Raid Mission: Brother 2 | Solucja Wolfenstein Youngblood Wolfenstein: Youngblood poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Na tej stronie solucji do gry Wolfenstein: Youngblood znajdziesz szczegółowy opis przejścia głównej misji Raid Mission: Brother 2. To długie i trudne główne zadanie, w trakcie przechodzenia którego infiltruje się centrum logistyczno-transportowe. Siostry muszą dotrzeć na szczyt Wieży gdzie do pokonania jest boss Bruder 2 Ubergarde.
- Przygotowania do rajdu
- Jak dostać się do dzielnicy Brat 2?
- Przejście przez najniższe poziomy
- Dotarcie do lobby Wieży
- Skorzystanie z windy w lobby
- Wdrapanie się na szczyt Wieży
- Skorzystanie z windy podróżującej na dach
- Pojedynek z bossem - Bruder 2 Ubergarde
- Zdobycie dwóch kluczy
- Włamanie się do głównego komputera
- Opcjonalny krok - odblokowanie stacji metra w dzielnicy Brat 2
Przygotowania do rajdu
Zanim zajmiesz się tą trudną główną misją (rajdem) polecamy zadbać o trzy rzeczy:
- Awansuj na co najmniej 20 poziom doświadczenia. Zagwarantuje ci to, że stopień wyzwania oferowany przez tę misję nie przerośnie możliwości twojej siostry.
- Odblokuj co najmniej jedną umiejętność dotyczącą używania ciężkich broni. Absolutne minimum to zakupienie zdolności Bigger Guns, która pozwala na podnoszenie ciężkich broni. Dobrze byłoby też jednak odblokować umiejętność Extreme Gun Pocket (z 20 poziomu), która pozwala na przenoszenie ciężkich broni w inwentarzu. Ułatwi ci to znacząco trudne walki, a w szczególności konfrontację z głównym bossem rajdu.
- Zwiększ do maksimum limit wspólnych żyć (Shared Lives) dzięki odnajdywaniu skrzyń oznaczonych sercami. Skrzynie te odnajduje się również w trakcie eksploracji Brata 2, ale lepiej na wszelki wypadek już od samego początku mieć w gotowości maksymalną ilość żyć.
Rajd ten możliwy jest do zaliczenia grając ze sztuczną inteligencją, aczkolwiek może ona powodować problemy w trakcie starcia z ostatnim bossem. Jeśli jest to możliwe postaraj się zaprosić do gry innego gracza z co najmniej 20 poziomu.
Jak dostać się do dzielnicy Brat 2?
Brat 2 (Brother 2) to jedna z dzielnic Paryża, które są początkowo niedostępne. Brat 2 sąsiaduje z dzielnicą Political Detention Area 4. Obie te lokacje oddziela ogromna brama, która uniemożliwia przejście dalej. Rozwiązaniem problemu jest dotarcie do dzielnicy Brat 2 podziemiami. Na potrzeby zrealizowania tego planu musisz zająć się wymienionymi poniżej dwoma pobocznymi zadaniami. Każde z nich opisaliśmy na osobnych stronach poradnika:
- Laser Breach Device - dotyczy ono zlokalizowania wielkiego działa laserowego i dostarczenia do niego baterii celem wypalenia dziury w ścianie i odblokowania przejścia do podziemi.
- Brother 2 Underground - dotyczy ono przejścia przez podziemia.
Zejście do kanałów znajduje się obok autobusa z działem laserowym i jest to dziura w ścianie z obrazka 1. Przejście do dzielnicy Brat 2 znajduje się z kolei na samym końcu podziemi i pokazuje je obrazek 2.
Przejście przez najniższe poziomy
Rozpoczynasz na dolnych poziomach Brata 2. Są tu wielopoziomowe konstrukcje i całość otoczona jest wodą. W miarę możliwości unikaj wskakiwania do wody, bo nie będziesz mógł wtedy kontynuować ataków i konieczne okaże się (szybkie) dotarcie do jakiejś drabiny czy niskiej półki.
W piwnicy Brata 2 przebywa oczywiście wielu wrogów. Zwracaj szczególną uwagę na Supersoldatów oraz na drony, które warto szybko niszczyć gdy tylko się pojawią.
W trakcie wspinaczki rozglądaj się za balkonikami i schodami prowadzącymi na wyższe poziomy. Do bardziej oddalonych platform możesz też doskakiwać polegając na podwójnych skokach, ale uważaj żeby nie wymierzyć źle skoku i nie spaść z powrotem na dół (albo jeszcze gorzej - do wody).
Docelowo musisz dotrzeć do dużego pionowego szybu. Możesz tu wcisnąć przycisk i uruchomić windę lub po prostu skorzystać ze schodów otaczających szyb windy. Po dotarciu na górę zniszcz nową kłódkę i następnie dotrzyj do żółtej bramy do podniesienia dzięki współpracy sióstr.
Dotarcie do lobby Wieży
Kolejna lokacja to ogromny garaż. Rozpoczynasz na jego górnym poziomie i możesz wykonywać (podwójne) skoki do innych wysokich elementów, bądź też zejść na dół i przystąpić do skradania się lub bezpośrednich walk. Jeśli masz zamiar unikać wykrycia to podróżuj przy obrzeżach garażu lub odszukaj otwory w podłodze prowadzące do małych szybów.
Garaż patrolowany jest przez mini-bossa Zitadelle. Walka z ogromną maszyną nie jest obowiązkowa i można jej uciec. W przypadku przystąpienia do walk celuj w naramienniki bossa oraz w używane przez niego bronie. Pamiętaj przy tym o stosowaniu broni do osłabiania poziomych prostokątów pancerza. W razie potrzeby chowaj się za dużymi przeszkodami lub wycofuj na górę.
Docelowo musisz przedostać się na przeciwległy koniec garażu i wyjść po schodach na górę. Jest tam nowa żółta brama do podniesienia. Kolejna lokacja to również hala, aczkolwiek nie powinieneś spotkać w niej żadnych dużych przeciwników.
Musisz zlokalizować pokazane na obrazku wyjście, obok którego jest klawiatura do wprowadzenia kodu. Pierwsza siostra musi ustawić się przy klawiaturze, a druga siostra dotrzeć do zlokalizowanego obok generatora kodów. W naszym przypadku wylosowaną kombinacją było 5231.
W nowym pomieszczeniu znajdziesz ciężką broń Dieselkraftwerk. Musisz od razu jej użyć do zniszczenia pobliskich drzwi - wciśnij przycisk ataku żeby posłać samoprzylepny granat w stronę drzwi i następnie przycisk celowania żeby go zdetonować.
W nowej lokacji czekają cię kolejne walki m.in. z Supersoldatami. Ważniejsze jest jednak to, że do rozwiązania jest tutaj zagadka i ponownie potrzebna jest do niej broń Dieselkraftwerk. Zainteresuj się jednym z dwóch podniesionych mostów. Ustaw się pod mostem i poślij samoprzylepne granaty w stronę dwóch bocznych zaczepów - zaznaczyliśmy je na naszym obrazku. Zdetonuj ładunki żeby zerwać liny i opuścić wybrany most. Możesz już dokończyć podróż do podnoszonej bramy, która pozwoli przenieść się do lobby.
Skorzystanie z windy w lobby
W lobby możesz ponownie skradać się nawet jeśli w poprzednich lokacjach przyczyniłeś się do wszczęcia alarmów. Polecamy w szczególności zainteresować się cichą eliminacją co najmniej jednego komendanta. Uważaj na przeciwniczki Jager oraz na mechanicznego psa Panzerhunda. Najlepiej zostawić go sobie na koniec. Użyj dobrej broni do niszczenia "poziomych" osłon i trzymaj Panzerhunda na odległość żeby unikać jego ogniowych ataków.
Na końcu lobby znajdują się dwie windy. Możesz wybrać dowolną z nich i dotrzeć dzięki niej do loży (Lounge).
Wdrapanie się na szczyt Wieży
Nie możesz od razu wyjść z loży, bo przy drzwiach na przeciwległym końcu sali jest klawiatura do wprowadzeniu kodu. Zacznij od pozbycia się okolicznych przeciwników.
Podejdź do centralnej kwadratowej recepcji. Znajdziesz tu dyskietkę (Re: Lounge door access code) (powyższy obrazek) oraz stację (Floppy Terminal) do jej zdekodowania. W naszym przypadku do wprowadzenia był kod 0451.
Niedługo po otwarciu drzwi dotrzesz na zewnętrzne balkoniki. Musisz wspinać się polegając na podwójnych skokach. Pilnuj się jednak żeby nie popełnić jakiegoś dużego błędu i nie spaść w przepaść.
Skorzystaj z długiej drabiny i wejdź do okrągłego pomieszczenia z dwoma dźwigniami stacji dokującej (Docking Station). Każda z sióstr musi pociągnąć za jedną z dźwigni.
Wyjdź na zewnątrz. W kilku miejscach musisz doskoczyć do oddalonych lub wyższych półek (przykładową pokazuje obrazek), tak więc koniecznie polegaj na podwójnych skokach, które zagwarantują powodzenie takiej akcji.
Ponownie dotrzyj do okrągłego pomieszczenia. Znajdziesz w nim żółtą bramę nadającą się do podniesienia.
Skorzystanie z windy podróżującej na dach
W nowym pomieszczeniu przebywa pojedyncza grupa przeciwników. Możesz zaatakować ich (wśród wrogów na pewno będzie Supersoldat) lub przekraść się do windy znajdującej się na tyłach tej sali. Podróżuje ona na dach gdzie siostry czeka walka z bossem.
Po wyjściu z windy przeszukaj okolicę i pozbieraj jak najwięcej zapasów, które przydadzą się w zbliżającej się bitwie. Znajdziesz tu też m.in. skrzynię ze wspólnym życiem. Użyj broni Dieselkraftwerk do zniszczenia dowolnych metalowych drzwi i odblokowania przejścia na dach.
Pojedynek z bossem - Bruder 2 Ubergarde
Po dotarciu na dach Wieży rozpocznie się walka z bossem - Bruder 2 Ubergarde. To wielki robot korzystający z ciężkich broni. Bruder 2 posiada pionowe prostokąty na pasku pancerza. Dobieraj w rezultacie odpowiednie bronie. Jedną ze skutecznych pukawek będzie zdobyty wcześniej Dieselkraftwerk.
Ataki bossa mogą bardzo szybko pozbawić twoją postać punktów zdrowia i pancerza. Proponujemy rozważyć udanie się na lewo od miejsca startu i ustawienie się w narożniku dachu z powyższego obrazka. Są tu liczne duże przeszkody, przez które Bruder 2 nie może się przebić ani nad którymi nie może przeskoczyć. Możesz wychylać się zza ściany, ostrzeliwać bossa i chować się gdy rozpocznie własne zmasowane ataki lub gdy chcesz w spokoju załączyć doping.
Oprócz głównego bossa musisz też pokonać co najmniej 1 Diesel Supersoldata oraz towarzyszące mu drony. Także i w tym przypadku proponujemy bronić się w tym samym narożniku. Zmień tylko broń na taką, która skutecznie osłabia "poziome" paski pancerza przeciwnika (np. Laserkraftwerk albo Sturmgewehr).
Nie zapominaj w trakcie walk o ścisłej współpracy między siostrami. Wołaj o pomoc jeśli stracisz całe zdrowie i ratuj zawsze poległą siostrę. Na dachu możesz odnaleźć sporo zapasów (zdrowie, amunicja, pancerze), ale żeby do nich dotrzeć musisz wyjść na otwartą przestrzeń i może to być ryzykowne.
Kontynuuj atakowanie Brudera 2 aż straci cały pasek pancerza. Na szczęście jego pasek zdrowia jest bardzo krótki i po utracie osłony może już zostać szybko zniszczony.
Zdobycie dwóch kluczy
Klucze znajdują się w posiadaniu komendantów Uberkomandant. Każdy z nich przebywa w bocznych pomieszczeniach na lewo i na prawo od miejsca startu. Nie śpiesz się z dopadnięciem komendantów, gdyż każdemu z nich towarzyszy grupa żołnierzy i mogą także znajdować się wśród nich Supersoldaci. Po pokonaniu danego Uberkomandanta (używaj broni do niszczenia pionowych pancerzy) zbadaj jego zwłoki żeby zdobyć klucz dowódcy (Commander Key).
Włamanie się do głównego komputera
Na sam koniec musisz dotrzeć do pomieszczenia z wielkim komputerem znajdującego się na dachu. Umieść oba klucze w głównym komputerze, a zakończysz misję.
Nagrody za ukończenie misji: 8000 XP, 400 srebrnych monet.
Opcjonalny krok - odblokowanie stacji metra w dzielnicy Brat 2
Jeśli chcesz możesz od razu opuścić to miejsce polegając na opcji szybkiej podróży i przenosząc się do Katakumb. Warto jednak zająć się nowo dodaną akcją pozwalającą na odblokowanie stacji metra w dzielnicy Brat 2. Pozwoli ci to łatwo powracać do tej lokacji w przyszłości np. na potrzeby szukania sekretów czy rozwiązywania innych misji powiązanych z Bratem 2.
Musisz wyruszyć z powrotem na dół. Celem podróży jest lokacja, w której w począkowej fazie eksploracji Brata 2 mogłeś wybrać pomiędzy wjechaniem na górę windę lub skorzystaniem z otaczających ją schodów. Nie wracaj się aż do piwnicy (czyli metalowych konstrukcji otoczonych wodą), bo nie znajdziesz tam wyjścia.
Pozostań na górnym poziomie obok windy i schodów. Odszukaj pomieszczenie z terminalem pokazane na powyższym obrazku.
Po prawej stronie jest wyjście z pomieszczenia i dotrzesz na parking podziemny. Do wyeliminowania lub ominięcia jest tu niewielka grupka nazistów.
Dotrzyj w pobliże zakręcanego wyjazdu z parkingu podziemnego. Zignoruj go i zniszcz kłódkę na lewych drzwiach. Dotrzesz do pokazanego na obrazku pomieszczenia z mapą stacji metra. Wejście w interakcje z mapą odblokuje punkt szybkiej podróży w Bracie 2.