sprawdzić się za kierownicą precyzyjnie odwzorowanych samochodów rajdowych końca XX wieku. Produkcja bazuje na sezonie 1998 zmagań WRC.
Driver 2: Back on the Streets
Akcji 13 listopada 2000
Kontynuacja hitu z 1999 roku. Jest to osadzona w otwartym świecie samochodowa gra akcji, w której gracz wciela się w działającego pod przykrywką policjanta. Misje skupiają się głównie na efektownych pościgach bądź jak najkrótszym pokonywaniu drogi z punktu A do punktu B. Nowością w stosunku do pierwszej części cyklu jest umożliwienie głównemu bohaterowi opuszczenia sterowanego przez niego pojazdu.
Gran Turismo 2
Wyścigi 23 grudnia 1999
Kontynuacja bardzo ciepło przyjętej gry wyścigowej, skupiającej się na realistycznym przedstawieniu zachowania pojazdów na torach. Gran Turismo 2 nie wprowadza drastycznych zmian w kwestii sposobu zachowania się samochodów na torze. Zamiast tego twórcy skupili się na znacznym rozszerzeniu zawartości, zwiększając pulę dostępnych pojazdów do przeszło sześciuset i torów do dwudziestu siedmiu.
Medal of Honor: Underground
Akcji 23 października 2000
Kontynuacja osadzonej w realiach II wojny światowej strzelaniny FPP studia DreamWorks Interactive, która ukazała się w roku 1999 wyłącznie na konsolach PlayStation. Fabuła Medal of Honor: Underground stanowi swoisty prequel wydarzeń opisanych w poprzedniczce, a podczas zabawy wcielamy się w postać kobiety imieniem Manon Batiste – członkini francuskiego ruchu oporu, zwerbowanej do współpracy przez amerykańskie Biuro Służb Strategicznych. W toku rozgrywki protagonistka wykonuje rozmaite zadania w takich krajach jak Francja, Niemcy, Włochy, Grecja czy Maroko. Pod względem mechaniki produkcja nie odbiega od rozwiązań znanych z pierwowzoru, tak więc prócz otwartej konfrontacji z wrogami, część zadań wymaga od gracza skradania się lub działania pod przykrywką. Całość zrealizowana została ponownie z iście filmowym rozmachem i okraszona epicką ścieżką dźwiękową Michaela Giacchino. Kampanię fabularną dla jednego gracza uzupełniają też proste opcje rozgrywki multiplayer.
Tony Hawk's Pro Skater 4
Sportowe 23 października 2002
Czwarta odsłona popularnej serii gier sportowych o jeździe na deskorolce i wykonywaniu zapierających dech w piersiach ewolucji. Stworzona przez Neversoft produkcja dalej rozwijany sprawdzony model zabawy, wprowadzając przy okazji szereg nowości, w tym m.in. w trybie kariery.
CTR: Crash Team Racing
Wyścigi 19 października 1999
Cyfrowa reedycja czwartej gry o przygodach sympatycznego mutanta Crasha. W odróżnieniu od poprzednich części cyklu, które były trójwymiarowymi platformówkami, tym razem mamy jednak do czynienia ze zwariowanymi wyścigami gokartów. Ekipy Crasha oraz Dr Cortexa stają do wielkiego turnieju, którego organizatorem jest najlepszy rajdowiec we wszechświecie - Nitrous Oxide.
Bubsy 3D
Zręcznościowe 25 listopada 1996
Jedna z pierwszych platformówek 3D, które ukazały się na rynku. Tytuł opowiada historię antropomorficznego rysia, który próbuje wydostać się z obcego świata i wrócić na Ziemię.
Re-Volt
Wyścigi 31 lipca 1999
Re-Volt jest jedną z najbardziej zwariowanych gier wyścigowych w dorobku firmy Acclaim. Gracze przejmują kontrolę nad zdalnie sterowanymi samochodzikami i stają na starcie emocjonujących wyścigów rozgrywanych na dziwacznych torach urządzonych m.in. w sklepie z zabawkami, ogrodzie botanicznym i muzeum. W miarę postępów w rozgrywce odblokowywane są kolejne modele aut o zróżnicowanych parametrach technicznych.
TOCA Touring Car Championship
Wyścigi 15 października 1997
Symulacyjna gra wyścigowa przygotowana przez Codemasters, studio odpowiedzialne też m.in. za słynną serię Colin McRae Rally. Produkcja stara się jak najwierniej odwzorowywać realia zmagań samochodów turystycznych.
Need for Speed II
Wyścigi 31 marca 1997
Druga odsłona słynnego cyklu gier wyścigowych, w której do dyspozycji pasjonatów motoryzacji oddano dziewięć luksusowych supersamochodów. Produkcja stara się w miarę realistycznie odwzorowywać zachowanie na drodze poszczególnych maszyn.
Duke Nukem: Land of the Babes
Akcji 19 września 2000
Kontynuacja wydanej w 1998 roku gry Duke Nukem: Time to Kill, która w niewielkim stopniu zmienia założenia oryginału. Produkcja jest grą akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Tytułowy bohater odbywa kolejną podróż w czasie, tym razem do przyszłości, by uratować zniewolone przez kosmitów kobiety.
Tony Hawk's Skateboarding
Sportowe 31 sierpnia 1999
Pierwsza odsłona słynnej serii gier zręcznościowych adresowanych do fanów ekstremalnej jazdy na deskorolce. Produkcja pozwala pokierować znanymi skaterami i sprawdzić się w szeregu wyzwań.
Gran Turismo
Wyścigi 8 maja 1998
Gra wyścigowa kładąca duży nacisk na realistyczne odtworzenie zachowania się samochodów podczas jazdy. Produkcja oferuje prawie 150 samochodów takich marek jak Honda, Mazda, Subaru czy Mitsubishi. Głównym trybem zabawy jest Gran Turismo Mode, w którym kolejne zwycięstwa nagradzane są kredytami, za które gracz może kupować nowe samochody oraz części do tuningu. By uzyskać dostęp do kolejnych zawodów rozgrywanych na jedenastu torach, najpierw należy zdobyć określone licencje poprzez wykonywanie szeregu wyzwań.
Duke Nukem: Time to Kill
Akcji 30 września 1998
Wydana wyłącznie na PlayStation gra akcji z widokiem TPP. Tytuł porzuca założenia poprzednich produkcji ze słynnym Duke'em, ale zachowuje charakterystyczny dla cyklu klimat. Tytułowy bohater wyrusza w podróż w czasie, by pokrzyżować plany kosmicznej rasy.
Motorhead
Wyścigi 20 kwietnia 1998
Motorhead to dynamiczna, zręcznościowa gra wyścigowa utrzymana w futurystycznej stylistyce, w której liczy się przede wszystkim refleks i umiejętność jazdy po krętych trasach z pedałem gazu wciśniętym w podłogę.
Future Cop L.A.P.D
Akcji 31 sierpnia 1998
Utrzymana w klimatach science-fiction dynamiczna gra akcji z widokiem TPP, w której jako pracujący w policji pilot nowoczesnego pojazdu bojowego stawiamy czoła przestępcom.
Tom and Jerry in House Trap
Akcji 24 listopada 2000
Gra akcji, w której wcielamy się w tytułowych bohaterów oraz bierzemy udział w zabawie w kotka i myszkę. Zabawa w Tom and Jerry in House Trap polega na zastawianiu pomysłowych pułapek na niczego niespodziewającego się przeciwnika i okładaniu go przedmiotami codziennego użytku. Zmagania wygrywa zawodnik, któremu jako pierwszemu uda się wyczerpać pasek życia swojego adwersarza.
Rollcage Stage II
Wyścigi 17 marca 2000
Druga odsłona dynamicznej gry wyścigowej, w której rywalizują futurystyczne pojazdy zdolne poruszać się po każdej powierzchni, niejeden raz łamiąc prawa fizyki.
Vigilante 8
Akcji 1 czerwca 1998
Samochodowa gra akcji utrzymana w stylistyce nawiązującej do amerykańskiej kultury lat 70. XX wieku. Produkcja opowiada o konflikcie pomiędzy dwiema grupami kierowców i pozwala wziąć udział w efektownych bataliach z udziałem rozmaitych pojazdów na sporych rozmiarów mapach.
Spec Ops: Stealth Patrol
Akcji 5 czerwca 2000
Taktyczna gra akcji, w której kierujemy dwuosobowym oddziałem amerykańskich rangerów, wykonując rozmaite misje w różnych rejonach świata. Jednym z wyróżniających elementów produkcji jest tryb kooperacji dla dwóch graczy na podzielonym ekranie.
Armored Core
Akcji 10 lipca 1997
Pierwsza odsłona serii gier akcji z widokiem TPP, w której główną rolę grają gigantyczne roboty. Gracze wcielają się w jednego z pilotów nowoczesnych maszyn bojowych i podejmują się szeregu rozmaitych misji.