Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wizards & Warriors - poradnik do gry

Wizards & Warriors - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Część II | Wizards & Warriors poradnik Wizards & Warriors

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Wychodząc z miasta udajemy się krętą drogą w kierunku północno-zachodnim i po krótkiej podróży meldujemy się pod wrotami Shurugeon Castle. Okazuje się jednak, że most zwodzony jest podniesiony do góry i nie możemy dostać się do środka. Obchodząc środkiem fosy mury obronne dostrzegamy we wschodniej części wyłamaną kratę. Przechodzimy tędy dalej i odkrywamy otwór w dnie fosy. Nurkujemy do środka i przepływając tunelem wynurzamy się przy południowo-wschodnim krańcu muru, w którym odkrywamy spory wyłom, prowadzący na dziedziniec zamku. Zwiedzając teren, w baszcie po prawej stronie zwodzonego mostu, odkrywamy przełącznik służący do jego opuszczenia. Po wejściu do zamku znajdujemy się w komnacie z basenem. Otwieramy drzwi z lewej strony i spotykamy ducha D'Soto. Po wysłuchaniu tego co ma do powiedzenia i załatwieniu bandy potworów w komnacie, z której wypadły znajdujemy wiszący na ścianie Master Key. Możemy nim otworzyć zamknięte drzwi w komnacie z basenem. Drzwi na północ prowadzą do wielkiej sali, w której rezyduje demon Maleabus. Niestety jest on całkowicie odporny na nasze ataki. Zostawiamy go w spokoju i kierujemy się do kuźni drzwiami na wschód. Zabijamy szkielet stojący w celi a ten rozsypując się otwiera nam drzwi i umożliwia wyjęcie ze skrzyni figurkę - Face of Corruption. Schodząc niżej docieramy do komnaty, gdzie z czterech kolumn wystaje osiem łańcuchów (Gargoyle Yank). Opuszczenie ich w odpowiedniej kolejności powoduje otwarcie kraty, za którą w skrzyni po prawej stronie znajdujemy figurkę - Idol of Darkness. Idąc dalej natykamy się na Ardibren'a, który umawia się z nami na spotkanie w lesie na północny-wschód od zamku. We wskazanym miejscu otrzymujemy od niego instrukcje jak uwolnić ducha D'Soto i zniszczyć demona. Wręcza nam również następną figurkę Paw of Contagion. Wracamy do zamku i udajemy się jak najniżej do lochów, gdzie w korytarzu z celami znajdujemy studnię prowadzącą do zalanych wodą korytarzy. Przejście zagradza nam krata. Otwieramy ją przełącznikiem umieszczonym w komnacie, do której dojdziemy schodami na północ. Przechodząc pod podniesioną kratą spotykamy wampirzycę Lysandra of Yur. Jest ona w posiadaniu czwartego posążka - Tusk of Lust. Odda go nam dobrowolnie, jeżeli pozwolimy jej się ukąsić, co jednak zaskutkuje tym, że ukąszona postać stanie się wampirem. Posążek można również ukraść, ewentualnie zabrać po jej zabiciu (osobiście polecam to ostatnie, ze względu na dużą ilość PD). Udajemy się dalej w górę do komnaty, skąd prowadzi droga na wieżę, gdzie jest duch D'Soto. Tam w skrzyni znajdujemy ostatni posążek - Light of Death. Wracamy do sali, w której spotkaliśmy Ardibren'a i idąc w górę po schodach dochodzimy do korytarza, gdzie na północnej ścianie jest zamknięta krata. Drzwiami na zachód wchodzimy do pomieszczenia ze Strange Mechanism. Uruchamiamy go Key of the Magus (można go znaleźć niedaleko w jednej ze skrzyń). Otwierają się drzwi za biblioteczką i przełącznikiem w sali obok podnosimy kratę. Schodami docieramy do komnaty, w której na środku pentagramu umieszczamy Masque of Evil a na postumentach pięć figurek. Po wykonaniu rytuału zabieramy maskę i wracamy do demona. Zakładamy ją Maleabus'owi, co umożliwia zabicie go. Uwolniony duch D'Soto udziela nam instrukcji, a w pomieszczeniu na lewo od tronu znajdujemy the Schroud of Elsera.

Po opuszczeniu zamku udajemy się na północ i dochodzimy do sporego jeziora, po przepłynięciu którego na polanie znajdujemy wejście do jaskini Boogre. W pomieszczeniu za kratą pojawia się Pris Kiel'a i uruchamia zapadnię a cała nasza drużyna spada w dół. Lądujemy w klatce, gdzie S'Keser Da zamienia nas w ogry. Po rozmowie z Boogre Guard'em o bardzo małym rozumku jesteśmy wolni i ruszamy korytarzem do rozgałęzienia, skąd idziemy w kierunku południowym. Dochodząc do następnego rozwidlenia możemy iść na południe, ale znajdziemy tam tylko dwie zamknięte komnaty, do których na razie nie możemy się dostać. Udajemy się więc na północ i dochodzimy do areny. Na arenie musimy stoczyć walkę z Pit Cravler'em, po zabiciu którego otwierają się drzwi. Na zachodzie znajdujemy szkielet z Grunaxe's Ring. Idziemy na wschód i trzymając się ciągle prawej strony dochodzimy do sali z dużymi drzwiami. Za nimi znajduje się coś w rodzaju toru przeszkód, po pokonaniu którego docieramy do sali z bożkiem. Ze skrzyni wyjmujemy Worm Stick a z ziemi podnosimy Boogre Brew. Posuwając się dalej wychodzimy niedaleko areny i wędrując korytarzami na północ docieramy do labiryntu z teleportami. Tutaj w jednej ze skrzyń znajdujemy drugi Worm Stick. Radzę na mapie oznaczać skąd i dokąd prowadzą teleporty. Następnie spotykamy Pris'Kiel'a, która w zamian za Grunaxe's Ring otwiera nam przejście do pokoju śpiącej S'Keser Da. Po jej zabiciu znajdujemy kolejny Worm Stick a z ołtarza zabieramy Evil Eye. Musimy wrócić teraz do zamkniętych komnat. Tą najdalej na zachód otwieramy przy pomocy Worm Stick'a. W jednej z cel spotykamy ducha Grunax'a a ze skrzyni wyjmujemy czwarty Worm Stick. Udajemy się do sali obok, gdzie na ścianie znajduje się Ornate Orbistal, do którego wkładamy Evil Eye. Przesuwa się ciężka płyta i po zabiciu niebezpiecznych potworów schodzimy do pokoju z Idol of Aku. Dotknięcie posążka przez każdego członka drużyny zdejmuje z niego przekleństwo. Już jako ludzie podążamy z powrotem drogą przez labirynt z teleportami do komnaty, gdzie w ścianach znajdują się otwory na kołki - Worm Stick'i. Odpowiednie ich umieszczanie powoduje wysuwanie się schodów i platform, co otwiera nam przejścia do dwóch korytarzy. Idąc na wschód wydostajemy się na polanę, gdzie po pokonaniu dwugłowego Doshi-Gin wchodzimy w posiadanie Gold Lamp of Alababa. Użycie jej przywołuje dżina, który spełnia nasze życzenia (lampa może być też przydatna do wykonania questu w gildii wojowników). Wracamy przez komnatę z platformami i korytarzem na zachód opuszczamy jaskinie Boogre.

Wędrując cały czas na zachód docieramy do niewielkiego cmentarzyka, skąd kierując się na południe na małej polanie odkrywamy ciało krasnoluda. Znajdujemy przy nim Miner's Permit. Idąc dalej dochodzimy do kopalni krasnoludów Stout Mines. Krasnoludowi w dyżurce przedstawiamy do wglądu Miner's Permit (wkładamy go do depository) i uzyskujemy możliwość przejścia dalej. Zjeżdżamy dwa poziomy w dół i korytarzem w kierunku zachodnim (wschodni prowadzi do skarbca) a następnie południowym docieramy do sali tronowej, gdzie spotykamy King Freyedies. Z rozmowy z nim wynosimy sporo ciekawych wiadomości i udajemy się na północ do korytarza z dwoma wózkami. Wsiadamy do wózka po lewej stronie i używając Trolly Levar wyruszamy w drogę. Po wyjściu z wagonika zjeżdżamy windą w dół. Błąkając się chodnikami kopalni odkrywamy na wschodzie jaskinię, z której prowadzi droga do pomieszczenia z przełącznikiem zmieniającym ustawienie zwrotnicy (na razie zostawiamy go w spokoju). Windą na południu mapy zjeżdżamy na niższy poziom. W sali na zachód od windy znajdujemy na podłodze Trolly Lever Handle. Na wschodzie jest winda, którą możemy zjechać na najniższy poziom kopalni. Pamiętamy o zabraniu stąd Pick Axe i wracamy do korytarza, gdzie zaczynają swój bieg tory kolejek. Osadzamy Lever na swoim miejscu i drugim wagonikiem udajemy się w dalszą drogę. Zawozi on nas do jaskiń, gdzie wszędzie rozlewa się gorąca lawa (bardzo przydaje się tutaj czar Lavawalk). W jednej z jaskiń znajdujemy na podłodze Ore Pile, które traktujemy Pick Axe i wykopujemy Dragon Ore. Wracamy teraz do pomieszczenia z przełącznikiem zwrotnicy i przestawiamy go w drugie położenie. Wagonikiem dojeżdżamy w inny rejon kopalni, gdzie odnajdujemy podobne pomieszczenie z przełącznikiem, którym również przestawiamy zwrotnicę. Musimy teraz wrócić do pierwszej zwrotnicy i przestawić ją w pierwotne położenie. Po raz trzeci wyruszamy w drogę naprawionym wcześniej wózkiem. Docieramy nim do jaskini, w której spotykamy Raskalion'a. Prowadzi stąd winda do samego środka skarbca krasnoludów. Udajemy się do sali tronowej i dajemy królowi Dragon Ore. W zamian wykuwa on dla nas Dragon Armor (w trakcie czekania na jej zrobienie możemy śmiało zjeść kolację albo zająć się spenetrowaniem skarbca). Następnie jak najszybciej zakładamy zbroję na plecy i zasuwamy do wyjścia. Po krótkiej rozmowie z Signuer Pastorilio wychodzi na jaw, że jest on starym alkoholikiem i za baryłkę Boogre Brew wypuszcza nas z kopalni.

Wędrując na północ docieramy do jaskini, gdzie zaraz przy wejściowych drzwiach przełączamy dźwignię i mostem nad rozpadliną przechodzimy do następnych drzwi. W korytarzu jesteśmy atakowani przez brązową ognistą bestię (która okazuje się być mechanizmem). Przemykamy się obok i przełącznikiem wyłączamy ją. Idąc dalej dochodzimy do rozgałęzienia, skąd dwie drogi doprowadzają nas do rwącego strumienia. Przepływamy go (z wielkim trudem) tak, aby wylądować w korytarzu na drugim brzegu. W jego głębi w skrzyni znajdujemy Dragonshard (Jagged Crystal). Cofając się przechodzimy po półce i dochodzimy do miejsca, gdzie spotykamy Kol the Heretic. Od tego miejsca udajemy się na południe, gdzie przechodząc przez skalny mostek dochodzimy do zawalonego głazami korytarza, za którymi zauważamy skrzynię. Cofamy się do kamiennego mostka i skaczemy w ścianę wody w kierunku zachodnim. Lądujemy w korytarzu prowadzącym do dużej jaskini, gdzie spotykamy się z Hephaestus'em. W jego domu możemy znaleźć Bridge Crank, którego używamy do wysunięcia mostu. Od jaskini udajemy się na północ do windy i wjeżdżamy nią do góry. Dalej w korytarzu znajdujemy otwór, do którego wskakujemy i spadamy w dół. Od tego miejsca idziemy na północ do jeziora, gdzie po zanurkowaniu i przepłynięciu podwodnym tunelem wynurzamy się w pomieszczeniu z Temple Guardian. Wracając wchodzimy do korytarza po drugiej stronie jeziora, którym docieramy do jaskini zalanej lawą. Skacząc po obłamanych stalagmitach przedostajemy się na drugą stronę do skalnego labiryntu, gdzie w skrzyni odnajdujemy drugi Dragonshard. Idziemy z powrotem, aż dochodzimy do jaskini z mostkiem nad przepaścią i drzwiami w głębi. Skaczemy z mostku do wody i nurkując dostajemy się od drugiej strony do zawalonego głazami korytarza, skąd ze skrzyni wyciągamy trzeci Dragonshard. Wracamy na mostek i przechodząc przez drzwi dostajemy się do pomieszczenia, gdzie na ścianie wisi Dragonshield Embosse. Umieszczamy w niej trzy znalezione Dragonshard. Otwierają się drzwi i wchodzimy do jaskini, gdzie spotykamy smoka Erathsmedor'a. Rozmawiamy z nim i wręczamy mu Shroud of Elsera, w zamian za co otwiera on nam drzwi, za którymi na ołtarzu znajduje się Mavin Sword. Zabieramy go i wydostajemy się na zewnątrz, skąd skalną półką schodzimy w dół i udajemy się na północny-zachód do wrót Port of Brimloch Roon.