10. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 10. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Play of Battle
Strategiczne 2026
Produkcja z pogranicza RTS-ów i gier typu „grand strategy”. W Play of Battle przejmujemy kontrolę nad dowolnym państwem i prowadzimy je na przestrzeni lat 2008-2025. Podczas zabawy nie tylko podejmujemy decyzje o charakterze strategicznym, lecz także dowodzimy na polu bitwy.
Settlement Survival
Strategiczne 24 października 2022
Gra strategiczna zainspirowana przez popularne Banished. W Settlement Survival stajemy na czele grupy ludzi, a naszym zadaniem jest wzniesienie od podstaw prosperującej osady oraz zadbanie o jej rozwój i zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom.
Codename: Panzers - Faza Druga
Strategiczne 22 lipca 2005
Kontynuacja popularnego RTS-a osadzonego w realiach II wojny światowej. Podobnie jak w poprzedniej części nacisk położono na taktyczną stronę starć. Gra pozwala wciąć udział w największych bitwach w Afryce oraz uczestniczyć w operacji „Husky”, czyli lądowaniu Aliantów na Sycylii i późniejszym marszu w stronę Rzymu.
Twierdza HD
Strategiczne 1 listopada 2012
Odświeżona wersja pierwszej odsłony popularnej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w średniowieczu. Wcielamy się w jednego z pretendentów do tronu i rozbudowujemy tytułową twierdzę starając się zapewnić dobrobyt poddanym oraz wyeliminować wszystkich rywali dzięki liczebnej armii. W porównaniu z pierwowzorem znacznie zwiększono obsługiwaną rozdzielczość oraz usprawniono pracę kamery.
Rise & Fall: Civilizations at War
Strategiczne 13 czerwca 2006
Rise & Fall: Civilizations at War to najnowsze dzieło programistów i projektantów ze Stainless Steel Studios, znanych graczom chociażby z Empire Earth czy Empires: Dawn of the Modern World.
Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption
Strategiczne 24 października 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do gry Star Wars: Empire at War, opracowane przez studio Petroglyph. Akcja opisywanego dodatku toczy się tuż po wydarzeniach opowiedzianych w pierwowzorze – zamieszanie powstałe w wyniku zniszczenia pierwszej Gwiazdy Śmierci wykorzystuje niejaki Tyber Zann, który zamierza zostać największym przestępcą w galaktyce od czasów Jabby Hutta.
Empire Earth II
Strategiczne 28 kwietnia 2005
Kolejna odsłona popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego opracowana przez studio Mad Doc Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z czternastu cywilizacji i prowadzi ją od epoki kamienia do ery lotów kosmicznych. W trakcie zabawy zajmujemy się ekspansją prowadzonej do boju nacji, pracą nad nowymi technologiami, produkcją wojska i prowadzeniem działań wojennych wymierzonych w konkurentów.
Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Strategiczne 6 grudnia 2016
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego wzorowana na serii Commandos. Shadow Tactics: Blades of the Shogun osadzone jest w Japonii w 1615 roku. Nowy szogun postanawia zaprowadzić pokój w całym kraju, co wymaga cichego wyeliminowania wszystkich oponentów marzących o rebelii. W tym celu zwraca się o pomoc do grupy pięciu specjalistów od zabójstw, sabotażu i szpiegostwa. To właśnie tą drużyną kieruje gracz w trakcie kampanii, na którą składa się kilkanaście obszernych misji.
Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.
Warhammer: Mark of Chaos
Strategiczne 14 listopada 2006
Utrzymana w klimatach fantasy strategia czasu rzeczywistego studia Black Hole Games, osadzona w wykreowanym przez firmę Games Workshop świecie Warhammera. Osią gry jest rozbudowana kampania fabularna, będąca epicką opowieścią o walce z Siłami Chaosu, ukazaną z perspektywy czterech stron konfliktu tzn. Imperiun, Wysokich Elfów, Chaosu oraz szczuropodobnych Skavenów.
Command & Conquer: Tiberian Sun
Strategiczne 24 sierpnia 1999
Trzecia odsłona przełomowej serii strategii czasu rzeczywistego, nawiązująca tym razem do pierwszej części cyklu z roku 1995. Akcja gry przenosi nas jednak już do wieku XXI, gdzie ponownie stajemy po stronie osłabionego porażką Bractwa Nod lub kontrolującego pokój na świecie sojuszu GDI pod dowództwem generała Salomona. Okazuje się bowiem, że charyzmatyczny przywódca Nod wcale nie zginął w ruinach swojej świątyni i wkrótce rozpęta kolejny konflikt, który na zawsze może zmienić oblicze świata.
0 A.D.
Strategiczne 2025
Dostępna w modelu free-to-play strategia RTS autorstwa studia Wildfire Games, złożonego z deweloperów i graczy pracujących za darmo w czasie wolnym. Początkowo gra miała być modyfikacją Age of Empires II, lecz finalnie przeniesiono ją na nowy silnik i udostępniono jako samodzielną produkcję. Głównym zamiarem twórców było zaś zaprezentowanie najważniejszych cywilizacji, żyjących na Ziemi w okresie od V wieku p.n.e. do V wieku czasów nowożytnych. W grze 0 A.D.
Warcraft II: Tides of Darkness
Strategiczne 14 marca 1995
Kontynuacja przebojowej strategii RTS studia Blizzard Entertainment z 1994 roku. Akcja Warcraft II: Tides od Darkness przenosi nas do znanego z pierwowzoru świata Azeroth. Choć od pamiętnej klęski orków minęło aż sześć lat, określani mianem "zielonej zarazy" najeźdźcy nie zrezygnowali ze swoich planów i skorzystawszy z pomocy armady potężnie uzbrojonych statków, docierają do granic królestwa ludzi, marząc o zemście.
No Man's Land: Walcz o swoje prawa!
Strategiczne 14 sierpnia 2003
No Man's Land to strategia czasu rzeczywistego, w której niemiecki producent Related Designs dał możliwość wszystkim graczom na przeżycie 300 lat wielkiej kolonizacji kontynentu amerykańskiego (od roku 1600 do 1900).
Close Combat: The Bloody First
Strategiczne 3 października 2019
Kolejna odsłona cyklu taktycznych RTS-ów, stworzona przez koncern Matrix Games/Slitherine. Gracze przejmują kontrolę nad amerykańską Pierwszą Dywizją Piechoty (znaną pod nazwą Big Red One), biorąc udział w starciach na terenie Tunezji i w górach Sycylii, by ostatecznie trafić na plażę Omaha i uczestniczyć w lądowaniu w Normandii.
Blitzkrieg 3
Strategiczne 2 czerwca 2017
Kontynuacja cyklu wojennych strategii RTS, wydawanych w latach 2003-2005. Za powstanie gry odpowiadają twórcy serii z rosyjskiego studia Nival Interactive, znanego m.in. za sprawą takich gier jak Heroes of Might & Magic V, Silent Storm czy seria Etherlords. W odróżnieniu od swych poprzedniczek, Blitzkrieg 3 nastawiony jest głównie na rozgrywkę w trybie multiplayer i czerpie z rozwiązań znanych z mobilno-przeglądarkowych strategii free-to-play pokroju Clash of Clans.
Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie
Strategiczne 12 marca 2009
Dodatek do gry Command & Conquer: Red Alert 3 wydanej przez koncern Electronic Arts w 2008 roku. Rozszerza on fabułę gry podstawowej o kolejne wątki rozgrywające się po wydarzeniach ukazanych w grze podstawowej. W toku 3 nowych kampanii możemy wspomóc wycofujących się Sowietów, wesprzeć Imperium Wschodzącego Słońca w odzyskaniu należnej mu pozycji bądź zmierzyć się z korupcją, jaka zapanowała w szeregach zwycięskiej frakcji Aliantów.
R.U.S.E.
Strategiczne 7 września 2010
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach II Wojny Światowej. Produkt skupia się przede wszystkim na walkach zakrojonych na ogromną skalę i wykorzystaniu różnych podstępnych technik.
Age of Empires Online
Strategiczne 16 sierpnia 2011
Kolejna odsłona niezwykle popularnej serii gier strategicznych, opracowana przez studio Gas Powered Games z myślą o sieciowej rozgrywce. Gracz wciela się w rolę przywódcy wybranej przez siebie nacji, którego zadaniem jest rozbudowa własnego miasta, pozyskiwanie surowców, opracowywanie nowych technologii oraz wystawienie jak największej armii i ekspansja na nowe terytoria.
Europa Universalis: Mroczne Wieki
Strategiczne 18 kwietnia 2004
Kontynuacja (i zarazem spin-off) wydanej w 2001 roku gry strategicznej Europa Universalis II, koncentrującej się na losach świata w ciągu 400 lat (1419-1820). Pod względem ram czasowych, gra Crusader Kings (dostępna w Polsce pod nazwą Europa Universalis: Mroczne Wieki) stanowi swoisty prolog do wspomnianej pełnoprawnej odsłony cyklu, cofając graczy znacznie wcześniej i pozwalając im pokierować losami mocarstw europejskich w okresie 1066-1419 r.
Wyprawa na Północ
Strategiczne 4 grudnia 2002
Trzecia gra z przygodowo-strategicznego cyklu - Cultures. Tym razem główni bohaterowie muszą przeciwstawić się knowaniom złego boga Loki. Twórcy przygotowali dla kampanię składającą się z ośmiu głównych, rozbudowanych misji oraz szeregu map dodatkowych. Zabawę dodatkowo przedłuża edytor misji.
Sudden Strike 4
Strategiczne 11 sierpnia 2017
Czwarta odsłona zapoczątkowanej w roku 2000 serii wojennych strategii czasu rzeczywistego studia Fireglow, której stworzenie po przejęciu praw do marki przez Kalypso Media, powierzono młodej ekipie studia Kite Games. Podobnie jak we wcześniejszych częściach cyklu, akcja Sudden Strike 4 osadzona została w czasach II wojny światowej.
Chinese Empire
Strategiczne 11 marca 2024
Polska gra strategiczna typu city builder, w której wcielamy się w młodego cesarza Chin. W Chinese Empire naszym zadaniem jest stworzenie tytułowego imperium. Dokonujemy tego, wznosząc budowle, gromadząc surowce i produkując dobra oraz dbając o stosunki z sąsiadami.
Król Artur
Strategiczne 24 listopada 2009
Połączenie strategii turowej z RTS-em, w której dane nam jest wcielić się w samego legendarnego, tytułowego władcę Brytów i na nowo spisać jego historię. Rozgrywka podzielona została na dwie płaszczyzny.