Xbox Series X: Ray Tracing - czy będzie obsługiwany? Xbox Series X|S poradnik, najlepsze porady
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2020
Ray Tracing to jedna z nowinek graficznych, która często znacząco zmienia grafikę gier i polepsza doznania wizualne przy rozgrywce. Czy technologia ta stanie się standardem przy nowej konsoli Microsoft?
Ray Tracing to w wielkim skrócie symulacja realistycznego światła w grafice komputerowej, a tym samym dostarczenie użytkownikom znacznie bardziej realistycznych wrażeń w trakcie rozgrywki. Przykładowo Ray Tracing może wpływać na to, że karoseria samochodów w grach wyścigowych będzie prezentować odbicia pojazdów innych zawodników. Czy Xbox Series X będzie wspierać Ray Tracing? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz poniżej!
Czy Xbox Series X ma Ray Tracing?
Ray Tracing to jedna z największych nowości w świecie wirtualnej rozrywki, która pojawiła się na rynku wraz z kartami graficznymi Nvidii z serii RTX i będzie również dostępna na konsolach nowej generacji co oznacza, że Ray Tracing jest w pełni wspierany przez konsolę Xbox Series X. Technologia śledzenia promieni (DirectX Ray Tracing) będzie więc dostępna w grach. Dodatkowo, potwierdzono wsparcie dla zmiennego odświeżania (VRR) i automatycznego obniżenia latencji (ALLM). Możemy być więc pewni, że gry w pełni wykorzystujące potencjał technologiczny Xboxa będą niezwykle dopracowane graficznie.
Warto jednak pamiętać, że technologia Ray Tracingu, potrafi naprawdę zmienić oblicze całej gry. Microsoft przedstawił tę technologię na przykładzie Minecrafta - gra z włączonym dynamicznym oświetleniem wyglądała niezwykle klimatycznie i zdecydowanie bardziej realistycznie. Tytuły produkowane z myślą o tej technologii będą wyglądać naprawdę zjawiskowo.