Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wrota Baldura - poradnik do gry

Wrota Baldura - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Lokacje: 1100-2000 | Wrota Baldura poradnik Wrota Baldura

Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019

1100 - SW BALDURS GATE

Komendant Scar daje drugie zadanie, które polega przeprowadzenie dochodzenia w sprawie znikających ludzi, radzi aby zacząć od odszukania wejścia do kanałów we wschodniej części miasta i zbadania ich. Tam okazuje się, że to sprawka Ogre Maga (bastard Sword +1). Do Scara trzeba zanieść pierścień Ogre Maga. Ten prosi o przyniesienie pozostałości po ofiarach. (2000 exp, 2300 gp). INNE: w kanałach można spotkać również Schlumpscha the Sewer King oraz bandę koboldów Ratsana, którzy niestety nie mają nic ciekawego. INNE: W siedibie Flaming Fist na piętrze w skrzyni leży Splint Mail +1, a w piwnicy Splint Mail +1 i Halberd +1.

Sear prowadzi drużynę do Duka Eltana, który zleca infiltracje dowództwa Iron Throne, w celu znalezienia dowodów na ich działalność przeciwko władzom Baldurs Gate. Na ostatnim piętrze przebywa pięciu oficerów Iron Throne (Ring of Free Action "Edventar's Gift", Halberd +2 "Suryris' Blade", Bracers of Defence AC 7, Wand of Lightning, Wand of Heavens, War Hammer +1, Mace +1). W posiadaniu Zhalmara Cloudwulfea jest list od Sarevoka, a w biurku można znaleźć dwa dalsze dokumenty z którymi trzeba się udać do Duka Eltana. Eltan wysyła drużynę do Candelkeep wręczając potrzebną do wejścia do biblioteki Book of Ancient Knowledge "History of the Nether Scrolls" (2000 gp). Tą misję trzeba KONIECZNIE wykonać jako ostatnią w Baldur's Gate.

Mag Sunin, ze swoimi sługami Joularem i Maką, próbują bronić domu. Sunin ma Ring of Wizardry "Evermemory", Mage Robe of Electrical resistance. INNE: Joular ma Long Sword +1.

Żołnierz Fergus w siedzibie The Flaming Fist potrzebuje pierścień angel skin dla swojej dziewczyny. (800 exp, Reputation +1).

W jednym ze sklepów czterech złodziei pod przywództwem Wiven chce zabrać całe złoto (Short Sword +1).

NPC do przyłączenia:

TIAX - Cleric/Thief, Gnome Male, Chaotic Evil

1100 - SW BALDURS GATE - Po powrocie z Candlekeep

Przed koszrami Flaming Fist czeka Tamoko. Prosi aby pokonać Sarevoka ale go nie zabijać. Jeżeli obieca się jej, że Sarevok nie zginie to wyjawia, że zabójcy Duka Entara, Stythe i Krystian, przebywają w Undercellar. Wspomina również o kobiecie Sarevoka w siedzibie Iron Throne.

W siedzibie Flaming Fist przebywają najemnicy których trzeba pokonać. Kent ma podejrzenia, że lekarz zajmujący się Dukem Eltanem, Rashad, nie jest prawdziwym lekarzem. Trzeba zabić Rashada. Eltan prosi aby ukryć go przed Angelo u Harbourmastera. Wręcza również list Sarevoka do Kizska. (2500 exp).

1200 - S BALDURS GATE

Na statku Low Lantern dwie prostytutki, Desreta (Gauntless of Ogre Power "hands of Takkok". Long Sword +1) i Vay-ya (Dagger +1, Wand of Fire), pragną nam pokazać entropijną przyjemność - prawdopodobnie po śmierci, ponieważ atakują drużynę.

Po znalezieniu Ghoraka i nieudanej próbie uleczenia go dowiadujemy się że aby go uleczyć musimy odnaleźć czaszkę jego brata, Kerepha, ukrytą za obrazem w Three Old Kegs na mapie 0200 i zanieść ją do Agnasi w The Lady Hall na mapie 0600 (1000 exp, Reputation +1).

Half-elf Noralee zgbuiła gauntles gdzieś miedzy magazynami a portem. Leżą one w skrzyni obok WaterQueen's House. Są to Bracers of Weapon Skill "Xarrnous' Second Sword Arm". (1000 exp, 45 gp, Reputation +1).

1200 - S BALDURS GATE - Po powrocie z Candlekeep

W siedibie Iron Throne Dhaniel mówi, że Sarevok ma zamiar zostać Grand Dukem i rozpocząć woję z Amn.

Gregor *Short Sword +1), syn Brunosa, jednego z przywódców Iron Throne, chce pomścić ojca.

Na ostatnim piętrze Iron Thron przebywa Cythandria, była kobieta Sarevoka. Po krótkiej walce wyjawia, że Sarevok znajduje się obecnie w Undercellar. Można jej nie zabijać ponieważ sama oddaje większość rzeczy. Ma jednak również The Diary of Sarevok, oraz dwa listy od zabójcy Stythe.

1300 - SE BALDURS GATE

Necromancer Nemphre potrzebuje Bloodstone Amulet od necromancera Arkiona. Aby dostać amulet trzeba zabić Arkiona. (1000 exp, Vampiric Touch Scroll ). Przed zabiciem Arkiona lepiej wykonać dla niego misję. Nemphre ma Onyx Ring, który razem z Bloodstone Amuletem trzeba zanieść Ordulinianowi w Sorcerous Sundries na mapie 0800. INNE: na półkach w domu Nemphere leży Cloak of Protection +1.

W Blade and Stars Inn G'Axir the Seer prosi o przyniesienie mu Sphene Gem. Ma go np. bazyliszek w porcie. (1000 exp.).

W Blade and Stars inn kapłanka Leiry, Shaella, prosi o przyniesienie Great Book of the Unknowing z biblioteki Candlekeep. Book of Understunding lezy w katakumbach Canlekeep.

Nadarin zleca zabicie bazyliszka, który uciekł za statku i sterrozował jeden z magazynów w dokach. (1300 exp, 500 gp, Boots of Stealth "Worn Whispers")

W jednym z budynków dwóch złodziej, Michael i Taxec, okradają dom. Michael ma Light Crossbow +1.

W karczmie Sanadal Gwist poprosiła o sprawdzenie co stało siż z jej bratem Shankiem i kuzynem Karbosem, którzy zaginęli kilka miesięcy temu. Tak naprawdę chodzi jej jednak o odzyskanie złota, które im pożyczyła.

1400

Grupa rybaków chce aby zabić kapłanki Umbrelee, Tenyi mieszkającą na wschód od mostu do Baldur's Gate na mapie 0900. Tenya twierdzi, że rybacy kłamią - to ani torturowali i zabili jej matkę. Prosi aby odebrać rybakom Bowl of Water Elemental Control i zanieść go z powrotem do Tenyi. Jeżeli uwieży się rybakom i zabije Tenyę (Bracers of Defence AC 7) dostaje się od nich nagrodę (1000 exp, Flail +1).

Farmer Brun prosi o pomoc w odnalezieniu syna, który poszedł za zbłąkaną krową i nie wrócił. Syn Bruna nie żyje. Jego ciało leży w podziemnej grocie zamieszkałej przez ankhegi. (500 exp). Należy porozmawiać z Brunem ponownie i ofiarować mu 100 gp. (1000 exp, Reputation +1). INNE: w grocie ankheg'ów znaleźć można Wand of Fire, Chainmail +1, Dagger +1.

Ranger Gerde zleca nam ograniczenie populacji Anghów. Trzeba zabić nie więcej niż 10 ankheg'ów. (75 gp). Właściwie misję tą należy zrobić dopiero po otzrymaniu zamówienia na angheg scales od krasnala Fentena w Baldur's gate na mapie 0600.

NPC do przyłączenia:

AJANTIS - Paladin, Human, Lawfull Good, Male

1600 - CLOAKWOOD FOREST

Bard Eldoth prosi o pomoc w porwaniu jego ukochanej o imieniu Skie, córki Duka Entara Silvershielda. Twierdzi, że Skie jest zaznajomiona z planem porwania i obydwoje chcą zażądać okupu od Entara. Jeżeli zaakceptuje się jego propozycję Eldoth przyłącza się do drużyny.

Lashkal, Protector of Cloackwood, wskazuje lokalizację fortu Iron Thron oraz ofiaruje Potion of Invunerability jako pomoc w walce z tą organizacją.

W kamiennym kręgu czeka druidka Faldorn, która chce aby pomóc jej w zniszczeniu Iron Throne. Można ją przyłączyć do drużyny.

W jaskini przebywa Peter of the North, który przedstawia się jako drwal, jednak po chwili okazuje się, że jest on nauczycielem młodych wyvernów, mających być strażnikami w kopalni

Jeżeli w drużynie jest Jaheira, atakują ją shadow druidzi.

NPC do przyłączenia:

ELDOTH - Bard, Human, Neutral Evil, Male

FALDORN - Druid, Human, True Neutral, Female

1700 - CLOAKWOOD FOREST

W jaskini jest gniazdo Wyrmów. Można tam znaleźć Wand of Fear. Czaszki wyrmów można sprzedać po 500gp np. w High Hedge

1800 - IRON TRONE MINE

W forcie Iron Throne czeka oddział najemników w składzie Drasus (Boot of Speed "The Paws of the Cheetah", Morning Star +1), Genthore (Plate Mail +1 "Fallorain's Plate"), Rezdan (Mage Robe of Cold Resistance) i Kysus (Traveler's Robe) czeka na nas przy wejsciu do kopalni.

Na pierwszym pozionie kopalni jest górnik który potrafi zatopić kopalnie. Potrzebuje do tego klucza do stalowej plomby powstrzymującej wodę podziemnej rzeki. Klucz ma szef kopalni Davaeorn przebywający na ostatnim poziomie. Po zabiciu Davaerona trzeba wrócić do niego i dać mu klucz. Należy pamiętać o Rillu, przywódcy niewolników na drugim poziomie, który ma wyprowadzić ludzi przed zatopieniem kopalni. (2000 exp, Reputation +2).

Na drugim poziomie kopalni przywódca niewolników Rill prosi o 100 gp w celu przekupienia kapitana gwardzistów, który ma wypuścić wszystkich niewolników przed zalaniem kopalni. INNE: w zbrojowni znajdują się: Small Shield +1, Studded Leather Armour +1.

Na trzecim poziomie kopalni w koszrach hobgoblinów w skrzyni leży Spear +1.

Po zabiciu Davaeorna (Robe of Evil Archimagi, Bracers of Defence AC 6) dostajemy się do jego dokumentów, z który można dowiedzieć się, że Iron Throne ma siedzibę w Baldur's Gate. Stephen, uczeń Davaeorna, w czasie przesłuchania precyzuje lokalizację siedziby Iron Throne na południowo-zachodnią części miasta. INNE: w skrzyni Davaeorna znajduje się Wand of Fire.

Po Iron Trone Mine trzeba się udać do Baldur's Gate i znaleźć mocodawców Davaerona

NPC do przyłączenia:

YESLICK - Fighter-Cleric, Dwarf, Lawful Good, Male

1900 - BANDIT CAMP

Jeżeli wcześniej przyłączymy się do bandytów to możemy swobodnie poruszać się po obozie bandytów, lub po prostu zabić wszystkich którzy tam są.

W obozie bandytów przebywa Thagosz Khosann (Full Plate Mail, Medium Shield +1, War Hammer +1), przywódca Black Talons.. Za zabicie Khosanna 2000 exp.

W namiocie Tazoka przebywa czterech bandytów: Venkt (Mage Robe of Fire Resistance ), Hakt (Long Bow of Marksmanship "The Dead Shot"), Raemon i Britik.

Po uwolnieniu Ender Sai ujawnia, że grupami bandytów, Black Talons i Chill, kieruje oragnizacja Iron Thron. Twierzi, że ich siedzibą może być Cloackwood Forest. Pokazuje również gdzie znajdują sie dokumenty Tazoka. Po przeczytaniu tych dokumentów ujawnione zostaje położenie Cloakwood Forest