Fabuła WOW Battle for Azeroth World of Warcraft Battle for Azeroth poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2018
Każdy kolejny dodatek do World of Warcraft pcha historię gry do przodu. W przypadku Battle for Azeroth sytuacja wygląda jednak nieco inaczej - wstęp fabularny mieliśmy już w Legionie. Niejako najnowsze rozszerzenie rozwija konflikt, który rozgorzał na nowo podczas ostatnich wydarzeń.
Co zatem trzeba wiedzieć, aby połapać się w ostatnich wydarzeniach w World of Warcraft?
- Azerite, czyli zapowiedź nowych problemów
- Spalenie Teldrassil
- Bitwa o Lordaeron
- Kul Tiras oraz historia Jainy
- Stormsong Valley
- Drustvar
- Tiragarde Sound
- Finał Przymierza
- Zandalar i problemy Trolli
- Nazmir
- Vol'dun
- Zuldazar
- Finał Hordy
Azerite, czyli zapowiedź nowych problemów
Władca Płonącego Legionu został pokonany, ale przed upadkiem zdążył wbić swój miecz w Azeroth. Planeta została poważnie uszkodzona, a z jej wnętrza zaczęła wydobywać się niewidziana dotąd substancja - Azerite. Okazało się, że jest to niezwykle potężny surowiec o sporej ilości zastosowań. Może być wykorzystywany zarówno w celach militarnych, jak i medycznych.
Horda wiedziała, że zabezpieczenie tego materiału będzie kluczowe dla ich przyszłości. Dlatego gobliny niemal od razu skupiły się na wydobyciu Azerite. Przymierze wiedząc, że substancja w rękach ich wrogów może okazać się niebezpieczna, również postanowiło działać. Gracze z kolei poświęcili moce swoich artefaktów, aby pokonać splugawienie, jakie pojawiło się w Silithus, czyli miejscu wbicia miecza.
Spalenie Teldrassil
Aktualizacja poprzedzająca debiut nowego dodatku znana jest, jako "Pre-Patch". Blizzard wykorzystał okazję, aby przeprowadzić również wprowadzenie fabularne do Battle for Azeroth. Co tydzień otrzymywaliśmy nową część kampanii "War of Thorns", która rzucała nowe światło na wydarzenia w World of Warcraft.
Całość poprzedzają wydarzenia z książki "Before the Storm" Christie Golden. Z powieści dowiadujemy się, że pokój pomiędzy Hordą, a Przymierzem był całkiem bliski zrealizowania. Podczas spotkania Anduina oraz Sylvanas doszło jednak do kryzysu. Calia Menethil, siostra Arthasa, porzuciła swoje przebranie i pokazała się podczas spotkania. Kiedy władczyni Forsaken zobaczyła ją, uznała akt ten za zdradę, w efekcie czego doszło do rzezi.
W samej grze, gracze uczestniczą w ataku Sylvanas na stolicę night elves. Warchief Hordy wybrała idealny moment do napadu - flota znajdująca się na Darnassus aktualnie płynęła do Silithus, aby odebrać dostawę Azerite. Sylvanas chciała zająć miasto i złamać siłę ducha oraz wolę walki eight elves poprzez zabicie Malfuriona Stormrage.
Darkshore z kolei okazuje się miejscem pełnym cennego surowca. Obie strony walczą o dostęp do niego, przy czym maszyny wojenne Hordy sprawiają, że las staje w ogniu. To zmusza Malfuriona do wzięcia czynnego udziału w obronie. W końcu przywódca druidów staje twarzą w twarz z Saurfangiem. Potyczkę przerywa Sylvanas, przy czym ork wykorzystuje zamieszanie, atakując Malfuriona w plecy.
Władczyni forsaken wydaje rozkaz dobicia elfa, ale Saurfang nie jest w stanie się na to zdecydować. W końcu Tyrande zabiera swojego ukochanego i ucieka. W efekcie tych wydarzeń Sylvanas postanawia spalić Teldrassil, nie okazując przy tym żadnej litości mieszkańcom.
Bitwa o Lordaeron
Przymierze nie pozostało dłużne. Anduin i Genn Greyman zaatakowali Lordaeron, który pełnił funkcję stolicy Forsaken, znanej jako Undercity. Początkowy atak okazał się niezwykle skuteczny, póki Warchief Hordy nie użyła trucizny Blight. Praktycznie całe miasto zostaje zalane toksyną - ofiarą padają żołnierze obu stron konfliktu.
Na polu bitwy pojawia się Jaina, która oczyszcza teren z Blight. Zaczynają przybywać sojuszniczy Przymierza, aby wziąć udział w bitwie. Zmusiło to Hordę do odwrotu, jednak Saurfang nie zamierzał się wycofywać. Nie zaakceptował działań swojej przywódczyni, dlatego poddał się wrogim wojskom. Sylvanas zaś odsyła swoje jednostki poza Lordaeron, a sama wita Anduina i jego towarzyszy w sali tronowej. Szybko okazuje się, że całość była jedynie przebiegłym planem nieumarłej - uciekła z zamku, jednocześnie detonując ładunki Blighta w całym mieście. W efekcie Lordaeron zostaje odbite przez Przymierze, ale dawna stolica ludzi jest niezdatna do użytku.
Od tego momentu zaczną się spore spoilery w historii Battle for Azeroth. Jeśli zatem nie przeszliście kampanii fabularnej, czytacie tekst na własną odpowiedzialność.
Kul Tiras oraz historia Jainy
Poniższa kampania fabularna dotyczy Przymierza.
Wyspa Kul Tiras jest marynarską potęgą, którą dowodzi Katherine Proudmoore, czyli matka Jainy. Jej mąż zginął z rąk Hordy, stąd żywi ona (oraz jej lud) głęboką nienawiść do tej frakcji. Nie darzą również miłością Przymierza, które nie pomogło w potrzebie. Sama Jaina została oskarżona o zdradę.
Zadaniem gracza jest odzyskanie zaufania mieszkańców, aby zyskać ich pomoc w walce z Hordą. Swoją przygodę zaczynamy w więzieniu, gdzie poznamy Taelię, córka Bolvara Fordragona, która pomoże nam uciec.
Stormsong Valley
W lokacji Stormsong Valley przekonamy się, że wśród ludzi panuje spory podział. Kul Tiras nie walczy pod jednym sztandarem. Przykładowo lud Stormsong został skuszony przez podszepty Lady Azshary, która uczyniła z nich swoje marionetki. Teraz niestrudzenie pracują nad budową statków dla niej. Nasze działania mają ukrócić destrukcyjne zapędy przywódczyni rasy Naga oraz ocalić dusze okolicznej ludności. Stanowią one bowiem pokarm dla Azshj'thula, the Drowned.
Drustvar
Tereny Drustvar rządzone są z kolei przez Goraka Tula. To król drustów, antycznej rasy niegdyś pokonanej przez osadników Kul Tiras. Teraz powrócił, aby odzyskać swój ląd wraz ze swoją mroczną magią. Dusze jego ludu ukryły się w lesie i czekały na idealny czas, aby móc pożywić się siłą życiową innych. Wykorzystano do tego Lady Waycrest, która w zamian za nauczenie jej zdolności oraz magii ludu drust, miała przywrócić do życia Goraka Tula. Staramy się oczyścić region ze zgubnego wpływu magii wiedźm.
Tiragarde Sound
Lady Priscilla Ashvane rządzi terenami Tiragarde Sound. Używa swoich wpływów, aby dogadywać się z piratami. Jest nawet bliska przekonania Katherine Proudmoore, aby ta oddała całą władzę w jej ręce. Wkrótce okazuje się, że Lady Ashvane jest na usługach Queen Azshary. Razem przeprowadzają atak na stolicę Tiragarde Sound, czyli Boralus.
Finał Przymierza
W finale udaje nam się uwolnić Jainę, która została uwięziona przez magię ludu drust. Wygnana i porzucona, czarodziejka nękana jest przez koszmary, co doprowadzić ma do złamania jej woli. Dzięki odkryciu zdrady Lady Ashvane, Katherine Proudmoore przejrzała na oczy i wyruszyła na ratunek córce. Ostatecznie udaje nam się pokonać Goraka Tula.
Zandalar i problemy Trolli
Poniższa kampania fabularna dotyczy Hordy.
Trolle z Zandalari poznaliśmy już przy kilku okazjach. Przedstawiciele tej frakcji od zawsze mają zapędy, aby przywrócić dawną świetność ich imperium. Vol'jinowi nie podobały się ich plany, dlatego relacje Hordy i Zandalar uległy pogorszeniu. Szybko okazało się, że Zul, prorok na usługach króla, ma swoje własne plany. W Pandarii pomógł wskrzesić Lei Shena, Thunder Kinga. Było to jedynie ćwiczenie, bowiem cele trolla były zupełnie inne. Umyślił sobie wskrzeszenie dawnych królów Zandalaru, aby móc nad nimi panować.
Gracz rozpoczyna przygodę od odbicia więźniów ze Stormwind. W lochach natkniemy się na Saurfanga, który dobrowolnie dał się złapać. My z kolei będziemy musieli uwolnić Princess Talanji oraz Zula. Wraz z nimi popłyniemy na Zandalar. Musimy jednak zdobyć zaufanie lokalnych Trolli, a zwłaszcza King Rastakhana, który daje nam szansę udowodnić, czy jesteśmy coś warci.
Nazmir
Szybko okazuje się, że w Zandalar nie ma spokoju. Doradcy króla spiskują oraz chcą przejąć władze. Do tego Blood Trolls pragną wskrzesić swojego boga. Wraz z Princess Talanji będziemy starali się pokonać fanatyków i zapobiec ich planom. Ich bóstwo, G'huun, jest Old Godem, który został zapieczętowany na Zandalar. Jego wyznawcy z kolei robią wszystko, aby zniszczyć wiążące go pieczęcie. Siła tej istoty jest tak wielka, że plugawi nawet loa, Hir'eeka, którego przyjdzie nam zabić.
Vol'dun
W tej lokacji polujemy na generała Jakra'zeta, który zdradził swojego króla i działa na korzyść G'hunna oraz Zula. Poznajemy rasę Vulpera oraz odkrywamy, że frakcję sethrak trawi wewnętrzny konflikt. Z czasem dowiadujemy się, że grupa Fatihless, pod dowództwem Kortheka, pragnie przywrócić dawną chwałę sethraków.
Planują oni zniszczyć pieczęcie, które uniemożliwiają przywołanie Mythraxa, strasznego stworzenia o ogromnej sile. Udaje nam się pokonać Kortheka, nawet zabijamy Jakra'zeta, ale ostatecznie Mythrax i tak zostaje przywołany.
Zuldazar
Zul przestaje ukrywać swoje zamiary i jasno oświadcza, że chce przywrócić Zandalar jego dawną świetność. Okazuje się, że prorok służy G'huunowi, a jego działania mają umożliwić uwolnienie Old Goda. Nawiązuje sojusz z mogu, którzy liczą na ponownie przywołanie Thunder Kinga. Razem planują poświęcić wszystkie loa, aby zyskać większą moc.
Król Rastakhan zostaje ranny, a my musimy przywołać na pomoc Rezana, loa królów. Bóstwo wraz ze swym sługą chcą odzyskać Zuldazar, dlatego ruszają na polowanie na Zula. Proroka spotykamy w królewskim grobowcu, gdzie zastawia pułapkę na Rezana, który zostaje zabity. Dowiadujemy się również, że i w tym wszystkim maczała swoje palce Queen Azshara.
Finał Hordy
Zul wraz z Mytraxem udają się do stolicy Zandalar, aby zniszczyć ostatnią pieczęć wiążącą G'hunna. Mimo pomocy wszystkich loa, nawet Bwonsamdiego, przeciwnikom udaje się wykonać plan. Rastakhan korzystając z mocy bóstwa śmierci zabija Zula, jednak pieczęć i tak zostaje naruszona. Wiemy, że prorok zostanie wskrzeszony i powróci, by dalej szerzyć chaos. Nie ma jednak informacji, czy G'huun został ostatecznie uwolniony.
W tym momencie fabuła się kończy. Trzeba zatem czekać, aż Blizzard wyda następne aktualizacje, które będą kontynuowały historię Battle for Azeroth.