11. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 11. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Myth: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Myth: Antologia to zestaw gier z popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio deweloperskie Mumbo Jumbo. W pakiecie znalazły się: Myth: Upadli Władcy, Myth II: Duszożerca, Myth II: Chimera oraz Myth III: The Wolf Age. Dodatkowym atutem zestawu są dziesiątki scenariuszy stworzonych przez fanów serii.
R.U.S.E.
Strategiczne 7 września 2010
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach II Wojny Światowej. Produkt skupia się przede wszystkim na walkach zakrojonych na ogromną skalę i wykorzystaniu różnych podstępnych technik.
Knights & Merchants: The Peasants Rebellion
Strategiczne 1 listopada 2001
Kontynuacja gry strategiczno-ekonomicznej Knights & Merchants: The Shattered Kingdom. Akcja osadzona została w anglosaskich realiach XIII wieku naszej ery, a zadaniem graczy jest zjednoczenie licznych mniejszych państewek i prowincji w jedno silne królestwo.
Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.
Empire Earth III
Strategiczne 6 listopada 2007
Empire Earth III to kolejna część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego. Produkcja opracowana została przez firmę Mad Doc Software, która na swoim koncie ma też jej poprzednią odsłonę. W dalszym ciągu mamy do czynienia z grą typu RTS, ale jest ona o wiele bardziej dynamiczna niż pozostałe części serii.
Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Strategiczne 9 października 2006
Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.
Falling Frontier
Strategiczne 2025
Kosmiczny RTS stawiający na bardziej realistyczne podejście do kosmicznej wojny i ekspansji niż konkurencja. Dzieło jednoosobowego zespołu Stutter Fox Studios wyróżnia się nietypowym podejściem do kwestii zasobów i logistyki, rzutującym na całą rozgrywkę.
Victoria II
Strategiczne 13 sierpnia 2010
Victoria II jest sequelem wydanej w 2003 roku gry strategicznej Victoria: Empire Under the Sun. Gracze mają okazję stanąć na czele jednego z ponad 200 państw i pokierować jego losami na przestrzeni ponad stu lat (1835-1939). Deweloperzy ze studia Paradox Interactive zadbali o zgodność z historycznymi faktami oraz rozbudowane opcje zarządzania gospodarką, armią i polityką.
Emergency 3
Strategiczne 21 stycznia 2005
„Emergency 3” to kolejny już tytuł wchodzący w skład serii słynnych gier strategicznych. Podstawowym czynnikiem, który odróżnia te pozycje na tle konkurencyjnych produktów jest to, że gracz nie odbiera innym ludziom życia a je ratuje.
Ósmy cud świata
Strategiczne 12 marca 2004
Czwarta odsłona cyklu „Cultures”, łącząca w sobie elementy prostej przygodówki oraz strategii czasu rzeczywistego. Jej akcja rozgrywa się po wydarzeniach zaprezentowanych w „Northland” (trzeciej części serii „Cultures”).
Total Annihilation
Strategiczne 12 września 1997
Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.
Tropico (2001)
Strategiczne 25 kwietnia 2001
Tropico to pierwsza odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych. Gracz wciela się w rolę dyktatora na jednej z wysepek fikcyjnego archipelagu. Jego zadaniem jest doprowadzić niewielkie państewko do rozkwitu. Deweloperzy ze studia PopTop Software zadbali o humorystyczne podejście do tematu oraz klimatyczną oprawę wizualną.
Steel Division: Normandy 44
Strategiczne 23 maja 2017
Kolejna strategia wojenna w portfolio wydawniczym Paradox Interactive, opracowana przez francuskie studio Eugen Systems. Produkcja czerpie garściami ze stworzonej przez zespół serii Wargame, pozwalając graczom wziąć udział w walkach w Normandii toczonych w 1944 roku. W grze znalazły się armie takich państw, jak Niemcy, Stany Zjednoczone, Francja, Kanada, Anglia, Szkocja oraz Polska.
Dungeon Keeper (1997)
Strategiczne 26 czerwca 1997
Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.
Sudden Strike 2
Strategiczne 8 sierpnia 2002
Sudden Strike 2 jest kontynuacją wydanej w 2000 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Fireglow pozostali wierni realiom II wojny światowej, powiększając jednak obszar działań także o Azję i Pacyfik. Gracze mogą dowodzić siłami ZSRR, USA, Wielkiej Brytanii, III Rzeszy i Japonii. W porównaniu z pierwowzorem sequel odznacza się większą liczbą jednostek oraz lepszą oprawą wizualną.
Polanie
Strategiczne 21 marca 1996
Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.
Minecraft Legends
Strategiczne 18 kwietnia 2023
Tytuł z pogranicza gier akcji i strategii, opracowany przez ekipy Mojang Studios i Blackbird Interactive. W Minecraft Legends naszym zadaniem jest obrona krainy Overworld przed piglinami – najeźdźcami z Netheru. Tytuł oferuje kampanię fabularną, tryb kooperacyjny i moduł PvP.
Kroniki Czarnego Księżyca
Strategiczne 27 czerwca 1999
Zostań dzielnym i nieustraszonym rycerzem, opowiedz się po jednej ze stron konfliktu toczącego się w przepięknej fantastycznej, pełnej magii krainie i walcz w obronie interesów swojego władcy.
Alien Nations
Strategiczne 20 marca 1999
Alien Nations to gra strategiczna, której akcja rozgrywa się w fantastycznej krainie zamieszkałej przez trzy różne nacje: waleczne Amazonki, przebiegłych Sajikisów oraz odważnych Pimmonów.
Warlords: Battlecry II
Strategiczne 12 marca 2002
Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.
Stormgate
Strategiczne jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od sierpień 2024)
RTS dystrybuowany w modelu free-to-play, za którego opracowaniem stoją weterani z firmy Blizzard Entertainment – zespół Frost Giant Studios. W Stormgate przejmujemy kontrolę nad ludźmi bądź kosmicznymi najeźdźcami znanymi jako Infernale. Tytuł oferuje kampanię fabularną, tryb współpracy oraz moduł PvP.
Wyprawa na Północ
Strategiczne 4 grudnia 2002
Trzecia gra z przygodowo-strategicznego cyklu - Cultures. Tym razem główni bohaterowie muszą przeciwstawić się knowaniom złego boga Loki. Twórcy przygotowali dla kampanię składającą się z ośmiu głównych, rozbudowanych misji oraz szeregu map dodatkowych. Zabawę dodatkowo przedłuża edytor misji.
Men of War: Oddział Szturmowy
Strategiczne 25 lutego 2011
Samodzielne rozszerzenie do wydanej w grudniu 2007 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego autorstwa ukraińskiego studia Best Way. Pod względem mechaniki Men of War: Oddział Szturmowy nie odbiega od założeń oryginału, a podczas zabawy mamy możliwość pokierowania oddziałami amerykańskimi, radzieckimi, niemieckimi oraz niedostępnymi wcześniej brytyjskimi i japońskimi, walcząc na różnych frontach II wojny światowej.
Kozacy II: Bitwa o Europę
Strategiczne 19 czerwca 2006
Samodzielny dodatek do gry Kozacy II: Wojny Napoleońskie, strategii czasu rzeczywistego osadzonej w XIX-wiecznej Europie, stworzonej przez ukraińskie studio GSC Game World. Oprócz sześciu grywalnych państw obecnych w dwójce, rozszerzenie Kozacy II: Bitwa o Europę oferuje trzy nowe nacje: Hiszpanię, Księstwo Warszawskie i Konfederację Reńską.