67. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 67. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
The Settlers III: Misja Amazonek
Strategiczne 27 października 1999
The Settlers III: Quest of the Amazons jest rozszerzeniem do trzeciej części serii strategii czasu rzeczywistego rozwijanej przez deweloperów z firmy Blue Byte Software. Dodatek wprowadza m.in. czwartą nację - Amazonki, dwie kampanie, a także szereg opcjonalnych map i scenariuszy. Twórcy wzbogacili swoją grę również o nowych bohaterów, budynki, zaklęcia oraz specjalną jednostkę - złodzieja.
Age of Sail
Strategiczne 15 września 1996
Strategia czasu rzeczywistego, symulująca największe bitwy morskie przełomu XVII i XVIII wieku, w których brały udział floty brytyjskie, hiszpańskie, francuskie i amerykańskie.
Command & Conquer: Sole Survivor Online
Strategiczne 30 listopada 1997
Ciekawa poboczna odsłona serii strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od poprzednich części Command & Conquer, w tej grze każdy z graczy kontroluje jedną jednostkę i staje do walki z innymi uczestnikami w sieciowych potyczkach. Rozgrywka przypomina więc strzelanki pierwszoosobowe, chociaż jest zaprezentowana w typowym stylu dla serii (widok z góry). Twórcy przygotowali 23 jednostki. W bitwach brało udział nawet do 51 osób.
Deaktywacja
Strategiczne 19 grudnia 2003
Taktyczna strategia z elementami akcji, podzielona na 15 poziomów. W każdym z nich gracz przejmuje kontrolę nad jednym z oddziałów droidów i przy jego pomocy walczy z robotami należącymi do organizacji terrorystycznej.
X-COM: Apocalypse
Strategiczne 13 maja 1997
Trzecia odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych firmy Microprose, w których stajemy na czele organizacji o nazwie X-COM, powołanej celem ochrony Ziemi przed atakami Obcych. W ogólnych założeniach rozgrywka przebiega tu niemal identycznie, jak w poprzednich odsłonach cyklu. Podczas zabawy budujemy i rozwijamy kolejne bazy, prowadzimy badania nad rozwojem technologii i wynajmujemy oraz wyposażamy naszych żołnierzy.
Space Empires IV
Strategiczne 9 listopada 2000
Space Empires IV to czwarta odsłona cieszącego się sporym uznaniem cyklu strategii turowych w realiach science-fiction. Gracz obejmuje kontrolę nad jedną z międzygwiezdnych cywilizacji, a jego zadaniem jest osiągnięcie dominacji we Wszechświecie. Gra, stworzona przez studio Malfador Machinations przy współudziale deweloperów z Shrapnel Games, odznacza się dużą złożonością i adresowana jest głównie do doświadczonych graczy.
War Front: Punkt Zwrotny
Strategiczne 7 lutego 2007
War Front: Punkt Zwrotny jest strategią czasu rzeczywistego opracowaną przez studio Digital Reality, mające na swoim koncie już kilka innych gier z tego gatunku. Tym razem tło produkcji stanowi II wojna światowa, która jednak potoczyła się w sposób alternatywny do tego, jaki znamy z kart historii.
Fire Emblem: The Sacred Stones
Strategiczne 23 maja 2005
Fire Emblem: The Sacred Stones to strategia turowa z elementami RPG rozgrywana w świecie fantasy. Dowodzimy legionami różnorodnych jednostek, toczymy nimi walki i rozwijamy, zdobywając doświadczenie i dodając nowe zdolności.
Times of Conflict
Strategiczne 23 stycznia 2001
Obejmij naczelne dowództwo nad jedną z trzech nacji walczących o kontrolę nad planetą Edhaer i wykorzystaj wszystkie swe umiejętności taktyczne by ostatecznie pokonać przeciwników.
Far Gate
Strategiczne 12 września 2000
Podejmij się zadania polegającego na doprowadzeniu do ojczyzny opuszczonych kolonistów. Broń ich przed zakusami wrogów, wygrywaj kosmiczne pojedynki, a w końcu ukaraj tych, którzy ich zdradzili.
The Outforce
Strategiczne 4 października 2000
The Outforce to strategia czasu rzeczywistego (RTS) rozgrywająca się w przestrzeni kosmicznej. Po zniszczeniu Ziemi przez asteroidę resztki ludzkości walczą o przetrwanie z dwiema rasami zamieszkałymi w systemie Epsilon Eridani, który jest ostatnią nadzieją Ziemian nowy dom.
KKND
Strategiczne 11 czerwca 1997
Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.
Total Annihilation: The Core Contingency
Strategiczne 8 lipca 1998
The Core Contingency to rozbudowany dodatek do popularnej swego czasu strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Total Annihilation.
Gladiators of Rome
Strategiczne 27 października 2002
Gladiators of Rome to gra akcji z elementami strategii, rozgrywająca się za czasów starożytnego Imperium Rzymskiego. Stajemy się w niej właścicielem grupy niewolników/gladiatorów.
Steel Panthers
Strategiczne 30 lipca 1995
Strategia toczona w systemie turowym. Przenosi nas w czasy II Wojny Światowej, gdzie możemy wykazać się umiejętnościami dowódczymi wygrywając wiele historycznych bitew.
Fullmetal Alchemist: Trading Card Game
Strategiczne 15 października 2007
Elektroniczna wersja gry karcianej, bazującej na mandze Fullmetal Alchemist. Do naszej dyspozycji oddanych zostało pięć trybów zabawy oraz około 500 różnych kart.
Hospital Tycoon
Strategiczne 8 czerwca 2007
Hospital Tycoon to gra ekonomiczna, w której naszym zadaniem jest prowadzenie szpitala. Nie tylko zarządzamy i staramy się utrzymać ośrodek na powierzchni, ale i mamy bezpośredni kontakt z personelem, lekarzami i pacjentami.
World War II: Panzer Claws II
Strategiczne 3 grudnia 2004
Kolejna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, którą zawdzięczamy programistom polskich studiów developerskich Reality Pump i In Images. Tym razem przeniesiemy się w okres II wojny światowej (1941-1943) i przyjrzymy się szczegółowo wydarzeniom na froncie wschodnim, operacjom we Francji i Włoszech oraz hitlerowskiej ofensywie w Ardenach.
Cloven Crania Meadow
Strategiczne 26 lipca 2005
Cloven Crania Meadow to strategia czasu rzeczywistego osadzona w dość sztampowym świecie fantasy. Zadaniem gracza jest rozwijanie swojego miasta i zapewnienie poddanym pożywienia, istotną rolę odgrywa zaplecze militarne.
Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
Strategiczne 13 maja 2002
Dodatek do strategii czasu rzeczywistego zatytułowanej Star Wars: Galactic Battlegrounds. Wprowadza do podstawowej wersji gry nowe misje, jednostki oraz szereg innych udoskonaleń.
Zoo Tycoon: Dinosaur Digs
Strategiczne 19 maja 2002
Zoo Tycoon: Dinosaur Digs to oficjalny dodatek do wydanej w 2001 roku strategii ekonomicznej Zoo Tycoon. Przygotowane przez studio Blue Fang Games rozszerzenie wprowadza możliwość wzbogacenia atrakcji ogrodu zoologicznego o wybiegi z dinozaurami. Twórcy przygotowali 6 nowych scenariuszy, a także przeszło 100 dodatkowych obiektów, jakie można wykorzystać w wirtualnym zoo.
Capitalism Plus
Strategiczne 20 kwietnia 1998
Capitalism Plus to rozbudowana strategia ekonomiczna, która w założeniach deweloperów ze studia Enlight Software stanowić ma symulację współczesnego biznesu. Gracz rozpoczyna zabawę dysponując jedynie niewielką firmą, a jego zadaniem jest zbudowanie przemysłowego imperium. Twórcy przewidzieli kilka wariantów rozgrywki, w tym sieciowy tryb multiplayer.
Sid Meier's Civilization III: Conquests
Strategiczne 4 listopada 2003
Drugi oficjalny dodatek do trzeciej części serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Conquests pozwala graczom wziąć udział w największych podbojach znanych z historii ludzkiej cywilizacji, w tym w Mezopotamii czy Ameryce. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów obejmujemy pieczę nad jedną z nowych nacji (m.in.
Rise of Nations: Thrones and Patriots
Strategiczne 27 kwietnia 2004
Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).