48. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 48. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
SimCity (1989)
Strategiczne 9 czerwca 1989
Klasyczna gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w rolę burmistrza hipotetycznego miasta. Tylko od naszego sprawnego zarządzania i sprytu będzie zależeć, czy mała wioska zamieni się w kwitnącą metropolię.
Toy Soldiers
Strategiczne 24 kwietnia 2012
Toy Soldiers jest strategią z rodzaju "tower defense" stworzoną przez zespół deweloperski studia Signal. Akcja gry odnosi się do działań militarnych z okresu I wojny światowej, przy czym jednak gracze sterują poczynaniami plastikowych żołnierzyków toczących zmagania na makietach pól bitewnych. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy zręcznościowe.
Might & Magic: Clash of Heroes
Strategiczne 22 września 2011
Poboczna odsłona popularnej serii Might & Magic opracowana przez studio Capybara Games. Rozgrywka łączy w sobie elementy gry logicznej, fabularnej oraz strategii turowej i pod względem oprawy przypomina nieco produkcje z gatunku jRPG. Fabuła podzielona została na 5 zazębiających się ze sobą epizodów, podczas których zajmować się będziemy realizacją zlecanych nam zadań poprzez eksplorację, rozmowy z napotkanymi postaciami niezależnymi oraz oczywiście walkę.
Dark Reign 2
Strategiczne 28 czerwca 2000
W apokaliptycznej przyszłości niestabilna ekologicznie Ziemia rządzona jest przez represyjne siły policyjne Jovian Detention Authority. Opozycyjne siły Sprawlerów, za pomocą swej niekonwencjonalnej broni muszą walczyć o wolność.
Mayday: Conflict Earth
Strategiczne 28 kwietnia 2000
Przedstawiciel gatunku strategii czasu rzeczywistego, w którym stajemy sie dowódca wojsk jednego z trzech wielkich ziemskich ugrupowan walczacych ze soba o wladze i dostep do surowców naturalnych.
Siła i Honor: Imperatorzy Wieków
Strategiczne 9 grudnia 2004
Strength and Honor to gra strategiczna, która do pewnego stopnia przypomina tytuły z serii Total War. Jej akcja toczy się tuż po śmierci Juliusza Cezara, kiedy to Brutus i Cassius walczą o przywrócenie świetności Imperium Rzymskiego, a królowa Kleopatra stara się zapewnić poddanym pomyślność, mając wizję stworzenia wielkiego imperium Egiptu.
Jagged Alliance 2.5: Unfinished Business
Strategiczne 1 grudnia 2000
Samodzielny dodatek do turowej gry taktyczne Jagged Alliance 2. Oferuje on zupełnie nową kampanię, w której rozegramy 20 ekscytujących misji. Do boju możemy poprowadzić postacie zaimportowane z podstawki, lub zatrudnić nowych najemników. Nie zabrakło też nie widzianych dotąd rodzajów uzbrojenia.
Soldiers of Anarchy
Strategiczne 25 października 2002
Soldiers of Anarchy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w zniszczonym przez nuklearną apokalipsę świecie niedalekiej przyszłości. Gracz staje na czele jednej z nielicznych grup ludzi, którym udało się przeżyć zagładę i rywalizując z konkurencyjnymi frakcjami stara się zbudować nową cywilizację.
Empire Earth II: Władza Absolutna
Strategiczne 14 lutego 2006
Pierwsze rozszerzenie do gry Empire Earth II, stworzone przez studio Mad Doc Software. Autorzy oddają w nasze ręce cztery nowe cywilizacje (mowa o Francuzach, Masajach, Rosjanach oraz Zulusach), a także szereg świeżych map, wśród których pojawiają się zarówno mroźne rosyjskie pustkowia, jak i afrykańskie pustynie. Empire Earth II: The Art of Supremacy to także trzy nowe kampanie, których akcja rozpoczyna się np.
Emergency Rescue: Firefighters
Strategiczne 26 kwietnia 2000
Strategia w której dowodzi się grupą strażaków ratujących ludzkie życie zagrożone w pożarach, wypadkach drogowych i katastrofach. Gracz ustala strategię wszystkich jednostek i wysyła je do gaszenia pożarów i ratowania ludzi. Do wykonania są 23 realistyczne misje.
Konung 2: Blood of the Titans
Strategiczne 12 marca 2004
Oficjalna kontynuacja gry „Konung: Legends of the North” (w Polsce znana jako „Konung: Legenda Północy”). „Konung” łączy wybrane cechy gier role-playing, strategii czasu rzeczywistego oraz przygodówek przy czym elementy RPG zdecydowanie przeważają.
Axis & Allies
Strategiczne 2 listopada 2004
Axis & Allies to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której przygotowanie odpowiadają programiści z zespołu developerskiego TimeGate Studios (twórcy znanej serii Kohan). Akcja programu przenosi graczy na fronty II Wojny Światowej - największego konfliktu zbrojnego XX-stulecia.
Centurion: Defender of Rome
Strategiczne 20 maja 1990
Gracz wcieli się w rolę dowódcy rzymskich legionów, którego zadaniem jest podbić cały ówczesny świat (Europę, Azja Mniejszą oraz Północną Afrykę), posługując się zarówno dyplomacją, jak i siłą.
Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj
Strategiczne 29 października 2004
Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.
Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin
Strategiczne 20 września 2002
Kolejna część wyśmienitej gry strategicznej Combat Mission: Beyond Overlord. Przenosi ona akcję z frontu zachodniego na front wschodni, gdzie możemy dowodzić wojskami walczących stron w szeregu bitew i pojedynków, które odbyły się w okresie od operacji Barbarossa (czerwiec 1941) aż do końca wojny (zdobycia Berlina).
Space Colony
Strategiczne 14 października 2003
Space Colony to utrzymana w klimatach science-fiction strategia ekonomiczna, stworzona przez zespół deweloperski studia FireFly. Gracz wciela się w rolę kolonizatora obcej planety, który przy użyciu dostępnych środków stara się zbudować tętniące życiem, galaktyczne metropolie. Zadanie jest o tyle trudne, że rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, a na mieszkańców kolonii czyha mnóstwo niebezpieczeństw.
Kohan II: Kings of War
Strategiczne 7 września 2004
Kontynuacja doskonałego RTS-a zatytułowanego Kohan: Immortal Sovereigns. Tym razem autorzy porzucili znane z poprzednich odsłon 2D i zamiast tego zaoferowali w pełni trójwymiarowi silnik graficzny. W porównaniu z typowymi grami tego gatunku, seria Kohan oferuje znacznie większą głębie taktyczną potyczek.
Korona Północy
Strategiczne 22 lipca 2003
Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.
Dark Legions
Strategiczne 11 kwietnia 1994
Dark Legions to gra strategiczna, przygotowana przez zespół Silicon Knights – znany m.in. z Blood Omen: Legacy of Kain, a wydana przez doskonale znany wszystkim fanom tego typu produkcji koncern SSI. Program pod wieloma względami przypomina opublikowanego w połowie lat osiemdziesiątych Archona.
Disciples II: Słudzy Ciemności
Strategiczne 15 lipca 2003
Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „złych” nacji: Przeklętych Legionów i Hord Nieumarłych.
Narodziny Ameryki
Strategiczne 24 lutego 2006
Birth of America to strategia turowa, której fabuła przenosi nas w lata 1755-83, czyli w czasy brytyjskiej wojny z Francuzami i Indianami o dominację w Ameryce Północnej oraz amerykańskiej wojny o niepodległość.
Command & Conquer: The First Decade
Strategiczne 7 lutego 2006
Zestaw dwunastu gier z serii Command & Conquer (jedenaście strategii czasu rzeczywistego i jeden tytuł akcji), wydanych na przestrzeni ostatniej dekady. Wszystkie tak zmodyfikowano aby bezproblemowo współpracowały z nowoczesnymi PeCetami i systemami operacyjnymi z rodziny Windows.
Army Men
Strategiczne 10 czerwca 1998
Każda zwycięska armia potrzebuje wspaniałego dowódcy... nawet ta plastikowa. Takim oto mottem reklamowana jest gra Army Men - strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli wcielić się graczowi w rolę sierżanta oddziału miniaturowych żołnierzyków.
Heroes Chronicles: Podbój Podziemi
Strategiczne 27 września 2000
Druga odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Podbój Podziemi Tarnum zostaje wysłany przez Przodków na pomoc królowej Allison z Erathii. Aby uwolnić duszę jej ojca z tytułowych Podziemi, nasz protagonista będzie musiał połączyć siły z demonem Deezeliskiem.