63. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 63. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Etherium
Strategiczne 25 marca 2015
Osadzona w realiach science-fiction strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez niezależne francuskie studio Tindalos. Akcja gry koncentruje się na toczonej w odległej części kosmosu wojnie trzech imperiów, rywalizujących o dostęp do cennego tytułowego surowca – etherium.
Graviteam Tactics: Operation Star
Strategiczne 1 listopada 2011
Osadzona w realiach II wojny światowej rozbudowana gra taktyczna, która umożliwia wzięcie udziału w walkach na froncie wschodnim w okolicy miasta Charków w roku 1943. Autorzy postawili na realizm, dlatego mechanika zabawy bierze pod uwagę m.in. grubość pancerzy, trajektorię lotu pocisków, ukształtowanie terenu i morale jednostek.
Anno 2070: Tajemnicza Błękitna Głębia
Strategiczne 4 października 2012
Oficjalny dodatek do wydanej w 2011 roku strategii ekonomicznej Anno 2070, będący – podobnie jak gra macierzysta – efektem współpracy dwóch niemieckich studiów Blue Byte Software oraz Related Designs. W rozszerzeniu zatytułowanym Tajemnicza Błękitna Głębia (w wersji ang. Deep Ocean) wprowadzono nowy poziom cywilizacyjny, dzięki któremu frakcja technologiczna wzbogaciła się o niedostępną wcześniej klasę społeczną geniuszy.
Racing Horse Tycoon
Strategiczne 2 marca 2007
Racing Horse Tycoon to adresowana do młodszych odbiorców strategia ekonomiczna z rodzaju tycoon. Gracz wciela się w rolę menedżera wirtualnej stadniny, a do jego obowiązków należy m.in. trening oraz opieka nad końmi, wystawianie najszybszych rumaków w wyścigach, a także rozbudowa dostępnej infrastruktury i umiejętne zarządzanie sprawami finansowymi.
Castle Story
Strategiczne 17 sierpnia 2017
Castle Story to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z rozbudowanym aspektem ekonomicznym i możliwością transformacji voxelowego otoczenia. Gra stanowi debiutanckie dzieło niezależnego studia Sauropod, a jej produkcję wsparli użytkownicy platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja Castle Story toczy się w świecie składającym się z dryfujących w powietrzu wysp. Zabawa polega głównie na projektowaniu i wznoszeniu twierdz, a także ich obronie przed najeźdźcami.
Omerta: Miasto Gangsterów
Strategiczne 31 stycznia 2013
Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i taktycznymi, wyprodukowana przez bułgarskie studio Haemimont Games (Tzar: Ciężar Korony, Celtic Kings: Rage of War, Tropico 4 i inne). Akcja Omerta: City of Gangsters osadzona została w latach 20. XX wieku. Gracz wciela się w rolę młodego imigranta, który przybywa do Atlantic City z zamiarem podporządkowania sobie miasta.
Majesty 2: Wojna o Ardanię
Strategiczne 21 maja 2010
Drugi dodatek do strategii Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim. Fabuła kręci się wokół tajemniczego maga wilkołaka, który zjednoczył hordy potworów i planuje inwazję na królestwo Ardanii. Rozszerzenie oferuje długą na osiem misji kampanię oraz cztery nowe mapy do trybu multiplayer.
Sanctum
Strategiczne 15 kwietnia 2011
Debiutancka produkcja szwedzkiego studia Coffee Stain, stanowiąca oryginalną hybrydę strzelaniny FPS ze strategią tower defense. W grze wcielamy się w postać kobiety imieniem Skye, której jedynym zadaniem jest odpieranie ataków kosmitów na miasto Elysium One. Rozgrywka zbudowana została na fundamentach typowego tower defense, tak więc podczas zabawy koncentrujemy się na stawianiu rozmaitych struktur obronnych, mających zabezpieczyć znajdujące się w danej lokacji jądro energetyczne.
AI War: Fleet Command
Strategiczne 22 października 2009
Ambitna strategia czasu rzeczywistego, w której prowadzimy bitwy na skalę międzygalaktyczno przeciwko zaawansowanej sztucznej inteligencji. Podczas zabawy dowodzimy ogromnymi armiami złożonymi z setek tysięcy jednostek, ale nie musimy wydawać wszystkich poleceń – gra wykonuje część pracy za nas. W AI War pojawia się też tryb kooperacji, w którym grupa graczy walczy po tej samej stronie.
Commander: Conquest of the Americas
Strategiczne 30 lipca 2010
Strategia ekonomiczno-handlowa, w której stajemy do wyścigu o skolonizowanie Nowego Świata. Zadaniem gracza jest dbanie o produkcję dóbr, wymianę towarów i rozwój armii. W grze możemy prowadzić bitwy lądowe i morskie, a jednocześnie zaskarbić sobie sympatię doradców.
Real Warfare 2: Northern Crusades
Strategiczne 18 listopada 2011
Kontynuacja strategii czasu rzeczywistego Real Warfare: 1942 (znanej też jako XIII Century: Blood of Europe) opierającej się na historycznych wydarzeniach rozgrywających się w XIII wieku.
Magna Mundi: A Europa Universalis Game
Strategiczne prace wstrzymane
Magna Mundi: A Europa Universalis Game jest rozbudowaną strategią, wyprodukowaną przez studio Universo Virtual. Akcja gry rozpoczyna się w 1453, a gracz ma zadanie pokierować losami jednej z ponad 300 światowych nacji na przestrzeni kilku wieków. Gra powstała początkowo jako mod do popularnej strategii Europa Universalis 3 i bazuje na tym samym silniku.
Romadoria
Strategiczne 6 maja 2011
Romadoria jest utrzymaną w konwencji przeglądarkowego MMO grą strategiczną, której akcja osadzona została w realiach Imperium Rzymskiego. Gracze przejmują kontrolę nad niewielką kolonią i starają się zmienić ją w kwitnącą metropolię starożytnego świata. Tytuł wydany przez firmę Looki udostępniany jest na zasadzie free-to-play z opcją mikropłatności.
Zoo Tycoon 2: Extinct Animals
Strategiczne 16 października 2007
Dodatek do gry Zoo Tycoon 2 opracowany przez autorów pierwowzoru, czyli studio Blue Fang Games. Opisywane rozszerzenie jest największym, jakie do tej pory opracowali deweloperzy – wprowadza bowiem trzydzieści nowych gatunków zwierząt, wśród których pojawiają się ptaki dodo, tygrysy tasmańskie, a nawet dinozaury, na czele z tyranozaurem reksem.
Cezar II
Strategiczne 14 grudnia 1996
Druga odsłona popularnego cyklu gier ekonomicznych, w których wcielamy się w rolę zarządcy z czasów Imperium Rzymskiego. Celem w Cezar II jest rozbudowanie miasta w wyznaczonych prowincjach i zamiana dziewiczego terenu w tętniącą życiem metropolię.
Risk: Global Domination
Strategiczne 5 listopada 2003
Risk: Global Domination jest kolejną reinkarnacją znanej na całym świecie planszowej gry Ryzyko, tym razem dostarczoną nam za sprawą firmy Cyberlore. Zasady gry są całkowicie niezmienione w stosunku do planszowego oryginału, dlatego wciąż na początku rozgrywki wybieramy swoje państwo, a naszym celem jest globalna dominacja.
Hinterland: Orc Lords
Strategiczne 30 września 2008
Hinterland jest hybrydą dwóch gatunków: strategii i RPG, autorstwa niezależnego studia Tilted Mill Entertainment. Twórcy ci mają spore doświadczenie w dziedzinie gier strategicznych, wśród innych przygotowanych przez nich produkcji znajdują się takie tytuły jak Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV, czy SimCity Societies.
Galactic Civilizations
Strategiczne 25 marca 2003
Strategia typu 4X, której akcja umiejscowiona została w przestrzeni kosmicznej. Wciel się w przywódcę rasy Ziemian i zadbaj o jej przetrwanie oraz niezakłócony rozwój. Zarówno zarządzanie galaktycznym imperium, jak i walka rozgrywane są w systemie turowym.
Achtung Panzer: Kharkov 1943
Strategiczne 11 września 2009
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasie drugiej wojny światowej. Gracz dowodzi wojskami Wermachtu lub armii czerwonej w trakcie ciężkich starć w okolicach miasta Charków w roku 1943. Gra kładzie nacisk na realizm starć. Wszystkie pojazdy i sprzęt odtworzono zgodnie z prawdą historyczną, każdy element mapy można zniszczyć, a w trakcie bitew olbrzymią role odgrywa morale żołnierzy.
Młody Doktor 2: Łapy i Pazury
Strategiczne 7 sierpnia 2007
Kolejna odsłona gry familijnej, w której to młodzi użytkownicy komputerów mogą wcielić się w rolę lekarza weterynarii i poprowadzić własną klinikę dla zwierząt.
Sid Meier's Civilization Chronicles
Strategiczne 16 października 2006
Kompilacja czterech części kultowej serii gier strategicznych Sid Meier’s Civilization oraz dodatków do nich.
Król Artur: Druidzi
Strategiczne 18 stycznia 2011
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad wojskami walijskimi. Autorzy przygotowali nową kampanię, która starcza ona na ponad trzydzieści godzin zabawy. Struktura rozgrywki jest bardziej otwarta i konkretne zadania są jedynie nieobowiązkowymi celami strategicznymi. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.
Anomaly: Warzone Earth
Strategiczne 8 kwietnia 2011
Debiutancka produkcja rodzimego 11bit Studios, założonego przez byłych pracowników studia Metropolis Software House. Anomaly: Warzone Earth stanowi połączenie dynamicznej gry akcji z taktyczną strategią czasu rzeczywistego i reprezentuje nieco inne podejście do popularnego gatunku tower defense. Akcja gry toczy się w 2018 roku, kiedy na Ziemi zaczynają się pojawiać tytułowe anomalie, a na ich terenie gromadzą się wielkie maszyny bojowe i eksterminują ludność cywilną.
Jagged Alliance 3 (2006)
Strategiczne prace wstrzymane
Kolejna odsłona legendarnej serii gier strategicznych. Werbujemy najemników, uzbrajamy ich, a następnie wysyłamy na misje. System walki jest turowy i pozwala na bardzo dokładne sterowanie podwładnymi, wliczając w to w jakie części ciała będą celowali. Wraz z postępami w kampanii żołnierze nabywają punkty doświadczenia i rozwijają własne umiejętności.