5. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 5. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Gord
Strategiczne 17 sierpnia 2023
Gord to pełna odniesień do słowiańskiego folkloru, przeznaczona dla jednego gracza produkcja łącząca w sobie grę przygodową i strategiczną z rozbudową bazy. Za tytuł odpowiada polskie studio Covenant.dev.
Steel Division 2
Strategiczne 20 czerwca 2019
Kontynuacja wydanej w 2017 roku strategii czasu rzeczywistego Steel Division: Normandy 44 od studia Eugen Systems. Podobnie jak w przypadku poprzednika, akcja gry rozgrywa się podczas II wojny światowej, jednak gracze rzuceni zostają tym razem na wschodni front konfliktu.
The Settlers III
Strategiczne 13 października 1998
Trzecia odsłona serii The Settlers wyprodukowana i wydana przez firmę Blue Byte Software. Gra, choć zaliczana jest do gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS), odznacza się bardzo rozbudowanym aspektem ekonomicznym.
Regiments
Strategiczne 16 sierpnia 2022
Regiments to wojenna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym. Ukazuje ona fikcyjny konflikt toczony w 1989 roku między siłami NATO oraz armiami Układu Warszawskiego.
Empires of the Undergrowth
Strategiczne 7 czerwca 2024 (wczesny dostęp od 1 grudnia 2017)
Empires of the Undergrowth to stworzona przez niezależne studio Slug Disco nietypowa strategia czasu rzeczywistego, która oddaje graczom kontrolę nad… mrowiskiem. Grze towarzyszy komentarz przypominający narrację w filmie dokumentalnym, zawierający wiele ciekawych informacji na temat tych zwierząt.
Command & Conquer: Red Alert 2
Strategiczne 24 października 2000
Pełnoprawna kontynuacja gry Command & Conquer: Red Alert, która ukazała się na komputerach PC jesienią 1996 roku. Fabuła gry kontynuuje wydarzenia zapoczątkowane w pierwowzorze, jednak tym razem na skutek tajnych rosyjskich eksperymentów dochodzi do wydzielenia się alternatywnych rzeczywistości. Gracze mogą ponownie opowiedzieć się po stronie aliantów lub zalewającej świat „czerwonej zarazy” i spróbować wpłynąć na losy świata, korzystając z szeregu zupełnie nowych możliwości.
Kozacy: Europejskie Boje
Strategiczne 30 listopada 2000
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez ukraińskie studio GSC Game World. Kozacy: Europejskie Boje to gra osadzona w okresie od XVI do XVIII wieku, kiedy takie państwa jak Anglia, Francja, Hiszpania, Portugalia, Saksonia, Prusy, Rosja, Wenecja, Austria, Turcja i Rzeczpospolita Obojga Narodów były potęgami mogącymi wpływać na los całej Europy. Produkcja pozwala poprowadzić jedną z 16 grywalnych nacji, z których każda posiada indywidualne cechy, jednostki, wynalazki, architekturę itd.
Black & White 2
Strategiczne 7 października 2005
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, oferującej graczom możliwość zabawy w boga. Akcja Black & White 2 osadzona została w tym samym świecie co pierwowzór, a naszym zadaniem jest ponownie sprawowanie boskiej władzy nad wybranym plemieniem wyznawców. Sama mechanika rozgrywki nie uległa drastycznym zmianom, choć w porównaniu do pierwszej, druga część gry jest produkcją zorientowaną w znacznie większym stopniu na walkę.
Twierdza 3
Strategiczne 25 października 2011
Trzecia odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 2001 roku. Po cechujących poprzednie tytuły cyklu eksperymentach w zakresie mechaniki, tym razem twórcy ze studia Firefly zdecydowali się na powrót do korzeni. Zadaniem gracza jest więc rozbudowa średniowiecznej osady wraz z tytułową twierdzą i systemem fortyfikacji, zapewniającym bezpieczeństwo mieszkańców. Wzorem części pierwszej rozgrywkę podzielono na część ekonomiczną oraz militarną.
Star Wars: Empire At War
Strategiczne 16 lutego 2006
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Petroglyph. Akcja opisywanej produkcji toczy się na dwa lata przed wydarzeniami opowiedzianymi w czwartej części filmowej sagi Gwiezdnych wojen (o podtytule Nowa nadzieja), aczkolwiek pojawiają się w niej również wątki zaczerpnięte z trzeciej części serii (zatytułowanej Zemsta Sithów). Osią akcji jest konflikt pomiędzy Sojuszem a Imperium Galaktycznym. Sama rozgrywka składa się z dwóch sekcji: planowania i ataku.
Total War: Warhammer III - Thrones of Decay
Strategiczne 30 kwietnia 2024
Podzielony na trzy pakiety dodatek do gry strategicznej Total War: Warhammer III. W Thrones of Decay otrzymujemy do dyspozycji troje legendarnych lordów, a także nowe jednostki, na czele z legendarnymi bohaterami.
Twierdza: Edycja ostateczna - Dolina Wilka
Strategiczne 30 kwietnia 2024
Drugi dodatek do strategii Stronghold: Definitive Edition. Valley of the Wolf Campaign wieńczy historię rozpoczętą w poprzednim DLC i zmusza nas do zmierzenia się ze złowrogim lordem Wilkiem. Równolegle do gry trafiły cztery polskie twierdze w ramach aktualizacji.
Northgard
Strategiczne 7 marca 2018
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w fantastycznym świecie wikingów oraz mitologii skandynawskiej. W Northgard dowodzimy grupą nordyckich wojowników, którzy po wielu latach żmudnej eksploracji natrafili na owiany tajemnicą, bogaty ląd. Aby okryć się sławą, będą oni musieli stawić czoła niebezpieczeństwom czyhającym na nich w nowym świecie. Mechanika rozgrywki w Northgard wzorowana jest na klasycznych RTS-ach, pokroju Age of Empires, Age of Mythology czy The Settlers.
Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata
Strategiczne 26 listopada 1998
Odpływasz z zaludnionego kontynetntu aby odkryć nowe lądy i zostać pionierem kolonizacji. Zasiedlając archipelagi wysp musisz rozbudować kolonie i obronić się przed nowym zagrożeniem.
Polanie II
Strategiczne 15 września 2003
Polanie II to kontynuacja pierwszej, całkowicie polskiej strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez krakowskie studio deweloperskie Reality Pump. Akcja gry osadzona została w średniowiecznych realiach, a gracz ma okazję poznać historię księcia Mirko w trzech kampaniach fabularnych. Urozmaiceniem dla rozgrywki solowej są potyczki wieloosobowe, w których uczestniczyć może maksymalnie 8 osób.
Warhammer 40,000: Dawn of War
Strategiczne 20 września 2004
Osadzona w świecie Warhammera 40,000 strategia czasu rzeczywistego, powstała we współpracy firmy THQ ze znanym z Homeworlda studiem Relic Entertainment. Fabuła Dawn of War skupia się na jednym z wielu konfliktów świata Warhammera, opisując losy niejakiego Gabriela Angelosa – dowódcy Kosmicznych Marines z zakonu Blood Ravens, który usiłuje zapobiec inwazji orków na jego planetę.
Wargame: Zimna Wojna
Strategiczne 23 lutego 2012
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), stanowiąca pierwszą odsłonę cyklu Wargame. Gra wyprodukowana została przez studio Eugen Systems, które w swoim dorobku ma także takie tytuły jak R.U.S.E. i Act of War. Wargame: European Escalation przedstawia hipotetyczny konflikt zbrojny pomiędzy państwami NATO i Układu Warszawskiego w szczytowym okresie Zimnej Wojny. Mechanika rozgrywki w dużym stopniu bazuje na rozwiązaniach znanych z wcześniejszych produkcji studia Eugen Systems.
StarCraft
Strategiczne 28 marca 1998
Kultowa strategia czasu rzeczywistego legendarnego studia Blizzard Entertainment. Gra osadzona jest w klimatach science fiction i przedstawia dynamiczne starcia trzech wrogich frakcji: potomków Ziemian znanych jako Terranie, tajemniczej cywilizacji Protossów oraz rasy insektoidalnych Zergów. StarCraft oferuje 30 rozbudowanych misji rozłożonych na trzy odmienne kampanie dla jednego gracza.
New Cycle
Strategiczne 18 stycznia 2024
New Cycle to city builder z domieszką survivalu, inspirowany Frostpunkiem oraz Anno. Gracze wcielają się w przywódcę osady starającej się przetrwać wiele lat po katastrofie, która pozbawiła ludzkość dostępu do technologii, a Ziemię przemieniła w nieprzyjazne życiu miejsce.
Blitzkrieg
Strategiczne 13 maja 2003
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której bierzemy udział w bitwach z II wojny światowej. Twórcy przygotowali trzy kampanie zawierające w sumie 21 misji oraz ponad 15 typów jednostek. Rozgrywka przypomina serię Sudden Strike. Produkcja zawiera także tryb multiplayer oraz generator map.
Age of History 3
Strategiczne 2024
Trzecia część serii strategii typu grand strategy, nad którą czuwa Polak - Łukasz Jakowski. Znów prowadzimy wybraną nację do świetności przez kolejne ery. Age of History 3 zmienia tury na rozgrywkę w czasie rzeczywistym i wprowadza do niej system toczenia bitew.
Iron Harvest
Strategiczne 1 września 2020
Gra RTS osadzona w unikalnym dieselpunkowym uniwersum 1920+ polskiego artysty Jakuba Różalskiego. Iron Harvest ukazuje alternatywną Europę z przełomu XIX i XX wieku, w której ludzkość zainwestowała dostępną wiedzę oraz środki w produkcję potężnych maszyn kroczących. Modelem rozgrywki tytuł przypomina serię Company of Heroes, ograniczając aspekty ekonomiczne (gromadzenie surowców, rozbudowa bazy) na rzecz taktycznego dowodzenia jednostkami (mechami, piechotą, pojazdami etc.
Dune 2000
Strategiczne 30 września 1998
Odświeżona, oznaczona numerem 2000 wersja starego hitu Dune 2. Znowu możemy wcielić w głównodowodzącego jednego z trzech wielkich domów i toczyć wielkie bitwy na powierzchni planety Arrakis.
The Settlers II
Strategiczne 15 lutego 1996
The Settlers II jest drugą odsłoną serii uznawanej za klasykę gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS). Gracz kieruje poczynaniami grupki osadników, która na nowo odkrytym lądzie próbuje zbudować kolonię. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali wciągającą kampanię trybu jednoosobowego, na którą składa się 10 misji, oraz w pełni funkcjonalny, sieciowy multiplayer.