Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

56. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 56. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
War Commander
War Commander

Strategiczne 16 kwietnia 2002

Strategia czasu rzeczywistego w której przenosimy się na pola europejskich bitew czasów II Wojny Światowej. Stajemy się dowódcą oddziału, który poprowadzi swoich podwładnych do wykonania wielu różnorodnych i niebezpiecznych zadań.

Myth II: Zielone Berety
Myth II: Zielone Berety

Strategiczne 30 lipca 2001

Dodatek do taktycznej gry strategicznej Myth II, który przenosi nas w krwawe realia wojny amerykańsko wietnamskiej gdzie czekają nas ciężkie walki w azjatyckiej dżungli i zaskakujące ataki wroga.

Wildfire (2004)
Wildfire (2004)

Strategiczne 13 października 2004

Gra akcji w której wcielamy się w członka specjalnej ekipy strażackiej starającej się opanować olbrzymie pożary lasów w Stanach Zjednoczonych.

Tropico: Rajska Wyspa
Tropico: Rajska Wyspa

Strategiczne 9 stycznia 2002

Oficjalny dodatek do wydanej wiosną 2001 roku strategii ekonomicznej Tropico studia PopTop Software. Podczas zabawy mamy ponownie okazję wcielić się w rolę dyktatora małej, karaibskiej wysepki i stosując różne strategie działania doprowadzić do jej rozkwitu. Rozszerzenie zatytułowane Rajska Wyspa (ang. Paradise Island) wprowadza do gry ponad 20 zupełnie nowych scenariuszy, szereg niedostępnych wcześniej budynków, nowe atrakcje dla odwiedzających, a także niespotykane dotąd typy turystów.

Age of Mythology: The Titans
Age of Mythology: The Titans

Strategiczne 30 września 2003

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.

Tridonis
Tridonis

Strategiczne 20 listopada 1998

Tridonis to strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez polskie studio deweloperskie Alien System. Tłem fabularnym dla gry jest inwazja obcych na Ziemię, dokonana w 2001 roku. Gracz może wybrać stronę konfliktu, której poczynaniami będzie kierował. Twórcy przygotowali 24 scenariusze do rozgrywki jednoosobowej oraz tryb multiplayer, w którym uczestniczyć mogą maksymalnie 4 osoby.

Pop Life: Droga na Szczyt
Pop Life: Droga na Szczyt

Strategiczne 31 października 2003

Wirtualna adaptacja brytyjskiego programu telewizyjnego z cyklu 'reality show'. Zadaniem graczy jest tutaj wykreowanie ciekawej osobowości, a także poprowadzenie jej po kolejnych szczeblach piosenkarskiej kariery.

City Life
City Life

Strategiczne 14 kwietnia 2006

City Life to propozycja skierowana dla miłośników gier "simopodobnych", w których od podstaw zajmujemy się stworzeniem miejskiej aglomeracji. Dzięki City Life poznajemy rozterki i męki tworzenia, jakie przeżywają miejscy architekci, którzy muszą wybudować wygodne, nowoczesne i funkcjonalne budynki, spełniające wymagania przeróżnych grup społecznych.

SimFarm
SimFarm

Strategiczne 13 czerwca 1993

SimFarm to kolejny twór firmy Maxis, powstały na fali ogromnej popularności SimCity. Tym razem jednak gracz nie wcieli się w rolę burmistrza miasta, ale stanie się najprawdziwszym farmerem, który hodując rośliny i zwierzęta musi stworzyć gospodarstwo rolne z prawdziwego zdarzenia.

I Wojna Światowa
I Wojna Światowa

Strategiczne 17 czerwca 2005

World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

Cities XL
Cities XL

Strategiczne 8 października 2009

Strategia, w której budujemy i zarządzamy miastami (tzw. „city builder”). Produkcja zawiera kilka scenariusz - najwięcej frajdy sprawia zbudowanie własnej metropolii od podstaw. Podczas tego procesu określamy układ ulic, stawiamy budynki i organizujemy komunikację, a później dbamy o zadowolenie mieszkańców. W dniu premiery atrakcją gry był także tryb online, dzięki któremu mogliśmy odwiedzać miasta innych graczy.

Warfare
Warfare

Strategiczne 19 września 2008

Warfare to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła osadzona jest w realiach ciągłych walk na Bliskim Wschodzie. Za przygotowanie gry odpowiada studio developerskie Mist Land.

Dwa Trony: Wojna Róż
Dwa Trony: Wojna Róż

Strategiczne 10 lutego 2004

Kolejna gra strategiczna z firmy Paradox Entertainment oparta na pomyśle i rozwiązaniach zastosowanych w roku 2001 w znakomitej Europa Universalis, a następnie w Europa Universalis II, Hearts of Iron, Europa Universalis Crown of the North czy Victoria: Empire Under the Sun.

Sword of the Stars
Sword of the Stars

Strategiczne 22 sierpnia 2006

Kosmiczna gra strategiczna zrealizowana w konwencji 4X. Znajdziemy w niej zarówno rozległą, trójwymiarową mapę przestrzeni kosmicznej, stanowiącą centrum naszych poczynań, turowy system budowy imperium, możliwość eksploracji planet, a także specjalny tryb walki gwiezdnej przywodzący na myśl takie gry jak Homeworld.

Dark Reign: The Future of War
Dark Reign: The Future of War

Strategiczne 31 lipca 1997

Dark Reign: The Future of War to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), która w 1997 roku wyróżniała się w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym.

Conquest: Wojny Pogranicza
Conquest: Wojny Pogranicza

Strategiczne 16 sierpnia 2001

Gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, której akcja osadzona została w przestrzeni kosmicznej. Trzy wielkie, obce nacje toczą zacięte boje z udziałem wielu różnorodnych jednostek.

Wildlife Park 2
Wildlife Park 2

Strategiczne 12 maja 2006

Symulator prosperowania enklawy dzikiej fauny i flory. Program zaszczepia potencjalnemu graczowi szczerą miłość do zwierząt i roślin, a następnie wręcza mu pewną kwotę gotówki, celem wzniesienia i utrzymania własnego ogrodu zoologicznego.

Kryzys Kubański: Lodowa Krucjata
Kryzys Kubański: Lodowa Krucjata

Strategiczne 29 lipca 2005

Ice Crusade bezpośrednio nawiązuje do wydarzeń, których byliśmy świadkami w grze Cuban Missile Crisis (znanej również pod nazwą The Day After). Akcja programu przenosi nas w tereny przygraniczne Stanów Zjednoczonych i Meksyku, gdzie dochodzi do starcia sił sowieckich oraz amerykańskich.

Master of Orion
Master of Orion

Strategiczne 12 stycznia 1993

Master of Orion to gra strategiczna opracowana przez firmę Simtex Software, która pozwala wcielić się w przywódcę jednej z dziesięciu ras. Zadanie, jakie stawia przed Tobą program jest bardzo proste: skolonizować jak największą liczbę układów i wyeliminować wszystkich konkurentów, którzy staną Ci na drodze.

Truck Tycoon
Truck Tycoon

Strategiczne 8 grudnia 2006

Strategia czasu rzeczywistego, w której zadaniem gracza jest założenie i rozwój własnej firmy transportowej. Tytuł ten pod wieloma względami przypomina takie pozycje jak Industry Giant II czy Chris Sawyer's Locomotion.

Call to Power II
Call to Power II

Strategiczne 15 listopada 2000

Druga odsłona cyklu turowych strategii stanowiących odpowiedź firmy Activision na serię Sid Meier’s Civilization. Naszym zadaniem jest podbój świata i stworzenie największego imperium w historii. W tym celu zarządzamy rozbudową miast, odkrywamy nowe tereny, rozwijamy technologię i dbamy o gospodarkę.

Trains & Trucks Tycoon
Trains & Trucks Tycoon

Strategiczne 22 marca 2002

Strategia ekonomiczna, w której gracz staje się managerem początkującej firmy transportowej. Celem jest stworzenie wielkiego konsorcjum i dorobienie się milionów na transporcie ludzi i towarów.

Civil War: War Between the States
Civil War: War Between the States

Strategiczne prace wstrzymane

Strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy w czasy Amerykańskiej Wojny Secesyjnej. Gracze mogą objąć dowodzenie nad wojskami Unii oraz Konfederacji i zmienić wynik wojny.

Industry Giant
Industry Giant

Strategiczne 20 marca 1997

Symulator ekonomiczny dzięki któremu można sprawdzić swoje umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem. Nasze obowiązki obejmują m.in. zdobywanie surowców, poprzez organizowanie sieci transportowej na lądzie, morzu i w powietrzu, budowanie fabryk oraz wprowadzanie wyrobów na rynek. Musimy też radzić sobie z bezlitosną konkurencją.