18. Gry Logiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 18. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne na platformę PC.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Transformers: Centrum Zabawy
Logiczne 13 lipca 2007
Zestaw kilkunastu gier logicznych oraz zabaw dla najmłodszych użytkowników komputerów, nawiązujący oczywiście do filmu science-fiction pod tym samym tytułem.
Escape Rosecliff Island
Logiczne 15 kwietnia 2009
Gra typu "hidden object games" przeznaczona głownie dla casualowych graczy. Wcielamy się w rolę rozbitka, który wylądował na tytułowej wyspie po katastrofie statku.
Fritz 12
Logiczne 1 października 2009
Dwunasta odsłona uznanego programu szachowego, opracowana przez niemieckie studio Chessbase. Gra posiada rozbudowany silnik o różnych stopniach trudności, dzięki czemu nadaje się jako partner treningowy zarówno dla żółtodziobów, jak i mistrzów szachowych. Autorzy nie zapomnieli też o wirtualnych poradnikach dla początkujących oraz trybie multiplayer.
RUSH
Logiczne 3 grudnia 2010
RUSH to gra logiczna stworzona przez studio Two Tribes, które opracowało również platformówkę o przygodach pisklęcia – Toki Tori. Deweloper jest też znany z takich tytułów jak: ReWind czy Rubik's Puzzle World.
Video Strip Poker Boys
Logiczne 19 grudnia 2008
Video Strip Poker Boys jest czwartą odsłoną cyklu gier karcianych, rozwijanego przez firmę Torquemada Games. W przeciwieństwie do poprzednich części, tym razem gracze mają okazję zagrać w rozbieranego pokera z przystojnymi młodzieńcami. Każdy z pięciu kierowanych przez komputerową sztuczną inteligencję przeciwników różni się stylem gry.
Roller Coaster World
Logiczne 12 maja 2003
Gra, w której główną atrakcją jest możliwość konstruowania, a następne testowania ogromnych kolejek górskich (tak zwanych RollerCoasterów).
Deep Fritz 8
Logiczne 11 kwietnia 2003
Kolejna wersja bardzo znanego programu szachowego, ta sama, z którą zmierzył się w 2003 roku Garry Kasparov (pojedynek ten zakończył się remisem 2:2).
Cartoon Maker 2: Zróbmy Film
Logiczne 20 listopada 2003
Sequel Cartoon Makera, bardzo udanego, przeznaczonego dla dzieci, programu do robienia prostych filmów animowanych. W porównaniu z poprzedniczką ta część oferuje nowe zestawy teł, postaci, obiektów, dźwięków i muzyki, itd.
Matma II: Przygody w Cyfrolandii
Logiczne 26 lutego 2001
Gra edukacyjna dla dzieci, dzięki której poznają one w formie zabawy przebogaty świat maetematyki i cztery podstawowe działąnia arytmetyczne.
Disney's Aladdin Chess Adventures
Logiczne 5 października 2004
Disney's Aladdin Chess Adventures jest komputerową grą szachową, powstałą na kanwie popularnych filmów animowanych z arabskim awanturnikiem w roli głównej, przygotowanych przez wytwórnię Walta Disney'a. Na ekranie oglądamy więc wiele znajomych osób – oprócz Aladyna m.in. Dżin, Księżniczka Jasmine oraz Wezyr Jafar i małpka Abu.
Dark Signs
Logiczne 4 stycznia 2003
„Dark Sings” jest tytułem o tematyce zbliżonej do takich tytułów jak „Uplink” czy „BS Hacker”. Gracz może wcielić się w jedną z dwóch postaci: hakera lub crackera.
Lemmings 2: The Tribes
Logiczne 21 lipca 1993
Kolejna gra ze słynnej serii Lemmings, znacznie rozbudowana w stosunku do pierwowzoru. Głównym zadaniem gracza jest zdobycie dwunastu części potężnego talizmanu, które zostały rozrzucone po całej krainie.
The Lemmings Chronicles
Logiczne 6 kwietnia 1994
Próba stworzenia czegoś nowego z oklepanego już nieco tematu. Lemingi przeżyły metamorfozę wizualną, ponadto zabrano im dotychczasowe umiejętności a wprowadzono elementy charakterystyczne dla gier przygodowych, np. podnoszenie przedmiotów i wykorzystywanie ich w określonym miejscu.
Digital Warriors
Logiczne 15 lutego 1994
Digital Warriors nawiązują do idei Wojen Rdzeniowych (ang. Core Wars), czyli rozgrywanych w wydzielonym obszarze pamięci pojedynków programów. Tutaj jednak nie mamy już do czynienia z tak wysokim poziomem abstrakcji, gdyż walki odbywają się na bardziej przyjaznych oku arenach, a toczą je ze sobą programowalne czołgi.
Beat Up A Millionaire 2
Logiczne 5 kwietnia 2002
Beat Up A Millionaire 2 to druga edycja przebojowej parodii znanego teleturnieju zawierająca całkiem nowe pytania. Gracze odpowiadają na pytania z różnych dziedzin wiedzy (geografia, przyroda) i kultury masowej (telewizja, gry komputerowe).
The 3D Gamemaker
Logiczne 21 września 2001
Łatwe w użyciu narzędzie dla tych, którzy chcą przekonać się, jak w prosty sposób można stworzyć własna grę. Program odznacza się niesamowitą prostotą obsługi oraz bardzo dużą bazą gotowych modeli i elementów z których można stworzyć wiele całkowicie odmiennych i widowiskowych gier.
Snoopy's Game Club
Logiczne 12 września 1992
Opracowany w 1992 roku przez firmę Accolade program Snoopy’s Game Club to zestaw trzech gier logicznych, który skierowany jest do najmłodszych użytkowników. Produkt pełni rolę edukacyjną, pozwalając dzieciom na rozwiązywanie prostych łamigłówek.
Chris Moneymaker's World Poker Championship
Logiczne 5 kwietnia 2005
Symulacja kilku różnych odmian tytułowego pokera. Gwiazdą programu jest tytułowy zawodnik i zarazem triumfator jednego z prestiżowych turniejów pokerowych z cyklu World Poker Tour.
Gabi Uczy: Literki
Logiczne 23 września 2003
Gabi Uczy: Literki to kolejny program edukacyjny dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat, z wesołą mrówką Gabi w roli gospodarza. Dzięki tej produkcji maluchy uczą się liter, całego abecadła, a także poznają brzmienie i zapis głosek oraz prostych słów.
Klub Zabaw Przedszkolaka: Lis i Niedźwiedź
Logiczne 19 lipca 2007
Kolejna produkcja przygotowana przez firmę Aidem Media z myślą o najmłodszych. Gra została dostosowana do poziomu intelektualnego dziecka w wieku 4-8 lat i zawiera pięć zabaw wspomagających tok edukacji przedszkolnej, stymulujących rozwój umysłowy oraz twórcze myślenie, ćwiczących pamięć, spostrzegawczość i refleks.
Zwariowany Czarodziej II: Porwanie Harolda
Logiczne 15 września 2000
Druga część przygód Danne'go, który wraz z przyjaciółmi, muchą Florą i myszą Doną, musi powstrzymać swego wuja czarodzieja przed zwariowanym pomysłem transformacji ogrodowych zwierząt.
Bolek i Lolek: Moje pierwsze studio plastyczne
Logiczne 19 lipca 2007
Bolek i Lolek: Moje pierwsze studio plastyczne to kolejna gra edukacyjna przygotowana przez firmę Aidem Media z myślą o młodych użytkownikach komputerów, w której dzieciom towarzyszą dwaj sympatyczni, dobrze znani, tytułowi bohaterowie.
Zabawy z językiem angielskim: Przygody koguta
Logiczne 3 września 2008
Przygody Koguta to drugi program z serii gier edukacyjnych o wspólnym tytule Zabawy z językiem angielskim, przeznaczony dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat. Tak jak w pierwszej odsłonie, tak i tutaj maluchy bawiąc się poznają otaczający je świat w języku angielskim.
Ingenious
Logiczne 19 czerwca 2007
Gra logiczna, w której do zabawy możemy zaprosić trzy inne osoby. Naszym zadaniem jest zapełnianie planszy w taki sposób żeby obok siebie znalazły się pola z tego samego koloru.