Victoria 3: Tryby gry Victoria 3 poradnik, porady
W grze Victoria 3 dostępnych jest 5 trybów gry. Ta strona poradnika objaśni Wam, czym różnią się poszczególne moduły zabawy, a także jakie modyfikacje zasad gry można wprowadzić, by dostosować rozgrywkę od własnych potrzeb.
Ostatnia aktualizacja: 21 października 2022
Wybór 1 z 5 dostępnych trybów gry to początek każdej sesji z Victoria 3. Na tej stronie poradnika wyszczególniamy różnice między modułami oraz podpowiadamy, jak dostosować rozgrywkę poprzez zmianę zasad gry.
Rodzaje trybów gry
- Nauka zasad gry (Learn the Game) - ten moduł to tutorial, w którym wykonacie serię zadań objaśniających podstawowe mechaniki rządzące zabawą.
- Dominacja gospodarcza (Economic Dominance) - w tym trybie osiągniecie zwycięstwo, gdy będziecie mieli największy udział w światowym PKB i staniecie się gospodarczą potęgą.
- Hegemon (Hegemony) - ten wariant gry polega na osiągnięciu największej populacji na świecie. Zwycięstwo osiągnięcie poprzez zwiększanie liczebności ludności Waszego kraju oraz skuteczne podboje wrogich ziem.
- Społeczeństwo egalitarne (Egalitarian Society) - wygraną w tym trybie warunkuje osiągnięcie bardzo wysokiego poziomu życia obywateli.
- Tryb swobodny (Sandbox) - ten moduł gry nie stawia przed Wami żądnego konkretnego celu. Zamiast tego, możecie sami wyznaczyć sobie konkretne zadania i grać własnym tempem.
Modyfikacja zasad gry
Przed rozpoczęciem zabawy, będziecie mogli zmodyfikować niektóre ustawienia, co wpłynie na przyszłą rozgrywkę. Są to:
- Osiągnięcia (Achievments) - możecie zdecydować, czy podczas rozgrywanej kampanii będziecie zdobywać osiągnięcia.
- Zachowanie SI wobec graczy (AI Behavior towards Player) - to ustawienie będzie miało wpływ na nastawienie pozostałych krajów do Was. Łagodne nastawienie spowoduje, że pozostałe państwa będą rzadko wysuwać roszczenia. Nastawienie bezwzględne poskutkuje małą przychylnością innych narodów do Waszego kraju.
- Poziom agresji SI (AI Agression) - tym ustawieniem zmodyfikujecie zachowanie militarne i dyplomatyczne wobec Waszego państwa. Niski poziom agresji sprawi, że inne kraje będą rzadziej skłonne do podbojów Waszych terytoriów. Z kolei wysoki spowoduje, że pozostali gracze częściej będą chcieli odebrać należące do Was ziemie.
- Nowe państwa (Formable Nations) - tutaj zdecydujecie, czy podczas gry mogą pojawić się państwa fikcyjne, czy tylko wiarygodne historycznie.
- Państwa z możliwością wyzwolenia (Releasable Nations) - ta opcja określa, czy podczas rozgrywki wszystkie państwa będą mogły zostać wyzwolone, czy też jedynie te określane jako wiarygodne historycznie.
- Efekt monumentów (Monument Effects) - wyłączenie tego ustawienia spowoduje, że wszystkie wzniesione monumenty nie zapewnią premii prestiżu i specjalnych cech. Zamiast tego, ich obecność ograniczy się jedynie do walorów estetycznych.
- Flagi państw poddańczych (Flags for Subjects) - tutaj określicie, czy flagi państw poddańczych będą się zmieniać w zależności od suzerena.
- Kolory państw poddańczych na mapie (Map Color for Subjects) - to ustawienie określa, czy kolory państw poddańczych będą się zmieniać na mapie, gdy zmieni się jego suzeren.