Poradnik do gry - System gry poradnik Władca Pierścieni: Powrót Króla
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
System gry
Kontynuacja nie została jakoś zgoła odmieniona. O ile starzy wyjadacza poczują się pewno jak w domu, tak laicy mogą mieć na początku nieco problemów ze zrozumieniem tych wszystkich - z pozoru kuriozalnych opcji. Wszystko kręci się wokół doświadczenia, które zdobywamy podczas walki. Przedstawione jest ono za pomocą "numeracji levelowej" od 2 do 10. Na wyższy punkt doświadczenia można przejść tylko wtedy, gdy wyrżniemy w pień określoną liczbę przeciwników, za których dostajemy ustalone punkty- wszystko zależy od stylu w jakim ich wykończyliśmy (od Fair do Perfect). Najprościej mówiąc: gdy niebieski pasek dojdzie do końca otrzymujemy promocję w postaci przejścia na wyższy level. Aby nasze doświadczenie osiągnęło apogeum należy zdobyć 145 000 punktów. To ważne, bowiem przechodząc na wyższy level stajemy przed możliwością nabycia dodatkowych umiejętności ("kupujemy" je za punkty, które zebraliśmy wykańczając sługi Saurona), które możemy nabyć po przejściu misji- przypominam, iż ograniczone są one przez poziom doświadczenia, który posiadamy. Umiejętności możemy jednorazowo nabyć dla wszystkich członków drużyny pierścienia (prawa kolumna), lecz wtedy zostaniemy bardziej oskubani ze swego dorobku.
Co ciekawe - podczas jednej misji (teoretycznie) możemy jednorazowo awansować o kilka leveli wzwyż, po przez wyżynanie kolejno napływających natrętów; z tym, że jest to kwestia przeżycia na polu walki i... chęci - mi osobiście nie chciałoby się ślęczeć kilka godzin nad jedną mapą tylko po to, by być "good man". A może są tacy?