83. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 83. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
What Did I Do to Deserve This?
Strategiczne 6 grudnia 2007
Zabawna strategia nawiązująca do Dungeon Keepera. Wcielamy się w lorda ciemności, który musi powstrzymać armię najeźdźców, składającą się ze szlachetnych śmiałków oraz herosów.
Larry Bond's Harpoon: Ultimate Edition
Strategiczne 3 listopada 2010
W dwudziestą rocznicę powstania pierwszej części gry Harpoon firma Matrix Games przygotowała dla nas wersję Ultimate Edition, która zawiera ponad dwadzieścia nieśmiertelnych tytułów, wszystkie związane z długoletnią historią tej strategicznej serii.
Legion Arena: Cult of Mithras
Strategiczne 1 marca 2006
Cult of Mithras to pierwszy, oficjalny dodatek do Legion Arena – gry strategicznej przygotowanej przez firmę Slitherine Software, a wydanej przez Black Bean Games. Autorzy programu postanowili postąpić identycznie jak w przypadku swojej wcześniejszej produkcji (Legion) i naprzeciw rzymskiej armii postawili istoty mitologiczne.
Takeda
Strategiczne 10 maja 2002
Takeda to gra wojenna czasu rzeczywistego, dzięki której gracze będą mogli wziąć czynny udział w jednym z bardziej burzliwych okresów w historii XVI wiecznej Japonii - okresie Sengoku.
Lost Empire: Immortals
Strategiczne 11 marca 2008
Lost Empire: Immortals jest grą z gatunku kosmicznych strategii turowych w stylu Master of Orion czy Galactic Civilization, często określanych mianem 4X, czyli eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate (eksploruj, rozwijaj się, wykorzystuj, eksterminuj).
The Movies: Stunts & Effects
Strategiczne 6 czerwca 2006
Wyobraź sobie, że kręcisz swój kolejny film. Bardzo chciałbyś rzucić nim widzów na kolana i wprowadzić ich w stan euforii podczas projekcji. Niestety, Twojej produkcji brakuje efektownego zakończenia. Czy nie lepiej byłoby, żeby finałowe sceny obfitowały w szaleńcze pościgi samochodowe, które zostaną zakończone efektowną eksplozją?
Stars!
Strategiczne 17 marca 1995
Gry, które mają rzesze wiernych fanów jeszcze w wiele lat od pojawienia się na rynku na pewno zasługują na uwagę. Jedną z nich jest Stars!.
Airline CEO
Strategiczne 19 sierpnia 2003
Rozbudowana strategia ekonomiczna firmy Screaming Games (autorzy Operation Blockade czy Steel Tide), w jakiej zarządzamy własnymi liniami lotniczymi i jesteśmy bezpośrednio odpowiedzialni za ogólną politykę ich rozwoju.
Haegemonia: The SOLON Heritage
Strategiczne 24 października 2003
Oficjalny add-on do gwiezdnej strategii Haegemonia: Legions of Iron, stworzonej przez zespół Digital Reality, autorów dwóch pierwszych części cyklu Imperium Galactica.
Napoleon
Strategiczne 14 listopada 2002
Strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym umożliwiająca graczom wzięcie udziału w zaciętych bitwach, toczonych w latach 1803-1812 na terenach całej Europy (Okres Wojen Napoleońskich).
RollerCoaster Tycoon 3: Soaked!
Strategiczne 21 czerwca 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie trzeciej części cyklu gier strategiczno-ekonomicznych, zapoczątkowanego w 1999 roku przez słynnego Chrisa Sawyera (twórca np. pamiętnej marki Transport Tycoon).
Take Command: 2nd Manassas
Strategiczne 18 kwietnia 2006
Druga gra ze strategicznej serii Take Command zespołu developerskiego MadMinute Games. Poprzednik, znany pod tytułem Take Command: Civil War Bull Run, był debiutanckim projektem tego zespołu i z marszu zdobył uznanie w oczach fanów i serwisów branżowych.
Romance of the Three Kingdoms VIII
Strategiczne 13 sierpnia 2003
Romance of the Three Kingdoms VIII, zgodnie z numeracją, jest ósmą częścią wydawanej od lat i niezwykle popularnej strategicznej serii firmy Koei. Akcja gry rozpoczyna się w Chinach z III wieku, a konkretnie po upadku dynastii Han.
Deep Sea Tycoon
Strategiczne 27 marca 2003
Gra strategiczna, w której podejmujemy się trudnego zadania zarządzania podwodnym miastem. Produkcja przypomina takie tytuły jak Rollercoaster Tycoon, czy Railroad Tycoon. Zajmujemy się więc budowaniem nowych obiektów, spełnianiem zachcianek mieszkańców i dbaniem o wszelkie inne aspekty ekonomiczne. Oprócz kampanii, możemy zagrać w trybie otwartym lub sprawdzić pojedyncze misje.
Zoo Tycoon
Strategiczne 22 listopada 2013
Nowa wersja klasycznej strategii ekonomicznej Microsoftu, opracowana w pełnym trójwymiarze i adresowana głównie do graczy konsolowych. W grze przejmujemy kontrolę nad niewielkim wirtualnym zoo, a naszym celem jest rozwinięcie go do rangi potężnego ogrodu zoologicznego, który zapewni nam odpowiednią renomę i wysokie zyski.
Merchant Prince II
Strategiczne 2 maja 2001
Strategia turowa, która przeniesie nas historyczną epokę Renesansu, gdy karawany handlowe przemierzały nieznane tereny Afryki, a okręty torowały nowe szlaki do Indii i Nowego Świata.
State of War: Warmonger
Strategiczne 10 października 2001
State of War: Warmonger to pełnoprawny sequel strategii czasu rzeczywistego (RTS) o nazwie State of War, której premiera miała miejsce na początku 2001 roku.
Legion Arena
Strategiczne 4 listopada 2005
Legion Arena to przygotowana z dużym rozmachem gra strategiczna, która poprzez uwzględnienie elementów znanych z produkcji typowych dla gatunku RPG, oferuje użytkownikom coś więcej, aniżeli tylko tradycyjne potyczki z udziałem licznych armii.
Dinosaur King
Strategiczne 5 września 2008
Połączenie strategii oraz prostej gry role-playing. Zajmujemy się wyszukaniem skamieniałości dinozaurów, które następnie przywracamy do życia oraz dołączamy do swojej drużyny.
Rush for Berlin: Rush for the Bomb
Strategiczne 27 kwietnia 2007
Rush for the Bomb to pierwszy, oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego o nazwie Rush for Berlin. Za produkcję rozszerzenia odpowiada węgierskie studio Stormregion, mające na swym koncie takie tytuły, jak S.W.I.N.E. czy popularną, aczkolwiek kontrowersyjną serię Codename: Panzers.
Hearts of Iron 2: Doomsday - Armageddon
Strategiczne 29 marca 2007
Dodatek do rozszerzonej wersji popularnej gry strategicznej Hearts of Iron od studia Paradox Interactive. Produkcja umożliwia objęcie władzy nad wybranym państwem i poprowadzenie go do zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Seria słynie z dawania graczowi ogromnej swobody w prowadzeniu konfliktu – jego decyzje wpływają zarówno na przebieg wojny, jak i politykę wewnętrzną danego kraju, stosunki dyplomatyczne z sąsiadami, gospodarkę i handel oraz rozwój technologiczny.
Circus Empire
Strategiczne 24 stycznia 2006
Circus Empire to symulacja cyrku przygotowana przez zespół Silver Wish Games, który wsławił się w świecie stworzeniem całkiem udanej gra akcji Chameleon (w Polsce Kameleon).
Windchaser
Strategiczne 8 maja 2008
Windchaser to przygotowana przez ekipę deweloperską studia Chimera Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktycznymi i cRPG. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Ensai, w którym magia miesza się z techniką. Gracz wciela się w obdarzonego wielką mocą młodego adepta sztuk magicznych - Ioana. Rozgrywka nastawiona jest na walkę taktyczną i odpowiednie przygotowanie drużyny do starć z przeciwnikami.
Arena Wars Reloaded
Strategiczne 22 czerwca 2007
Arena Wars Reloaded to druga część opracowanej przez studio exDream Entertainment i wydanej w 2004 roku gry Arena Wars, która łączy w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego oraz dynamicznej strzelaniny. Produkcja zachowała większość zasad rozgrywki znanych z poprzedniej odsłony, a główne zmiany developerzy poczynili w warstwie wizualnej i silniku gry.