Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

49. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 49. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Emergency Rescue: Firefighters
Emergency Rescue: Firefighters

Strategiczne 26 kwietnia 2000

Strategia w której dowodzi się grupą strażaków ratujących ludzkie życie zagrożone w pożarach, wypadkach drogowych i katastrofach. Gracz ustala strategię wszystkich jednostek i wysyła je do gaszenia pożarów i ratowania ludzi. Do wykonania są 23 realistyczne misje.

Heroes Chronicles: Podbój Podziemi
Heroes Chronicles: Podbój Podziemi

Strategiczne 27 września 2000

Druga odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Podbój Podziemi Tarnum zostaje wysłany przez Przodków na pomoc królowej Allison z Erathii. Aby uwolnić duszę jej ojca z tytułowych Podziemi, nasz protagonista będzie musiał połączyć siły z demonem Deezeliskiem.

Konung 2: Blood of the Titans
Konung 2: Blood of the Titans

Strategiczne 12 marca 2004

Oficjalna kontynuacja gry „Konung: Legends of the North” (w Polsce znana jako „Konung: Legenda Północy”). „Konung” łączy wybrane cechy gier role-playing, strategii czasu rzeczywistego oraz przygodówek przy czym elementy RPG zdecydowanie przeważają.

Space Colony
Space Colony

Strategiczne 14 października 2003

Space Colony to utrzymana w klimatach science-fiction strategia ekonomiczna, stworzona przez zespół deweloperski studia FireFly. Gracz wciela się w rolę kolonizatora obcej planety, który przy użyciu dostępnych środków stara się zbudować tętniące życiem, galaktyczne metropolie. Zadanie jest o tyle trudne, że rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, a na mieszkańców kolonii czyha mnóstwo niebezpieczeństw.

Kohan II: Kings of War
Kohan II: Kings of War

Strategiczne 7 września 2004

Kontynuacja doskonałego RTS-a zatytułowanego Kohan: Immortal Sovereigns. Tym razem autorzy porzucili znane z poprzednich odsłon 2D i zamiast tego zaoferowali w pełni trójwymiarowi silnik graficzny. W porównaniu z typowymi grami tego gatunku, seria Kohan oferuje znacznie większą głębie taktyczną potyczek.

Dark Legions
Dark Legions

Strategiczne 11 kwietnia 1994

Dark Legions to gra strategiczna, przygotowana przez zespół Silicon Knights – znany m.in. z Blood Omen: Legacy of Kain, a wydana przez doskonale znany wszystkim fanom tego typu produkcji koncern SSI. Program pod wieloma względami przypomina opublikowanego w połowie lat osiemdziesiątych Archona.

Axis & Allies
Axis & Allies

Strategiczne 2 listopada 2004

Axis & Allies to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której przygotowanie odpowiadają programiści z zespołu developerskiego TimeGate Studios (twórcy znanej serii Kohan). Akcja programu przenosi graczy na fronty II Wojny Światowej - największego konfliktu zbrojnego XX-stulecia.

Centurion: Defender of Rome
Centurion: Defender of Rome

Strategiczne 20 maja 1990

Gracz wcieli się w rolę dowódcy rzymskich legionów, którego zadaniem jest podbić cały ówczesny świat (Europę, Azja Mniejszą oraz Północną Afrykę), posługując się zarówno dyplomacją, jak i siłą.

Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj
Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj

Strategiczne 29 października 2004

Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin
Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin

Strategiczne 20 września 2002

Kolejna część wyśmienitej gry strategicznej Combat Mission: Beyond Overlord. Przenosi ona akcję z frontu zachodniego na front wschodni, gdzie możemy dowodzić wojskami walczących stron w szeregu bitew i pojedynków, które odbyły się w okresie od operacji Barbarossa (czerwiec 1941) aż do końca wojny (zdobycia Berlina).

Submarine Titans
Submarine Titans

Strategiczne 28 lipca 2000

Submarine Titans jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowaną przez studio Ellipse. Akcja gry osadzona została w przyszłości. W wyniku zderzenia Ziemi z kometą ludzkość musiała schronić się w głębinach morskich. Gracze kierują poczynaniami jednej z trzech dostępnych frakcji - Białe Rekiny, Czarne Ośmiornice lub Silikoni (obcy), starając się przejąć kontrolę nad planetą.

Disciples II: Słudzy Ciemności
Disciples II: Słudzy Ciemności

Strategiczne 15 lipca 2003

Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „złych” nacji: Przeklętych Legionów i Hord Nieumarłych.

Narodziny Ameryki
Narodziny Ameryki

Strategiczne 24 lutego 2006

Birth of America to strategia turowa, której fabuła przenosi nas w lata 1755-83, czyli w czasy brytyjskiej wojny z Francuzami i Indianami o dominację w Ameryce Północnej oraz amerykańskiej wojny o niepodległość.

Command & Conquer: The First Decade
Command & Conquer: The First Decade

Strategiczne 7 lutego 2006

Zestaw dwunastu gier z serii Command & Conquer (jedenaście strategii czasu rzeczywistego i jeden tytuł akcji), wydanych na przestrzeni ostatniej dekady. Wszystkie tak zmodyfikowano aby bezproblemowo współpracowały z nowoczesnymi PeCetami i systemami operacyjnymi z rodziny Windows.

Army Men
Army Men

Strategiczne 10 czerwca 1998

Każda zwycięska armia potrzebuje wspaniałego dowódcy... nawet ta plastikowa. Takim oto mottem reklamowana jest gra Army Men - strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli wcielić się graczowi w rolę sierżanta oddziału miniaturowych żołnierzyków.

Age of Mythology: Złota Edycja
Age of Mythology: Złota Edycja

Strategiczne 7 września 2004

Age of Mythology: Złota Edycja to specjalne wydanie opartej na greckiej mitologii, przebojowej strategii czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Ensemble Studios. W pakiecie znalazły się gra Age of Mythology oraz jej oficjalne rozszerzenie Age of Mythology: The Titans, wprowadzające m.in. nową rasę - Atlantów.

Settlers 4: Nowe misje
Settlers 4: Nowe misje

Strategiczne 23 lipca 2001

The Settlers IV: Mission Pack to dodatek do czwartej odsłony popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali trzy nowe kampanie, na które składa się łącznie ponad 50 misji. Gracz może zostać przywódcą Majów, Rzymian lub Wikingów i zmierzyć się z nowymi wyzwaniami.

Paradise Cracked
Paradise Cracked

Strategiczne 11 stycznia 2003

Mieszanka gatunków wzorowana na najlepszych grach strategicznych z elementami cRPG, osadzona w cyberpunkowej przyszłości. Gracz wciela się w postać młodego hackera, który wchodzi przypadkiem w posiadanie tajemniczych danych komputerowych. Od tego momentu wszyscy, począwszy od armii i policji na ulicznych gangach kończąc zaczynają dybać na jego życie.

Dark Planet: Battle for Natrolis
Dark Planet: Battle for Natrolis

Strategiczne 19 marca 2002

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w odległej przyszłości. Trzy nacje: Ludzie, Sorin oraz Dreil; walczą o dominację. Akcja gry toczy się w pełni trójwymiarowym środowisku i przy dynamicznie zmieniających się warunkach atmosferycznych oraz stałym upływie czasu.

Ancient Wars: Sparta
Ancient Wars: Sparta

Strategiczne 8 grudnia 2006

Sparta: Ancient Wars jest pierwszą częścią cyklu PeCetowych strategii czasu rzeczywistego, traktującego o głośnych starożytnych wojnach. Jak sama nazwa wskazuje, przejmujemy kontrolę nad legendarnymi oddziałami spartańskimi rodem z Półwyspu Peloponeskiego, słynącymi przede wszystkim z niesamowitej bitności.

The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe

Strategiczne 22 marca 2005

The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe to rozszerzenie wzbogacające podstawową wersję gry The Settlers: Dziedzictwo Królów. W dodatku znalazła się nowa kampania, a także mapy przeznaczone do rozgrywek w trybie single- i multiplayer. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali również kilku nowych bohaterów, dodatkowe budynki oraz funkcjonalny edytor, pozwalający tworzyć własne scenariusze.

Age of Empires II: The Conquerors
Age of Empires II: The Conquerors

Strategiczne 25 sierpnia 2000

Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm
Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm

Strategiczne 29 kwietnia 2005

Hammer & Sickle to taktyczna gra akcji z elementami cRPG przygotowana przez studio developerskie Nival Interactive. Stanowi ona ideowego następcę bardzo udanego Silent Storma (zastosowano ten sam engine).

Rush for Berlin
Rush for Berlin

Strategiczne 26 maja 2006

Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).