Rozdział 6 Unlocking the Past | Przygoda | Solucja Uncharted Drake's Fortune poradnik Uncharted: Drake's Fortune
Ostatnia aktualizacja: 30 grudnia 2019
Ta strona poradnika do Uncharted: Drake's Fortune zawiera opis przejścia rozdziału 6 gry - Unlocking the Past. W etapie tym Nate'a czeka przede wszystkim mnóstwo walk z przeciwnikami z twierdzy i w eliminowaniu niektórych z nich pomogą wybuchowe beczki i stacjonarne działka. Trzeba się też trochę powspinać i poskakać po kolumnach.
Nathan przebieł przez pomieszczenia ze skrzyniami. Gdy wyszedł na dwór skonsultował się z mapą i został zaatakowany. Wbiegł z powrotem do pomieszczenie i wybił wrogów na dole na dworze. Potem ponownie udał się na dwór i schował się za skałami - pozbył się bandytów na murach.[1] Następnie bohater podążył schodami na górę (są na prawo od wyjścia, przez które przed chwilą przeszedł), mijając zardzewiały samochód. Na górze zmierzył się z przeciwnikami.[2]
Po tej potyczce odwrócił się w stronę morza i spojarzał na drzewo (na lewo od wieżyczki). Za nim znajdował się kolejny kawałek srebra w postaci maski (Silver Inca Mask).[1] Bohater pobiegł dalej murem i znalazł mechanizm otwierający kratę na dolę.[2] Otworzył ją, zeskoczył i wbiegł do pomieszczenia.
Tam skręcił w lewo i podbiegł do drzwi na końcu - były zamknięte, ale posiadały charakterystyczny symbol.[1] Na placu Drake odszukał najmniejszą, rozwaloną kolumnę. Z niej skoczył na większą, by później odbić w prawo na naderwany balkonik. Z jego końca wrócił na kolejną, wyższą kolumnę, łapiąc się jej niższej krawędzi (a nie góry). Z niej przedostał się na kolumnę z ptakiem(2). Dalej rzucił się na krawędź zakratowanego okna(3) i przedostał się dalej na balkon z drugiej strony placu(4).[2]
Na balkonie podczepiono linę prowadzącą do windy obciążonej kamieniami. Drake złapał jej i przewalił kolumny. Dosłownie w ostatnim momencie uskoczył przed spadającą prosto na niego platformą (KÓŁKO). Wdrapał się na mniejszą ze zniszczonych kolumn i na poprzeczny łuk. Z niego dostał się dalej łapiąc się krawędzi okna.[1] Po wyjściu na biały naderwany balkon Nate wykonał spory skok(1). Stamtąd zaczął się wspinać w górę.[2]
U góry trzeba było przesuwać się w prawo i zeskoczyć na pomost-łuk(2). Gdy Nate zrobił na nim krok całość zaczęła się walić - bohater musiał szybko przeskoczyć na wieżę.[1] Wspiął się w górę i gdy dotarł do szeregu zakratowanych okien zaczął okrążać konstrukcję, aż trafił na otwarte okno.[2]
Wewnątrz Nate przeskoczył na drugą krawędź i znowu wyszedł na zewnątrz. Chwycił się półki i przesunął odrobinę w prawo by ponownie wspiąć się w górę do kolejnego okna.[1] W tym pomieszczeniu Nate znalazł klucze. Zjechał na dół po linie i ruszył do zamkniętych drzwi (z dziwnym symbolem). Już za nimi, przebiegł przez szereg oświetlonych pochodniami celi więziennych. W ostatnim pomieszczeniu zebrał trochę sprzętu. Na zewnątrz czekała go walka z hordami bandytów. Na placu znajdowało się kilka wybuchowych beczek - przydały się. Aby rozwalić gościa obsługującego karabin w jednym z okien można było użyć granatnika znajdującego się za skrzyniami po prawej. Więcej wrogów zeszło z murów po prawej (pod którymi jest magnum z sześcioma nabojami), a potem z przeciwnej strony.[2]
Po ubiciu fal bandytów Nate pobiegł na wprost przez plac, mijając cieżarówkę, w stronę żelaznej bramy w cieniu. Po wspięciu się na kilka kamieni obok niej podniósł ukrytą tam hiszpańską srebrną monetę (Spanish Silver Coin).[1] Mniej więcej w połowie placu bohater odkrył mechanizm otwierający kratę - po chwili opadała, więc musiał szybko przebiec.[2]
Po pokonaniu schodów Drake trafił do tunelu z łukami - z oddali nadbiegli wrogowie, a część z nich czaiła się na kolejnych balkonach po prawej.[1] Za zakrętem Nate dopadł karabinu, z którego wcześniej do niego strzelano - wykończył delikwentów na placu na dole i dachu po lewej.[2]
Za kolejnym zakrętem bohater zbiegł po schodach - w pewnym momencie brakowało sporego ich fragmentu, więc zeskoczył dalej. Wbiegł do małego pomieszczenia z kratami i skrzyniami na wprost. Na prawo, w zaułku tworzonym przez kamienną poręcz schodów, znajdował się srebrny posążek (Silver Tairona Pendant).[1] Po zgarnięciu skarbu Nathan ruszył dalej pomieszczeniami, które w końcu skręciły w lewo do większego miejsca z kolumnami. Na środku leżał karabin i hełm - Drake przyjrzał się okolicy i zbadał rysunki.[2] Gdy tylko skończył odwrócił się momentalnie i zmierzył z jednym wrogiem.
Ruszył dalej przejściem otwartym przez nieżyjącego już bandytę i wbiegł schodami pod górę. Gdy wyszedł na zewnątrz podbiegł kawałek w stronę twierdzy i rozpoznał charakterystyczną wieżę - pojawili się przeciwnicy. Cofnął się do muru i zza niego wykończył wszystkich.[1] Pobiegł dalej przed siebie i minął wejście do kolejnego fragmentu twierdy wspinając się na kamienie.[2]
Chociaż dalsza droga do wieży prowadzila w prawo po gzymsach, to Drake najpierw przedarł się przez gruz w stronę zielonych drzew i krzaków. Tam znalazł złotą lamę (Gold Llama).[1] Po zebraniu złota Drake udał się w drugą stronę.[2]
Na kolejnym dziedzińcu Drake skoczył na kolumnę przed sobą, a z niej w lewo. Z drugiej kolumny(3) opuścił się na niższą krawędzi(4) i przeskoczył znowu na pierwszą kolumnę(5). Przemieścił się w lewo(6) i znowu zmienił strony(7).[1] Stamtąd dostał się na balkonik i po kolejnych gzymsach[2] przedarł się do otwartego wejścia, by później wejść po schodach na malowniczy balkon.
Tam bohater odnalazł lunetę i zobaczył swój kolejny cel oraz Elenę. Elenę spostrzegli również wrogowie - Drake musiał ich szybko powstrzymać[1], co nie skończyło się dla niego zbyt dobrze.