V Rising: Najważniejsi bossowie V Rising poradnik, solucja
Ta strona naszego poradnika do V Rising zawiera informacje o bossach. Dowiecie się, gdzie znaleźć nosicieli krwi V, jak ich pokonać i jakie nagrody otrzymacie za ich pokonanie.
Ostatnia aktualizacja: 31 maja 2024
Świat V Rising jest pełen niebezpiecznych bossów - tak zwanych nosicieli krwi V. Są to potężni przeciwnicy, których pokonanie nagrodzi was nowymi mocami, czarami, schematami budynków, etc. Choć możecie natknąć się na nich w świecie gry przypadkowo, możecie też namierzyć ich z zakładki menu Krew V podążając za czerwoną smugą, która okazjonalnie pojawiać będzie się na ekranie. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy wszystkich bossów w grze, gdzie ich znaleźć, jak z nimi walczyć i jakie nagrody otrzymacie za ich pokonanie.
- Alfa, Biały wilk (Akt I, Poziom 16)
- Keely Lodowa łuczniczka (Akt I, Poziom 20)
- Errol Miażdżyciel (Akt I, Poziom 20)
- Rufus Brygadzista (Akt I, Poziom 20)
- Goreswine Niszczyciel (Akt I, Poziom 27)
- Grayson Zbrojmistrz (Akt I, Poziom 27)
- Kodia, Przerażająca Niedźwiedzica (Akt II, Poziom 35)
- Polora Wróżka (Akt II, Poziom 35)
- Kapitan Gwardii Octavian (Akt III, Poziom 58)
- Drakula, Nieśmiertelny Król (Finałowy Boss, Poziom 90)
Alfa, Biały wilk (Akt I, Poziom 16)
- Lokacja: Wałęsa się nieopodal wilczej jamy na południu Lasu Farbane;
- Nagrody: Postać wilka (Moc wampira - przemieniacie się w wilka, co zwiększa waszą szybkość ruchu o 60%. Transformacja trwa dopóki nie zaatakujecie lub nie zostaniecie zaatakowani);
- Ataki: Zamach łapą (ma bardzo krótki zasięg i atakuje wyłącznie przed siebie), Wyskok w przód (wilk zamiera na chwilę w miejscu przygotowując się do skoku i nie może zmienić kierunku ataku, dzięki czemu łatwo go obejść), Wycie (przyzywa pomniejsze wilki);
- Strategia: Strategia walki jest bardzo prosta - utrzymujcie umiarkowany dystans, omijajcie wyskoki w przód i starajcie się zajść bossa z boku. Pozbywajcie się też przyzywanych wilków. Boss nie powinien sprawić wam żadnych kłopotów.
Keely Lodowa łuczniczka (Akt I, Poziom 20)
- Lokacja: W obozie traperskim bandytów na północnym wschodzie Lasu Farbane;
- Nagrody: Mróz - Punkt czaru (pozwala wykupić nowy czar z drzewka mrozu), Garbarnia (budynek służący do przetwarzania skór zwierzęcych), Chusta podróżnika (peleryna);
- Ataki: Potrójny strzał (strzela rozpryskiem trzech pocisków - trzymajcie się blisko i obejdźcie ją gdy celuje lub trzymajcie się daleko i przejdźcie pomiedzy strzałami), Deszcz strzał (strzela w górę - opuśćcie czerwone kręgi na ziemi, które oznaczają gdzie trafią strzały), Niewidzialność (znika na kilka sekund i pojawia się nieco dalej);
- Strategia: Jak na łuczniczkę przystało, Keely walczy głównie na dystans. Walka na średnim dystansie jest niezwykle niebezpieczna, ponieważ nie będziecie mieli wiele miejsca by uniknąć pocisków. Trzymajcie się jak najbliżej bossa krążąc wokół niej. Eliminujcie też bandytów, którzy dołączą do walki, ponieważ mogą być oni groźniejsi od bossa. Obszar jest też bardzo otwarty, nie próbujcie więc walczyć z Keely w dzień, ponieważ nie będziecie mieli schronienia przed słońcem.
Errol Miażdżyciel (Akt I, Poziom 20)
- Lokacja: W kopalni miedzi bandytów blisko centrum Lasu Farbane;
- Nagrody: Chaos - Punkt czaru (pozwala wykupić nowy czar z drzewka chaosu), Schowki (budynki służące do przechowywania przedmiotów, klejnotów i materiałów);
- Ataki: Podbródkowy młotem (bardzo krótki zasięg poprzedzony dość długim zamachem od dołu), Wymach z obrotem (spory zasięg wokół bossa poprzedzony zamachem w bok), Fala uderzeniowa (poprzedzony zamachem od góry, wystrzeliwuje fioletową falę uderzeniową, która zostaje na ziemi i po chwili wybucha), Krzyżowa fala uderzeniowa (po utracie połowy zdrowia wystrzeliwuje cztery fale uderzeniowe naraz w czterech kierunkach), Gwizdnięcie (przyzywa pomniejszych górników);
- Strategia: Walczcie z Errolem na dystans - jego fala uderzeniowa jest jedynym atakiem dystansowym, jaki posiada. Korzystajcie z włóczni - pozwoli wam ona dźgać bossa z relatywnie bezpiecznej odległości. Najbezpieczniej atakować go po podbródkowych młotem i wymachach z obrotem - musicie być ostrożniejsi przy fali uderzeniowej, ponieważ wybucha ona z lekkim opóźnieniem.
Rufus Brygadzista (Akt I, Poziom 20)
- Lokacja: W obozie drwali bandytów na południowym wschodzie Lasu Farbane;
- Nagrody: Krew - Punkt czaru (pozwala wykupić nowy czar z drzewka krwi), Stół do pracy z drewnem (budynki służące do tworzenia przedmiotów z drewna), Kusze (pozwala wytwarzać kusze);
- Ataki: Strzał z kuszy (pojedynczy strzał z kuszy poprzedzony długim czasem celowania), Rzut siecią (sięga do kieszeni i rzuca siecią by was unieruchomić - uniknijcie czerwonego kręgu na ziemi), Deszcz bełtów (strzela w górę - opuśćcie czerwone kręgi na ziemi, które oznaczają gdzie trafią bełty), Ogień automatyczny (po utracie połowy zdrowia wystrzeliwuje długą serię bełtów);
- Strategia: Rufus nie jest zbyt groźnym przeciwnikiem, jako że jego ataki są bardzo powolne. Najgroźniejszym momentem walki jest jego seria strzałów - trzymajcie się z dala od niego idąc na boki by uniknąć bełtów. Uważnie wypatrujcie też jego najszybszego ataku, jakim jest rzut siecią.
Goreswine Niszczyciel (Akt I, Poziom 27)
- Lokacja: Na zbezczeszczonym cmentarzu w południowej części Lasu Farbane;
- Nagrody: Siła nieczysta - punkt czaru (pozwala wykupić nowy czar z drzewka siły nieczystej), Grób (struktura generująca nieumartych, których można zabijać dla zasobów), Dekoracje cmentarne (świece, ogrodzenia, brama), Pierścień grabarza (magiczny artefakt zapewniający bonus do mocy czarów), Grobowy pył (składnik alchemiczny do przygotowania przy szlifierce), Przywołuj szkielety i ghule (zdolność przywoływania nieumartych po położeniu kwiatów na grobowcu);
- Ataki: Przywołanie trującej bulwy (wyrastająca pod nogami gracza bulwa po chwili eksploduje, zadając trujące obrażenia i pozostawiając na ziemi plamę trucizny), Strzelanie zielonkawymi pociskami (kultysta co jakiś czas strzeli zielonym promieniem, który leci jednak coś wolno i w łatwo jest go uniknąć), Teleportacja (powolny przeciwnik będzie próbował się od Was oddalić przy pomocy teleportacji na niewielką odległość), Tarcza (co jakiś czas Goreswine okryje się ochronną tarczą i zacznie rzucać szybkie serie trujących bulw);
- Strategia: Goreswine nie jest zbyt szybki, ale bardzo dobrze radzi sobie z kontrolą przestrzeni. Jego trujące bulwy i teleportacja utrudnią Wam zbliżenie się, dlatego warto na tę walkę uzbroić się np. w kuszę. Problematyczni mogą okazać się również pomniejsi nieumarli zamieszkujący cmentarz. By uniknąć przytłoczenia przez falę wrogów, starajcie się cały czas pozostawać w ruchu i co jakiś czas "czyścić" kolejną falę przeciwników. Waszym priorytetem powinien jednak pozostać Niszczyciel. Próbujcie łapać bossa zaraz po jego atakach i zalewajcie go gradem strzał oraz ataków dystansowych.
Grayson Zbrojmistrz (Akt I, Poziom 27)
- Lokacja: W centralnej części Lasu Farbane;
- Nagrody: Iluzja - punkt czaru (pozwala wykupić nowy czar z drzewka magii iluzji), Podłogi warsztatu (podłogi zwiększające efektywność konstrukcji w zamkowym warsztacie), Kolekcja półek do przechowywania (zestaw niewielkich schowków na różnorodne odczynniki i narzędzia), Manekiny treningowe (kukły w różnych kształtach), Osełka (wytwarzany w piecu kamień do ostrzenia broni i narzędzi);
- Ataki: Rozrzucenie pułapek (Grayson rozrzuca po całej arenie ostre kolce, które chwilowo unieruchamiają postać po nadepnięciu), Szarża (szybki atak toporem, odrzuca przy trafieniu), Rzut (boss rzuca trzema pociskami, które jednak lecą dość wolno i są łatwe do ominięcia), Przywołanie poplecznika (Grayson przywołuje pojedynczego łucznika bandytów), wirujące uderzenie (bandyta bierze szeroki zamach i wykonuje szerokie cięcie dookoła siebie);
- Strategia: Grayson jest przeciwnikiem zdecydowanie łatwiejszym od Goreswine'a. Główną trudnością podczas walki z nim będzie omijanie porozrzucanych po arenie pułapek. Aktywowanie jednej z nich chwilowo Was unieruchomi, co wystawi Was na ciosy przeciwnika. Wokół pułapek można jednak dość łatwo lawirować, a dodatkowo możecie je przeskoczyć używając umiejętności wampirzego skoku (pod klawiszem spacji). Przed każdym atakiem Grayson wykonuje również dość wyraźny zamach, przez co łatwo będzie Wam przygotować się na wykonanie uniku. W walce pomoże wam również broń dystansowa, taka jak np. kusza. Uwaga! Wyjście poza obszar kuźni zresetuje bossa i przywróci mu zdrowie.
Kodia, Przerażająca Niedźwiedzica (Akt II, Poziom 35)
- Lokacja: W jaskini, na wschodniej granicy Lasu Farbane;
- Nagrody: Postać niedźwiedzia (pozwala Waszemu bohaterowi przyjąć postać potężnego zwierza), Trofeum myśliwskie (ozdoba na ścianę), Futrzane dywany (dekoracja podłóg);
- Ataki: Atak pazurami (Kodia bierze zamach i macha potężną łapą bezpośrednio przed sobą), Spadające głazy (Niedźwiedzica uderza w ziemię co sprowadza na ziemię spadające głazy, które rozchodzą się dookoła bossa), Szał (Kodia ryczy wprowadzając się w stan szału, co nieco przyspiesza i wzmacnia jej ataki), Szarża (bestia pruje na wprost zadając pokaźne obrażenia przy trafieniu);
- Strategia: Ataki niedźwiedzicy są dość powolne, ale zadają względnie duże obrażenia. Atak pazurami poprzedzony jest wyraźnym zamachem, więc przygotujcie się do niego odskakując w odpowiednim momencie. Przed spadającymi głazami uciekajcie do tyłu. O zasięgu kamiennych pocisków dowiecie się z ostrzegawczych, czerwonych kółek na ziemi. Po aktywacji szału musicie stać się jeszcze bardziej ostrożni, gdyż prędkość ataków Kodi się zwiększy. Ostatni atak, szarża, również jest względnie łatwy do ominięcia i poprzedzony jest animacją przygotowywania się bossa do natarcia.
Polora Wróżka (Akt II, Poziom 35)
- Lokacja: Przy północno-zachodniej granicy Lasu Farbane;
- Nagrody: Iluzja - punkt czaru (pozwala wykupić nowy czar z drzewka magii iluzji), Fundamenty ogrodu (ozdobne podłogi ogrodowe), Żywopłoty ogrodowe (ozdobne elementy ogrodu), Duże rabaty, Kolekcja Rabat (elementy ozdobne), Słaby eliksir odporności na czosnek (mikstura zapewniająca Wam ochronę przed czosnkiem);
- Ataki: Fala pocisków (Wróżka strzela pociskami przed siebie. Pociski lekko wiją się podczas lotu), Strach (Boss ładuje falę uderzeniową w swoim pobliżu, która nakłada efekt strachu na bohaterów), Spektralny wilk (pocisk pod postacią wilka, który po trafieniu odbija się w stronę innych członków drużyny), Przyzwanie pomniejszych wróżek (Polora przyzywa pomniejsze wróżki, które będą atakować gracza);
- Strategia: Dystansowe ataki Polory są dość łatwe do ominięcia. Pamiętajcie jednak, że pociski podróżują po lekkim zygzaku, więc postarajcie się zachować odpowiednią odległość. Pozostając w ciągłym ruchu powinniście z łatwością ich unikać. Boss stosuje także niewidzialność, znikając na krótką chwilę i uciekając od gracza. Gdy Wróżka pojawi się ponownie, bądźcie przygotowani na atak dystansowy. Szczególną uwagę przywiązujcie do unikania ataków spektralnym wilkiem. Jeżeli ten w Was trafi, może odbić się rykoszetem i zrobić krzywdę Waszym towarzyszom (jeżeli gracie w trybie multi). Każdy atak poprzedzony jest krótką animacją inkantowania zaklęcia. Wypatrujcie ich, przygotować się na nadciągające niebezpieczeństwo.
Kapitan Gwardii Octavian (Akt III, Poziom 58)
- Lokacja: Bastion w Dunley, w północnej części Krainy Dunley;
- Nagrody: Burza - punkt czaru (pozwala wykupić nowy czar z drzewka magii burzy), Kuźnia przodków (struktura pozwalająca naprawiać starą, zniszczoną broń), Szerokie wejście do zamku (ozdobna brama), Schowek na wyposażenie (miejsce do przechowywania przedmiotrów);
- Ataki: Rzut mieczem (atak dystansowy, który przyciąga Was w stronę bossa przy trafieniu), Rzut sztyletami (rzut 4 pociskami), Szarża (szybki atak frontalny z podbiciem), Kręcący atak specjalny (potężny atak, w czasie którego boss zacznie się kręcić i ścigać gracza po mapie), Wezwanie posiłków (na pomoc przybiegną pomniejsi pomagierzy Kapitana).
- Strategia: Postarajcie się utrzymywać bossa na dystans i atakować go z dużej odległości (przy pomocy łuku lub kuszy). W strategii tej ważne będzie jednak unikanie trafienia, gdyż wiele ataków Octaviana dodatkowo przyciąga gracza. Starajcie się zatem pozostawać w ciągłym ruchu, tańcząc wokół ataków przeciwnika i zalewajcie go salwą dystansowych ataków i czarów.
Drakula, Nieśmiertelny Król (Finałowy Boss, Poziom 90)
- Lokacja: Zamek Drakuli na wschodnim krańcu mapy;
- Nagrody: Postument Drakuli (miejsce do umieszczenia odłamka duszy), Odłamek duszy Drakuli (zwiększa moc czarów), Napierśnik Drakuli (potężna zbroja);
- Ataki: Cięcie z odległości (Drakula teleportuje się na dużą odległość i wysyła dwa, okrągłe pociski poruszające się po szerokim łuku), Forma wilka (Boss zmieni się w wilka i ruszy na Was z szarżą), Zamykająca się spirala (Drakula wytworzy zadającą obrażenia sferę zacieśniającą się na nim. Oprócz tego produkować będzie pomniejsze pociski), Cięcia (szybko poruszające się pociski generowane przez cięcia mieczem. Ilość zwiększa się w kolejnych fazach), Rozchodzące się promienie (boss uderzy w ziemie, generując 8 pocisków rozchodzących się wokół niego. W kolejnych fazach, pociski dodatkowo wybuchają), Zniknięcie i ataki dystansowe (Drakula zniknie z ekranu, a Wy zmuszeni zostaniecie do omijania serii pocisków nadlatujących z różnych stron); Kryształy (Drakula przyzwie krwawe kryształy, które będziecie musieli zniszczyć), Latające miecze (w powietrzu pojawią się miecze, które spróbują Was trafić przy spadaniu na ziemię).
- Strategia: Przed walką zadbajcie o zdobycie odpowiedniego poziomu, a także zabranie odpowiedniego ekwipunku oraz przedmiotów leczących. W walce priorytetyzujcie przeżycie - nie atakujcie bossa bezmyślnie, a starajcie się dobierać dogodne okna do zadania ciosu (najlepiej pomiędzy jego atakami). Wykorzystujcie szeroką arenę i pozostawajcie w ciągłym ruchu, unikając nadciągających ataków dystansowych. Miejcie w zanadrzu także jakieś zaklęcie ochronne, przy pomocy którego osłonicie się przed nadciągającymi pociskami. Jeżeli gracie na wyższym poziomie trudności niż normalny, to po drugiej fazie czekają Was jeszcze 2 kolejne. W nich skupicie się na ofensywie i natychmiastowym eliminowaniu postaci zmierzających w stronę osłabionego Drakuli.