57. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 57. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Harpoon 3: Advanced Naval Warfare
Strategiczne 14 czerwca 2006
Kolejna odsłona legendarnego cyklu gier strategicznych, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w 1989 roku. Jest to najprawdopodobniej najbardziej realistyczna symulacja działań wojennych na lądzie i morzu, jaka kiedykolwiek powstała z myślą o cywilach.
SunAge
Strategiczne 30 listopada 2007
Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego, pod wieloma względami nawiązująca do kultowego StarCrafta. Przejmujemy kontrolę nad jednostkami jednej z trzech dostępnych frakcji i prowadzimy zakrojone na szeroką skalę działania wojenne.
Warhammer 40,000: Chaos Gate
Strategiczne 10 grudnia 1998
Przenieś się w mroczy świat Warhammera 40 000, gdzie na rozległych równinach trwa wielka wojna pomiędzy siłami dobra i porządku, reprezentowanymi przez siły Imperatora a siłami zła i chaosu.
Shogun: Total War - The Mongol Invasion
Strategiczne 18 sierpnia 2001
Oficjalny dodatek do wydanej w połowie 2000 roku gry strategicznej Shogun: Total War studia Creative Assembly. Rozszerzenie zatytułowane The Mongol Invasion przenosi akcję gry ok. 300 lat wstecz w stosunku do "podstawki", czyli do wieku XIII, w którym to Kraj Kwitnącej Wiśni staje w obliczu inwazji hord mongolsko-koreańskich pod wodzą legendarnego Kubilaj Chana.
West Front
Strategiczne 10 grudnia 1998
Western Front to osadzona w realiach II wojny światowej gra strategia turowa, specjalizującego się w tym gatunku studia TalonSoft. Gracz wciela się w rolę dowódcy armii walczących na froncie zachodnim i północno-afrykańskim w latach 1940-1945. Twórcy zadbali o bogaty wybór jednostek wojskowych i zgodność z historycznymi faktami. Atutem gry jest również edytor scenariuszy pozwalający tworzyć własne misje.
Supreme Ruler 2010
Strategiczne 17 maja 2005
Supreme Ruler 2010 to wojenna strategia wzbogacona o elementy symulacji ekonomicznej, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Battlegoat Studios. Akcja gry osadzona została w niedalekiej przyszłości. Gracz kieruje międzynarodową organizacją "Światowy Rynek", starającą się utrzymać pokój pomiędzy skłóconymi państwami.
Conflict Zone
Strategiczne 30 maja 2001
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której stając się dowódcą wojsk jednego z dwóch wielkich światowych obozów militarnych ICP, GHOST możemy doprowadzić go do zwycięstwa i zażegnać poszerzający się międzynarodowy kryzys.
World in Conflict: Soviet Assault
Strategiczne 10 marca 2009
World in Conflict: Soviet Assault jest dodatkiem do wydanej w 2007 roku strategii czasu rzeczywistego World in Conflict. Rozszerzenie pozwala spojrzeć na fikcyjne wydarzenia z okresu Zimnej Wojny z perspektywy drugiej strony. Deweloperzy ze studia Massive Entertainment przygotowali bowiem kampanię, w której gracz wciela się w radzieckiego żołnierza. Dodatek wprowadza również kilka nowych jednostek i map do rozgrywki multiplayer.
Gangsters 2: Vendetta
Strategiczne 6 czerwca 2001
Druga odsłona taktycznej strategii czasu rzeczywistego o gangsterskich klimatach, wyprodukowana przez Hothouse Creations. Jako Joey Bane wykonujemy misje i zadania w celu odnalezienia morderców naszego ojca. Pomiędzy zadaniami zarządzamy też zasobami gangu i przemierzamy wirtualne miasto New Temperance. Dwuwymiarowa, izometryczna grafika prezentuje się całkiem nieźle. W grze zaimplementowano tryb multiplayer dla 4 graczy.
LEGO Rock Raiders
Strategiczne 13 listopada 1999
LEGO Rock Raiders to pierwsza strategia czasu rzeczywistego korzystające z licencji słynnych klocków. Całość została opracowana z myślą o najmłodszych graczach. Musimy pomóc komicznym rozbitkom w budowaniu bazy, w konstruowaniu sprzętu zmechanizowanego do poruszania się w obcym terenie i poszukiwaniu cennych złóż.
Kohan: Ahriman's Gift
Strategiczne 7 listopada 2001
Dodatek do bardzo dobrej gry z gatunku RTS - Kohan: Immortal Sovereigns dodający dwie nowe kampanie kontynuujące stary wątek, jedną rasę do wyboru oraz wiele nowych funkcji i możliwości.
Space Rangers
Strategiczne 27 grudnia 2002
Połączenie klasycznego kosmicznego symulatora (space-sima) z grą strategiczną. Całość przypomina takie tytuły jak „Frontier”, „Homeworld” czy „X2”. Podstawowym elementem wyróżniającym „Space Rangers” spośród gier o zbliżonej tematyce jest ciągłość zdarzeń.
Chris Sawyer's Locomotion
Strategiczne 7 września 2004
Locomotion stanowi de facto kontynuację niezwykle popularnej gry strategiczno-ekonomicznej, zatytułowanej Transport Tycoon i wprowadzonej do sprzedaży w 1994 roku. Zatem ponownie należy administrować ogromną korporacją przewozową, operującą na lądzie i wodzie oraz w przestrzeni powietrznej.
Total War
Strategiczne 4 grudnia 2001
Nieoficjalne rozszerzenie do Sudden Strike Forever, dodatku do znanej strategii czasu rzeczywistego, Sudden Strike, osadzonej w realiach II Wojny Światowej.
Total War II
Strategiczne 23 czerwca 2002
Drugi nieoficjalny dodatek do serii Sudden Strike, autorstwa niemieckiej firmy INtex Publishing GmbH. Wymaga jednie posiadania podstawowej wersji gry Sudden Strike.
Hostile Waters: Antaeus Rising
Strategiczne 13 czerwca 2001
RTS wzbogacony o elementy gry akcji. Dzieło studia Rage Software przenosi nas do odległego roku 2032, kiedy to na świecie panuje pokój, a wszystkie narody dążą do stworzenia globalnej cywilizacji. Taka sytuacja nie jest na rękę byłym prominentom i wojskowym, którzy organizują tajną armię na wyspach Pacyfiku – wszystko po to, by zdestabilizować sytuację polityczną i powrócić do dawnego stylu życia. Tytułowy Antaeus, czyli ostatni z superkrążowników, jest jedyną nadzieją ludzkości.
UFO: Gniew Boga
Strategiczne 5 lutego 2002
Laser Squad Nemesis to turowa gra taktyczna (klimaty S-F) przeznaczona do rozgrywki jedno i dwuosobowej (przez e-mail lub w trybie hotseat). Warto zauważyć, iż pracowali nad nią autorzy serii X-Com.
Master of Orion
Strategiczne 12 stycznia 1993
Master of Orion to gra strategiczna opracowana przez firmę Simtex Software, która pozwala wcielić się w przywódcę jednej z dziesięciu ras. Zadanie, jakie stawia przed Tobą program jest bardzo proste: skolonizować jak największą liczbę układów i wyeliminować wszystkich konkurentów, którzy staną Ci na drodze.
Truck Tycoon
Strategiczne 8 grudnia 2006
Strategia czasu rzeczywistego, w której zadaniem gracza jest założenie i rozwój własnej firmy transportowej. Tytuł ten pod wieloma względami przypomina takie pozycje jak Industry Giant II czy Chris Sawyer's Locomotion.
Call to Power II
Strategiczne 15 listopada 2000
Druga odsłona cyklu turowych strategii stanowiących odpowiedź firmy Activision na serię Sid Meier’s Civilization. Naszym zadaniem jest podbój świata i stworzenie największego imperium w historii. W tym celu zarządzamy rozbudową miast, odkrywamy nowe tereny, rozwijamy technologię i dbamy o gospodarkę.
Civil War: War Between the States
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy w czasy Amerykańskiej Wojny Secesyjnej. Gracze mogą objąć dowodzenie nad wojskami Unii oraz Konfederacji i zmienić wynik wojny.
Industry Giant
Strategiczne 20 marca 1997
Symulator ekonomiczny dzięki któremu można sprawdzić swoje umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem. Nasze obowiązki obejmują m.in. zdobywanie surowców, poprzez organizowanie sieci transportowej na lądzie, morzu i w powietrzu, budowanie fabryk oraz wprowadzanie wyrobów na rynek. Musimy też radzić sobie z bezlitosną konkurencją.
Dark Reign: The Future of War
Strategiczne 31 lipca 1997
Dark Reign: The Future of War to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), która w 1997 roku wyróżniała się w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym.
Stronghold (1993)
Strategiczne 4 grudnia 1993
Stronghold (1993) to klasyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stormfront. Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. Gracz wciela się we władcę krainy, a jego zadaniem jest wybudowanie silnej twierdzy, która oparłaby się atakom wroga, a jednocześnie stanowiła prężny ośrodek handlu i gospodarki.