85. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 85. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Tropico 3
Strategiczne 24 września 2009
Trzecia odsłona bestsellerowego cyklu strategii ekonomicznych. Mimo przejęcia serii przez nowego dewelopera, bułgarskie studio Haemimont Games, fundamenty rozgrywki pozostały niezmienione. W grze obejmujemy funkcję przywódcy małego wyspiarskiego państewka, przekształcając je w demokratyczny raj bądź bezwzględną dyktaturę. Do naszych obowiązków należy pozyskiwanie zasobów oraz dbanie o dobro obywateli i kontakty dyplomatyczne naszego państwa.
Theme Park
Strategiczne 15 czerwca 1994
Theme Park jest strategią ekonomiczną wyprodukowaną przez ekipę studia Bullfrog Productions. Gracze przejmują kontrolę nad parkiem rozrywki, a ich zadaniem jest uczynienie z niego jak najbardziej atrakcyjnego i jednocześnie wysoce dochodowego miejsca. Tytuł uznawany jest za prekursora popularnej serii RollerCoaster Tycoon.
Worms: Battle Islands
Strategiczne 23 listopada 2010
Worms: Battle Islands jest strategią turową z kultowymi robalami w rolach głównych. Gra wyprodukowana została przez studio Team 17 Software. Twórcy pozostali wierni podstawowym zasadom rozgrywki w Wormsach oraz tradycyjnej dla serii humorystycznej oprawie wizualnej. Kampanię dla jednego gracza uzupełniają tryb Puzzle Challange oraz funkcjonalny multiplayer.
Toy Soldiers
Strategiczne 3 marca 2010
Toy Soldiers jest strategią z rodzaju "tower defense" stworzoną przez zespół deweloperski studia Signal. Akcja gry odnosi się do działań militarnych z okresu I wojny światowej, przy czym jednak gracze sterują poczynaniami plastikowych żołnierzyków toczących zmagania na makietach pól bitewnych. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy zręcznościowe.
The Settlers IV: The New World
Strategiczne 28 listopada 2002
The Settlers IV: The New World jest trzecim dodatkiem do cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego, autorstwa studia Blue Byte Software. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe kampanie związane z odkryciem Ameryki, nową nację - Majów, a także szereg map dedykowanych do rozgrywki solowej i w trybie multiplayer.
Ant War
Strategiczne 2 października 2003
Gra strategiczna, w której kierujemy rozwojem mrowiska. Zaczynamy z niewielkim kopcem i małą grupą mrówek, a celem jest stworzenie zdumiewającego mrówczego imperium.
Star Control II
Strategiczne 23 stycznia 1992
Gra uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych gier w historii przemysłu komputerowego. SC2 to połączenie przygodowej strategii z elementami gry zręcznościowej, z akcją rozgrywającą się w przestrzeni kosmicznej.
Age Of Castles
Strategiczne 10 listopada 2003
Age Of Castles to prosta strategia turowa w świecie magii i czarów. Gracz staje się królem, który musi oswobodzić świat ze szponów zła.
Infinity Empire: Time of Defiance
Strategiczne 21 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego nakierowana na zabawę w Sieci. Akcję „Time of Defiance” osadzono na planecie Nespanona, wokół której dryfują niewielkie wyspy. Podstawowym zadaniem, z którym gracz musi się zmierzyć jest ich stopniowe kolonizowanie.
Economic War
Strategiczne 21 lutego 2001
Economic War to wyprodukowana i wydana przez firmę Monte Cristo Multimedia strategia ekonomiczna. Gracz wciela się w rolę ambitnego szefa rządu jednego z państw i różnymi metodami stara się zbudować światowe supermocarstwo. Twórcy przygotowali osiem odmiennych scenariuszy, obejmujących okres od 1950 do 2050 roku.
Aquarium
Strategiczne 14 grudnia 2000
Zbuduj i zarządzaj swoim własnym Oceanarium, stwarzając odpowiednie warunki bytowe dla różnego typu egzotycznych zwierząt i przyciągając turystów do zwiedzania.
East Front II: Fall of the Reich
Strategiczne 7 kwietnia 2001
Dodatek do gry strategicznej East Front II wprowadzający nowe jednostki bojowe, nowe kampanie oraz scenariusze, dzięki którym na nowo poczujecie ten dreszczyk emocji towarzyszący wygraniu kolejnej bitwy.
The Privateer's Bounty: Age of Sail II
Strategiczne 2 sierpnia 2002
Samodzielna produkcja bazująca na rozwiązaniach serii Age of Sail. Akcja przenosi graczy do czasów, gdy morza roiły się od pięknych i drapieżnych zarazem okrętów. Możemy tu zakosztować wielu aspektów życia ówczesnego wilka morskiego, np. ochraniać konwoje handlowe, bronić fortu, patrolować określone akweny wodne oraz przełamywać blokady i wymykać się wrogom.
Settlers IV: Dodatek Trojan i Eliksir Mocy
Strategiczne 11 października 2001
Oficjalny dodatek do czwartej części gry The Settlers. Ponownie do walki stają Morbus i jego Mroczne Plemię, Rzymianie, Majowie i Wikingowie, a także nowa strona konfliktu – plemię Trojan.
Austerlitz: Napoleon's Greatest Victory
Strategiczne 8 lipca 2002
Historycznie odwzorowana jedna z najważniejszych nitew kampanii Napoleońskiej, pod Austerlitz, gdie wojska rosyjskie i austriackie stawiły czoła armii Napoleońskiej.
Cultures: The Revenge of the Rain God
Strategiczne 20 kwietnia 2001
Dodatek do Cultures: Discovery of Vinland, rozszerzający grę o nową kampanię, siedem misji przeznaczonych do single player oraz wiele map do rozgrywki wieloosobowej.
Horse and Musket: Great Battles of Eighteenth Century
Strategiczne 7 lutego 2000
Strategia bitewna przenosząca nas na pola wielkich europejskich i amerykańskich bitew XVIII wieku. Możemy dowodzić wojskami Pruskimi, Rosyjskimi, Angielskimi, Francuskimi, Szwedzkimi, Austryjackimi, Saxońskimi oraz kolonialnej Ameryki. Starcia rozgrywają się w systemie turowym na podzielonych na heksach mapach, a oczkiem w głowie twórców było zapewnienie realizmu historycznego.
Imperialism II: The Age of Exploration
Strategiczne 23 marca 1999
Kontynuacja rozbudowanej gry strategicznej. Jako przywódca jednego z europejskich mocarstw z XVI wieku chcemy uzyskać dominującą pozycję w Europie. Cel ten próbujemy osiągnąć dzięki prowadzeniu polityki militarnej, ekonomicznej i politycznej. Areną działań jest również Nowy Świat, którego właściwa eksploatacja może przesądzić o naszym sukcesie.
Squad Leader
Strategiczne 24 października 2000
Gra strategiczna osadzona w realiach II Wojny Światowej o rozgrywce turowej wzorowanej na znanej z serii X–Com. Wcielamy się tu dowódcę oddziału żołnierzy których możemy prowadzić do boju w trzech historycznych kampaniach.
Command & Conquer: The Covert Operations
Strategiczne 15 czerwca 1996
Pakiet dodatków do gry Command & Conquer oferujący kilkanaście nowych scenariuszy do gry single player, zarówno po stronie GDI jak i NOD, oraz nowe mapy do rozgrywki wieloosobowej.
Star Trek Starfleet Command: Orion Pirates
Strategiczne 13 lipca 2001
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach futurystycznej gwiezdnej serii Star Trek, która opowiada o walce ośmiu wielkich imperiów galaktycznych z niezwykle silnymi kartelami pirackimi.
Operational Art Of War: Century of Warfare
Strategiczne 30 kwietnia 1999
Gra jest najwyższym wyzwaniem dla miłośników strategii i gier wojennych, wielu uważa ją za najdoskonalszą, ale i za najtrudniejszą grę tego typu.
Dominions 2: The Ascension Wars
Strategiczne 13 listopada 2003
Kontynuacja turowej strategii fantasy o tytule Dominions: Priests, Prophets & Pretenders. Zadaniem gracza jest wcielenie się w jednego z bogów świata gry i doprowadzenie go do ostatecznego zwycięstwa, czyli pozostania jedynym władcą zaprezentowanego uniwersum.
Riot Police
Strategiczne 14 stycznia 2004
Riot Police to strategia taktyczna, w której gracze mogą spróbować swoich sił jako stróże prawa odpowiedzialni za przeciwdziałanie niebezpiecznym rozruchom w mieście. Deweloperzy ze studia Zono przygotowali kilkanaście scenariuszy tłumienia ulicznych zamieszek związanych m.in. z burdami kibiców, demonstracjami antyglobalistów i różnego rodzaju protestami społecznymi.